Goede pomp/compressor

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Die Joe Blow heb ik ook, de naam is verschrikkelijk, de pomp is geweldig :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

Free2be schreef: 15 sep 2018, 09:54 Ik wil even meegeven dat er recudeerstukjes bestaan, als je 'n pomp bezit met enkel een kop voor dunnen ventielen, deze kan gebruiken om de dikkere autoventielen mee op te blazen..
Waarom zou je hulpstukjes willen gaan kopen en willen gebruiken als je banden met een Schraderventiel aan elk tankstation en bij elke garage kan gaan oppompen ?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 15 sep 2018, 20:21 Waarom zou je hulpstukjes willen gaan kopen en willen gebruiken als je banden met een Schraderventiel aan elk tankstation en bij elke garage kan gaan oppompen ?
Ik weet niet hoe dat in België gaat, maar hier in Nederland betaal je daar 50 cent per keer voor. Vind ik wat veel voor een wekelijkse controle waarbij ik de bandendruk met max 0,1 bar verhoog. Sommige pompen kunnen zelfs niet tot 4,5 bar...

Oh, en na het banden pakken of verwisselen is het ook wat onhandig om met lege banden naar de pomp te gaan om ze daar op te pompen.
Laatst gewijzigd door FreddyH op 15 sep 2018, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hier ook een Blowjoe voor zowel de racers als de atb’s. Fijne goede pomp en komt ook met 2 kleine hulpstukjes voor bijv een bal (naald) of een iets groter ventiel (skippiebal, zwembadje, etc).
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Beste forumlezers,
wat ik met dat hulpstukje (wel het omgekeerde: Van groot naar klein.), voorstelde was in mijn situatie een uitkomst:
Ik had een goede voetpomp in de camper waar ik het luchtkussen om mijn camper te nivelleren mee kon oppompen, de ventielkop op die goede pomp was een enkelvoudige uitvoering voor het type autoventielen. Vermits de fiets die ik meeneem met de camper het kleine type ventiel heeft, diende ik een oplossing te zoeken om toch met dezelfde goede pomp me te behelpen. Camperen = gewicht en ruimte besparend denken...
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Golvas

Free2be schreef: 16 sep 2018, 06:44 de ventielkop op die goede pomp was een enkelvoudige uitvoering voor het type autoventielen.
Klopt, in dat geval heb je inderdaad een adaptertje van Presta -> Schrader nodig. :ay

Afbeelding
Plaats reactie