Goedemorgen Chris,
deze week heb ik nog vakantie dus een momentje Herveld moet zo te plannen zijn. Effe glurend naar weeronline & buienradar lijkt me woensdag een prima dag. Wanneer schikt het jou ?
Tot morgen ?
Reinout
Verende stuurpen
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Woensdag komt me prima uit! Tot morgen!
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Ha Chris,
tof; uurtje of 10 bij onze dealer ?
Aftrappen met koffie en dan een trip in de omgeving.
Grtz, Reinout
tof; uurtje of 10 bij onze dealer ?
Aftrappen met koffie en dan een trip in de omgeving.
Grtz, Reinout
Gisteren ook effe op de fiets van broertje lief gereden. St1x zonder verende stuurpen en merkte toen duidelijk het verschil! Kortom bij mij gaat die er niet meer af...
Overigens heb ik een andere stuurpen dan Reynout aangezien ik met de mijne iets lager zit dan met de originele pen. Reynout zit juist iets hoger. Gisteren op de terugweg nog effe bij Dikkenberg langs gegaan en mijn ervaringen verteld. Nelis ging de stuurpen met hogere hoek, zoals die van Reynout, ook nog effe bestellen. Degene die ik nu erop heb zitten heeft hij er wel een paar van liggen. Bedenk dus goed wat je wilt.. hangt wellicht ook van de zadelhoogte af en of je wel of niet diep wilt zitten.
Overigens heb ik een andere stuurpen dan Reynout aangezien ik met de mijne iets lager zit dan met de originele pen. Reynout zit juist iets hoger. Gisteren op de terugweg nog effe bij Dikkenberg langs gegaan en mijn ervaringen verteld. Nelis ging de stuurpen met hogere hoek, zoals die van Reynout, ook nog effe bestellen. Degene die ik nu erop heb zitten heeft hij er wel een paar van liggen. Bedenk dus goed wat je wilt.. hangt wellicht ook van de zadelhoogte af en of je wel of niet diep wilt zitten.
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla...
Ik vind de stuurverhoging zoals van Reinout zeer comfortabel, ik heb geen bezwaar tegen een sportieve zit maar ik kan het rubber van mijn voorband bijna ruiken... Tijdens de fietsenruil heb ik ervaren dat de pen niet alleen comfortabel is qua opvangen oneffenheden maar ook qua zithouding, je zit iets meer rechtop en dat bevalt prima.. De vraag is alleen of het wel gaat lukken op een ST2 s...
Das een goeie idd... ik heb je gisteren nog gezocht op de steiger, maar niet gevondenLomito schreef: ↑12 aug 2017, 11:07 Ik vind de stuurverhoging zoals van Reinout zeer comfortabel, ik heb geen bezwaar tegen een sportieve zit maar ik kan het rubber van mijn voorband bijna ruiken... Tijdens de fietsenruil heb ik ervaren dat de pen niet alleen comfortabel is qua opvangen oneffenheden maar ook qua zithouding, je zit iets meer rechtop en dat bevalt prima.. De vraag is alleen of het wel gaat lukken op een ST2 s...
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla...
Klopt, de steiger is afgelopen dinsdag opgehaald door de aannemer, ik kon de steiger tijdens zijn vakantieperiode gebruiken. Je hoeft alleen maar naar de huizen te kijken... mooi, mooi, mooi, schitterend , mooi, mooi, mooi...
Ik zat vanmiddag ook al naar een steiger te zoeken
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Even aan alle (potentiële) Shockstop-gebruikers: bedenk goed welke stuurpen je wilt.
"mijn" versie is de zogenaamde 30-graden model. Deze lijkt het meest op de originele Stromer-stuurpen. Je zit daar dus meer rechtop.
Calimero schreef al dat zijn (broers fiets) model het meer rechte model was. Daarmee zit je dus meer voorover/sportief. Niets mis mee; een keuze.
Waar het mij even om gaat dat de potentiële gebruiker dan ook bewust is van zijn/haar gewicht wat op het stuur duwt. Ik zit meer rechtop en daarmee wordt mijn 90+ kilo vooral door het zadel opgevangen. Hoe sportiever je zit (= voorover)(met in duidelijkste geval een daadwerkelijke racefietsstuur) hoe meer gewicht je op je stuur zet. En daarmee zal je dus rekening moeten houden met de geplaatste elastomeren !
De gebruiksaanwijzing geeft de meest extreme versies van stuur: straight handlebar (je zit rechtop) en racebike (je zit vol voorover).
Afhankelijk van je keuze stuurpen (30-graden; 6 graden of 0 graden model) zal je daar dus ergens tussen in zweven.
Elastomeren proberen tot je je persoonlijk optimum hebt. Doe me een lol en ga de eerste keer even uit van een zachtere instelling (dus minder/lichtere elastomeer) om daarmee direct te voelen dat er serieuze demping in zit. Bovendien is aan het begin de elastomeer wat hard (moet inwerken).
Groetsels, Reinout
"mijn" versie is de zogenaamde 30-graden model. Deze lijkt het meest op de originele Stromer-stuurpen. Je zit daar dus meer rechtop.
Calimero schreef al dat zijn (broers fiets) model het meer rechte model was. Daarmee zit je dus meer voorover/sportief. Niets mis mee; een keuze.
Waar het mij even om gaat dat de potentiële gebruiker dan ook bewust is van zijn/haar gewicht wat op het stuur duwt. Ik zit meer rechtop en daarmee wordt mijn 90+ kilo vooral door het zadel opgevangen. Hoe sportiever je zit (= voorover)(met in duidelijkste geval een daadwerkelijke racefietsstuur) hoe meer gewicht je op je stuur zet. En daarmee zal je dus rekening moeten houden met de geplaatste elastomeren !
De gebruiksaanwijzing geeft de meest extreme versies van stuur: straight handlebar (je zit rechtop) en racebike (je zit vol voorover).
Afhankelijk van je keuze stuurpen (30-graden; 6 graden of 0 graden model) zal je daar dus ergens tussen in zweven.
Elastomeren proberen tot je je persoonlijk optimum hebt. Doe me een lol en ga de eerste keer even uit van een zachtere instelling (dus minder/lichtere elastomeer) om daarmee direct te voelen dat er serieuze demping in zit. Bovendien is aan het begin de elastomeer wat hard (moet inwerken).
Groetsels, Reinout