Verende stuurpen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x: geweldig hoe je de testcase voor ons allemaal wil zijn. Ik denk dat je één van de eersten, zo niet dé eerste Nederlander bent die met deze Redshift Shockstop geveerde stuurpen rondrijdt. Zeker op een Stromer heb ik het nog niet eerder gezien!

De stuurpen van de ST2/ST2 S is inderdaad een andere dan die op de ST1 X, maar voor zover ik heb kunnen nagaan lopen hier geen kabels doorheen.

Volgens mij gaat bij de ST2 het meeste vooraan het frame in. De ST2 S heeft een soort verzamelblokje onder de stuurpen zitten waar de kabels cosmetisch verantwoord in gebundeld worden (daar zou dus een oplossing voor bedacht moeten worden). En als ik het goed heb gezien gaat er bij zowel de ST2 als de ST2 S één kabeltje de onderste spacer boven het balhoofd in (geen probleem).

Maar: ik heb een ST1 X.. Een ST2 of ST2 S bezitter moet dit zo kunnen zien door de bekabeling vanuit de cockpit te volgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Hallo allemaal,

overmorgen ben ik weer in Nederland (en heb de week nog vrij).
Misschien zinvol als ik mijn fiets een dagje in Herveld stal zodat er even "getest" kan worden ?
Nogmaals: ik heb hem afgesteld voor mijn gewicht (90 kg). Maar ik zal de andere elastomeren ook achterlaten.
Is vooral "veel" werk met imbussen......

Groetsels,
Reinout
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Momenteel heb ik er nu ook eentje op mijn St1x te leen van Dikkenberg om te testen. Ze hebben er momenteel een paar bij hun vaste klanten in de test alvorens deze daadwerkelijk te willen gaan verkopen. Ze willen eerst kijken naar betrouwbaarheid e.d. Ik ben vooralsnog zeer positief, maar de tijd zal t leren..
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik hoorde hetzelfde bij Qicq: daar wordt de Redshift Shockstop nu getest door de eigenaar van de zaak en één van de Stromer-speclialisten, op comfort/bruikbaarheid (en de eerste indrukken zijn goed!) en natuurlijk ook op veiligheid. De stuurpennen zijn daar inmiddels uit voorraad leverbaar, voor wie niet kan wachten.

Nu er wat meer mensen rondStromeren met deze geveerde stuurpen ben ik razend benieuwd naar alle bevindingen. Het zal nog wel even wat tijd in beslag nemen, en in de tussentijd jakkert onze knallert Reinout ook lekker door met de zijne (volgens mij heb je de primeur in Nederland hiermee, en moet je zien wat je allemaal in gang hebt gezet :cool2: ).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Sylvia,

na een kleine 1000 km gebruik van deze verende stuurpen blijf ik positief !
Simpel: het neemt de trillingen op waardoor ik langer door kan blijven Stromeren.

De afwerking en kwaliteit zijn keurig; de gebruiksaanwijzing en filmpjes op het net zijn prima. De duurtest (is 1000 km acceptabel ?) is goed geslaagd.
Waar deze accessoire in overtuigd zijn het wegnemen van oneffenheden uit het wegdek van "de kleine categorie". Je moet natuurlijk niet verwachten dat serieuze gaten geheel worden weggepoetst. Dan zal je voor een compleet geveerde voorvork moeten gaan; die heeft gewoon meer veerweg.
En zelfs als je weer eens bij zo'n fout aangelegde verkeersdrempel aankomt (type skischans) neemt deze Redshift Shockstop al weer een deel van de klap over. Eigenlijk heb je er alleen maar voordelen van.
Ook op grindweggetjes (zie foto Denemarken) ben je een stuk van de trillingen af.
De terechte grote zorg is natuurlijk of de bestuurder nog steeds controle houdt/voelt over zijn Stromer.....da's echt geen probleem. Je stuurstang zwabbert echt niet op je fiets !
De potentiële gebruikers zal natuurlijk wel even moeten spelen met het juiste type elastomeer wat zijn/haar voorkeur heeft. Maar dat geldt toch ook voor ons aller BodyFloat waarbij de gebruiksaanwijzing een prima richtlijn aangeeft en waarbij vervolgens je bij gaat stellen. Ook hier: de gebruiksaanwijzing geeft een goede richtlijn en afhankelijk van zithouding, gewicht, en voorkeur pas je de vering iets aan.

Fraai product; zijn geld meer dan waard. Waar ik het persoonlijk het meest bij merk is het verdwijnen van een gevoel van vermoeidheid/slapen/tintelen in mijn handen op mijn 60+ km-parcours. Ik kom gewoon minder moe aan.
Jammer genoeg heb ik niet mee kunnen doen aan de straks vast gelanceerde groepsaankoop.......maar iemand moet het eerste proefkonijn zijn.
Van de andere bestelde stuurpen heb ik helemaal niets meer gehoord (StaFast); ik ga er nu maar van uit dat die firma een doodlopende weg gaat worden.
Voor mij is dit een blijvertje. Net zoals de Spucycle-bel, spatlap en BodyFloat.

Stromer-ze,
Reinout
Bijlagen
20170802_104635.jpg
20170802_104635.jpg (495.18 KiB) 4160 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je bent het best denkbare proefkonijn, met jouw afstanden en je uitgebreide omschrijving van je ervaringen. Ik verwacht ook dat deze stuurpen een groot succes gaat worden onder Stromer rijders.
Reinout-St1x schreef: 06 aug 2017, 06:24 Fraai product; zijn geld meer dan waard. Waar ik het persoonlijk het meest bij merk is het verdwijnen van een gevoel van vermoeidheid/slapen/tintelen in mijn handen op mijn 60+ km-parcours. Ik kom gewoon minder moe aan.
Dit is inderdaad ook mijn ervaring met -in mijn geval- een geveerde voorvork, BodyFloat en andere pedalen met meer grip: doordat ik stabieler zit, kan ik beter én langer een constante snelheid aanhouden. Het rijdt rustiger aan lijf en leden en is dus minder vermoeiend.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Mark
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2017, 21:58

Reinout, erg sympathiek dat je je fiets voor een testrit beschikbaar wilt stellen! Ik ga hier geen gebruik van maken. Wel ben ik zo overtuigd van deze stuurpen dat er eentje op m'n fiets gaat komen :cool2:
Lomito

Reinout-St1x schreef: 05 aug 2017, 06:01...overmorgen ben ik weer in Nederland (en heb de week nog vrij).
Misschien zinvol als ik mijn fiets een dagje in Herveld stal zodat er even "getest" kan worden ?
Nogmaals: ik heb hem afgesteld voor mijn gewicht (90 kg). Maar ik zal de andere elastomeren ook achterlaten.
Is vooral "veel" werk met imbussen...
Ik wil de stuurpen graag uitproberen Reinout, misschien samen een tochtje maken met elkaars fiets? Ik kan t/m vrijdag.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik had het al bij de unboxing-foto's gezien, en later op Reinouts ST1 X, en nu ook op de bike van Calimero (klik): die Redshift ShockStop oogt ook echt heel erg fraai op een Stromer. Heel subtiel en netjes afgewerkt, geen polonaise, bijna alsof-ie voor onze Stromers ontworpen is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

En hij past akelig precies op de inbus verbindingen van het stuur.
Plaats reactie