Verende stuurpen

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
Fastedde
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Re: Verende stuurpen

Bericht door Fastedde » 15 dec 2017, 17:10

Wat een mooie afwerking, staat goed op je ES :ay
+ST2S and n-joying it to the max...

Stromend
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Stromend » 15 dec 2017, 22:34

Het is een mooie tech. optimalisatie maar merk met de brede Conti nog niet veel verschil in comfort.
Trots als een 🐒 op een 🚲

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 15 dec 2017, 22:44

Misschien eens een andere (lichtere) elastomeer proberen?
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Reinout-St1x

Bericht door Reinout-St1x » 16 dec 2017, 05:08

Zie reactie Sylvia: soepelere elastomeer er in.
Je hebt vast in de omgeving een stukje rotweg met veel kuilen of zo'n fijn stuiter kinderkopjespad waarbij je armen/voorzijde goed geschud wordt......juist daar zal je het dempende effect van de ShockStop moeten merken. Deze zal de rit gewoon veraangenamen doordat de pieken uit het traject worden opgevangen.
Als je puur een asfaltrijder bent en altijd over een strakke weg kan rijden zal de ShockStop weinig voor je KUNNEN doen; er is namelijk niets uit te dempen.......

Ben heel benieuwd.
Grtz, Reinout

Stromend

Bericht door Stromend » 16 dec 2017, 08:12

Ja het is waarschijnlijk een verwennende route die ik rijd. In Zutphen heb ik een kilometer zone 30 met rood fietspad en kinderkopjes in het midden. Ik merk daar wel verbetering waardoor je comfortabeler op snelheid blijft. De brede winter Conti's geven al veel comfort merk ik.

Het verschil is minder merkbaar dan met de bodyfloat die je continue comfort geeft en ook glooiingen dempt.
Trots als een 🐒 op een 🚲

Reinout-St1x

Bericht door Reinout-St1x » 16 dec 2017, 08:19

Kan je nagaan wat de combi van BF + ShockStop oplevert. Grote klasse....en daardoor kon ik gelijk de banden (zowel winter-Conti's als BigBen's) naar de 3 1/2 bar brengen waardoor ik ze fijner vind sporen. Da's persoonlijk natuurlijk.

Stromer ze,
Reinout

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 16 dec 2017, 16:04

Reinout-St1x schreef:
16 dec 2017, 08:19
Kan je nagaan wat de combi van BF + ShockStop oplevert. Grote klasse....
Ik kwam toevallig gisteren een artikel tegel op ridinggravel.com, waarbij iemand ook voor deze combi heeft gekozen:
Good Vibrations- by John Ingham
:mrgreen:

http://ridinggravel.com/components/good-vibrations/

John Ingram is met zijn 77 jaar waarschijnlijk de oudste serieuze gravel rijder in Minessota.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Stromend

Bericht door Stromend » 02 jan 2018, 11:01

Na verwijderen van de 70 elastomeer en enkel de 60 erin merk ik duidelijk verschil. Mijn FM had mijn gewicht kennelijk boven de 120kg. ingeschat. Nu voelt het goed en worden harde klappen inderdaad meer gedempt doorgegeven.
Het kunststof binnenwerk van de Shockstop vind ik minder high quality dan dat het prima buitenwerk doet vermoeden.
Trots als een 🐒 op een 🚲

Elsje
Expert
Expert

Bericht door Elsje » 28 jan 2018, 15:53

Ik wil ook de redshift op mijn ST2 gaan zetten. De + - 6 graden versie. De standaard stuurpen is 10 cm lang. Ik overweeg om een 11 of 12 cm redshift stuurpen te plaatsen. Nou las ik ergens op internet dat 1 cm verschil al veel uitmaakt in stuurgedrag. Heeft iemand ervaring met een 11 of 12 cm stuurpen op de ST2?

Liefst wil ik eerst het verschil tussen 10, 11 en 12 cm voelen voordat ik de redshift koop.

LNY
Expert
Expert

Bericht door LNY » 01 feb 2018, 00:26

Ik overweeg ook om een Shockstop op mijn ST1 te zetten.
Het zou dan de 6 graden versie worden, maar ik kom nergens ervaringen tegen m.b.t. de lengte. Welke hebben jullie gekozen? 90, 100, 110 of 120? En dan specifiek voor de ST1 (20 inch)?

De standaard positie bevalt me prima. Dat kan ik alleen nu niet nameten omdat de fiets bij de dealer staat voor onderhoud.
Wat is de originele lengte?
Hebben jullie de originele lengte overgenomen of veranderd met de shockstop? En waarom?

Plaats reactie