Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Fietske schreef: ↑10 jun 2018, 16:17
Hier ook een updateje in relatie tot het topic...
Heeeee, die komt me bekend voor. Reinout-St1x is in den beginne bezig geweest met het bestellen van zowel de Redshift Shockstop als deze Stafast, maar die Stafast is destijds domweg nooit geleverd en ik dacht dat-ie er wel helemaal nooit meer zou komen.
Het ontwerp/mechanisme van de Stafast is weer heel anders dan dat van de Redshift, en op papier sprak de Stafast mij meer aan, met name omdat de demping niet via een elastomeer gaat. Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen!
Mijn ervaring tot nu is zeer positief:
Ik behoud het directe en "stijve" stuurgedrag van de vaste vork en bij grotere klappen vangt de sta-fast alles mooi genoeg op.
Optisch vind ik het ook veel geslaagder dan de verende voorvork
Ik rijd nu met een Shockstop, maar ik vind inderdaad dat het geheel een beetje minder stijf is, het gevoel dat je snel hebt is dat er sprake is van speling op het balhoofd en radiele speling op de stuurkolom.
Zal allemaal wel onschuldig zijn, en ja, het verende gedrag is wel aangenaam, maar vooral het gevoel dat “het stuur en balhoofd een beetje los zitten” kan ik niet zo aan wennen.
Kortom, misschien is de Sta-Fast voor mij beter.
Kun je een foto posten van hoe de Sta-Fast op je Stromer eruit ziet?
Bedankt.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Eerder dit jaar een ST1x aangeschaft in de kleur Sand. Nog niet veel kilometers gemaakt. Door een verhuizing begint dat nu te komen. Ook het tintelen van mijn handen is inmiddels mijn deel. Fijn dat er reeds over geschreven is in augustus 2017. Benbenueuwd wat een jaar later dd ervaringen zijn. Ik vermoed ook ik aan de verende stuurpen moet. Wat ziin de laatste ervaringen?
2018 - 2022 ST1x Sand verende voorvork en by.Schulz G1
2023 - ………. ST5 matgrijs. Wren verende voorvork en Bodyfloat
Woon-werk 10,5 km enkele reis
Stroompje schreef: ↑24 jun 2018, 12:39
Ik rijd nu met een Shockstop, maar ik vind inderdaad dat het geheel een beetje minder stijf is, het gevoel dat je snel hebt is dat er sprake is van speling op het balhoofd en radiele speling op de stuurkolom.
Zal allemaal wel onschuldig zijn, en ja, het verende gedrag is wel aangenaam, maar vooral het gevoel dat “het stuur en balhoofd een beetje los zitten” kan ik niet zo aan wennen.
Kortom, misschien is de Sta-Fast voor mij beter.
Kun je een foto posten van hoe de Sta-Fast op je Stromer eruit ziet?
Bedankt.
Ik had dat gevoel in het begin ook dus gekeken of er ergens speling zit. Maar er zit totaal geen speling op het scharnierpunt dus het was meer gewenning dan daadwerkelijk minder stijfheid. Welke shockstop heb jij? De 6 of 30 graden variant .Ik heb de 6 graden 11 cm. Hiermee benader ik de standaard stuurpen omdat die ruim 10 cm is.
StRONer schreef: ↑24 jul 2018, 08:08...Nog niet veel kilometers gemaakt. Door een verhuizing begint dat nu te komen. Ook het tintelen van mijn handen is inmiddels mijn deel. Fijn dat er reeds over geschreven is in augustus 2017. Benbenueuwd wat een jaar later dd ervaringen zijn. Ik vermoed ook ik aan de verende stuurpen moet....
Voor je de conclusie trekt dat je een verende stuurpen nodig hebt, misschien dit en dit eens lezen. Als alles goed staat en je hebt nog steeds last van tintelingen in je handen, dan zou een verende stuurpen wellicht de oplossing kunnen zijn.
StRONer schreef: ↑24 jul 2018, 08:08
Ook het tintelen van mijn handen is inmiddels mijn deel. Fijn dat er reeds over geschreven is in augustus 2017. Benbenueuwd wat een jaar later dd ervaringen zijn.
Bij tintelingen zou ik niet direct naar een geveerde stuurpen kijken.
Een geveerde voorvork of stuurpen (of een andere bandendruk) vangt schokken op van oneffenheden in het wegdek en kan helpen pijnlijke polsen te voorkomen. Tintelingen dat is iets totaal anders. Tintelingen, of als het erger wordt gevoelloosheid, worden veroorzaakt door een verstoorde bloedsomloop, en dat komt vaak voort uit een verkeerde fietshouding. Soms helpt iets kleins zoals het ietwat draaien van je handgrepen al. En soms kun je beter meteen naar een professioneel bike-fitter gaan.
Een goeie bike-fitter kan je fietshouding te optimaliseren en met enkele aanpassingen aan de bestaande configuratie veel klachten oplossen of voorkomen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023