Triathlon stuur

Walter
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2017, 20:50

Na thuiskomst met m'n nieuwe st2 is het eerst wat ik er op heb gezet is 2 los van elkaar staande lig elementen van BBB. Ik heb jarenlang op de racefiets zo gereden en ben enorm tevreden nu ik ze op de st2 heb gemonteerd. voor mij geen storm te hevig of ik lig op mijn lig stuur. het rijdt zeer relaxed en aan de hoge snelheid ben je zo gewend. Voor mij niets anders meer.
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Walter schreef: 15 aug 2017, 20:32 Na thuiskomst met m'n nieuwe st2 is het eerst wat ik er op heb gezet is 2 los van elkaar staande lig elementen van BBB. Ik heb jarenlang op de racefiets zo gereden en ben enorm tevreden nu ik ze op de st2 heb gemonteerd. voor mij geen storm te hevig of ik lig op mijn lig stuur. het rijdt zeer relaxed en aan de hoge snelheid ben je zo gewend. Voor mij niets anders meer.
Hai Walter, heb je n Foto/ welk type heb je?

Mijn ligstuur heb ik er nu af, Spurcycle past niet goed en stuur past niet echt lekker, zoek naar een stevig alternatief, zijn het deze:?
Bijlagen
IMG_1191.JPG
IMG_1191.JPG (13.64 KiB) 4481 keer bekeken
+ST2S and n-joying it to the max...
ths sghrs
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:19

Dag Iedereen, Ik ben me aan het inlezen hier omdat ik aan het kijken ben om een stromer aan te kopen. Heb nog geen idee welke.
Ik zou dagelijks 55-60km enkel rijden waarvan 40 km rechtuit langs het jaagpad op uren dat er weinig andere weggebruikers zijn. Bovendien zijn de overige km's ook weinig technisch of gevaarlijk.

Ik had al gesproken met de fietsenmaker om (gezien mijn achtergrond als competitierenner en tijdrijder) om een dergelijke beugel te plaatsen. Mijn vraag is natuurlijk of het licht hierdoor niet belemmerd wordt. (Gezien ik langs donkere jaagpaden zal rijden om 4u30 in de ochtend of om 22u 's avonds vertrekken.
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

ths sghrs schreef: 01 sep 2017, 08:48 Gezien ik langs donkere jaagpaden zal rijden om 4u30 in de ochtend of om 22u 's avonds vertrekken.
Mooi lange dagen maak jij :shock: :shock:
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

geen probleem hoor,
de beugel komt bovenop het stuur en stoort de lichtbundel niet ...
Ik heb zelf een 2de led-lamp gekocht voor jaagpaden in de vroege uurtjes, dit lukt prima hoor!
Ondertussen heel wat gefietst met het stuur, ik blijf toch fan op rechte stukken, vandaag flink wind tegen maar daar heb ik nu eigenlijk nog weinig last van door m'n liggende positie ....

gegroet!
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Waarschijnlijk een open deur: vergroot je ook de actieradius met zo'n stuurtje? Minder luchtweerstand = minder stroomverbruik?
En zelf ca. 180w meetrappen, dat moet toch ook significant winst opleveren? (Oud competitierenner)
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

ik houd het verbruik niet zo minitieus bij maar denk inderdaad dat het zeker scheelt...
Ofwel ga ik met dezelfde inspanning gewoon sneller (ik fiets nu vaak tegen de max ondersteuning aan: 48,4km/u),
tegenwind gaat gewoon véél makkelijker nu
Ofwel spaar ik tussen de 5 à 10% batterij
(Nogmaals, geen exacte wetenschap hier maar wat ik bij benadering denk te ondervinden ...)
Martin

Klinkt niet onlogisch natuurlijk als je sneller gaat met zo'n ligstuur. Je hebt inderdaad minder luchtweerstand. Kijk anders eens hoe de renners er bij zitten met een tijdritfiets. 48,4 km/h is heel netjes en dat gaat best rap.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mijn vorige speedbike had een koersfietsstuur, met een dubbele set remmen (de klassieke rembeugels van een koersfiets maar daarnaast ook nog topbrakes op de bovenkant van het stuur).
De remmen waren ook van Tektro/TRP.
Misschien bestaat de mogelijkheid ook bij een Stromer (ook Tektro op ST1X e, vanaf 2018 op alles behalve de ST2s), om de remkabels te ontdubbelen zoals op de Haibike xduro race? Dan zou je die ontdubbelde remmen op het triathlonstuur kunnen bevestigen, en zo'n stuur een pak veiliger maken.

foto : https://electricbikereview.com/wp-conte ... efault.jpg
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

(Alle?)Stromers hebben hydraulische remmen... dus geen kabels.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie