Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Deze zijn allemaal niet geschikt: deze zijn voor een load van wisselspanning. Ik zal straks eens zoeken.
thijser schreef: ↑01 sep 2018, 14:07Ik heb bij de eerste 2 alleen geen idee wat het verschil is tussen Direct schakelend en Schakelend bij overbelasting
Die laatste schakelt uit als de spanning te hoog wordt, is niet relevant voor jou omdat de accu spanning niet hoger wordt dan wat de lamp aan kan (lamp kan 60V hebben, jouw accu geeft max zo'n als hij helemaal vol is 54V).
thijser schreef: ↑01 sep 2018, 14:07
Voor de zekering heb ik deze gevonden. Die is qua specs hetzelfde als die Elsje heeft voorgesteld. Ik probeer alleen te begrijpen waar de specifieke waardes van 72v en 2.5 ampere op gebaseerd zijn als waarde voor de zekering, kan iemand dat uitleggen? Maakt het bij een zekering nog uit "hoe om" je hem in het circuit plaatst?
Is een prima ding. 72V is de maximale spanning die het ding aan kan, prima dus. 2,5A is de max stroom die hij doorlaat, daarna schakelt hij uit. Is ook prima. Het maakt niet uit in welke richting je hem aansluit. Als dat wel zo zou zijn stond er een + en - op gedrukt.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
De meeste goedkopere hebben een maximale load spanning van 48V of lager (bij volle accu zit je daar boven). Daarnaast heb je een schakelspanning nodig van 6V, dus een bereik van 3-10V of meer aan schakelspanning is ideaal. Ik heb nog een andere gevonden van 2 Euro goedkoper maar die heeft een schakelspanning van 5-15V, ik weet niet zeker of jullie koplamp voedingsspanning keurig 6V is of dat die bij legere accu ook wat inzakt, dus een bereik vanaf 3V is veiliger.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
thijser schreef: ↑01 sep 2018, 14:07
Voor de zekering heb ik deze gevonden. Die is qua specs hetzelfde als die Elsje heeft voorgesteld. Ik probeer alleen te begrijpen waar de specifieke waardes van 72v en 2.5 ampere op gebaseerd zijn als waarde voor de zekering, kan iemand dat uitleggen? Maakt het bij een zekering nog uit "hoe om" je hem in het circuit plaatst?
Is een prima ding. 72V is de maximale spanning die het ding aan kan, prima dus. 2,5A is de max stroom die hij doorlaat, daarna schakelt hij uit. Is ook prima. Het maakt niet uit in welke richting je hem aansluit. Als dat wel zo zou zijn stond er een + en - op gedrukt.
Ik probeer het allemaal een beetje te begrijpen , dus waarom die 72v en 2,5 ampere? De accu geeft zelf 48v, is die 72v dan niet te hoog? De zekering zorgt ervoor dat het circuit van de verlichting niet opeens teveel spanning vraag waardoor de accu het begeeft?
Fijn dat jullie zo meehelpen! Ik had zo die andere besteld anders... Deze is wel erg duur idd, ik bestel wel gewoon die bij aliexpress, dan maar even geduld hebben.
Je kijkt naar 2 zaken. Als eerste naar de spanning. Hij kan maximaal 72V aan dus daarmee voldoet hij omdat de accu minder spanning heeft/levert. Het zou niet goed zijn een zekering te kopen die een lagere spanning aankan dan de voeding (accu) levert. De maximale stroom waarbij hij afschakelt is belangrijk. De stroom mag niet te hoog worden (brandt de boel door). Dus als de stroom hoger wordt dan 2.5A treed de zekering in werking. Hiermee beveilig je de bedrading, zekering en de lamp. 2.5A is voldoende. De lamp vraagt minder stroom.
Je kan het vergelijken met een automatische zekering in je meterkast. Alleen die moet je wel weer handmatig inschakelen (palletje omhoog doen).
Inderdaad. De stroom die je lamp vraagt is ongeveer 0,5A max. Bij een kortsluiting krijg je ineens stromen die richting 100A kunnen gaan (afhankelijk van hoeveel je accu kan leveren), hiervan gaat je accu dood.
Je motor trekt max ongeveer 20A, dus als je daar flink onder zit dan zit je in een gebied waar de accu er niet echt warm van wordt (letterlijk!). 2,5A is dus perfect
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
thijser schreef: ↑02 sep 2018, 14:30
Top, thanks voor de uitleg ik snap hem nu!
De dealer heeft helaas alleen een OEM versie, dus ik moet nog wel even wachten want de M99 Pro is verder overal uitverkocht...
Is er eigenlijk ruimte om zoiets te gebruiken? Dat scheelt weer solderen en is het makkelijk terug te brengen in originele staat.
Schermafbeelding 2018-09-02 om 14.28.56.png
Ik begrijp je wens.
Dat zal proppen worden. Let wel op dat je voldoende dikke draden neemt (Die op de foto zijn te dun) zelfde dikte als de huidige draden naar de accu. En connectoren komen in een vochtige omgeving te zitten dus opletten voor oxidatie.
Ben je gek,
Bij Ali..... zijn ze veel goedkoper.
Je schakelt met 12 volt dus meer is er niet nodig aan de ingang. Omdat de originele lamp op 12V werkt.
Kijk maar even goed naar het schema.
En deze kunnen sowieso niet gebruiken omdat deze A-C secundair schakelt.
Je moet een DC-DC thoe hebben zie een eerdere post van mij.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Ben je gek,
Bij Ali..... zijn ze veel goedkoper.
Je schakelt met 12 volt dus meer is er niet nodig aan de ingang. Omdat de originele lamp op 12V werkt.
Kijk maar even goed naar het schema.
En deze kunnen sowieso niet gebruiken omdat deze A-C secundair schakelt.
Je moet een DC-DC thoe hebben zie een eerdere post van mij.
Tijser vroeg expliciet naar een Nederlandse leverancier... Dus dat Ali goedkoper is lijkt me weinig relevant. Maar vandaar mijn opmerking dat ik hem wel serieus prijzig vind...
De 2017 modellen schakelen met 6V, niet 12V. Het gelinkte halfgeleiderrelais kan wel, het is een DC-DC exemplaar. Het plaatje klopt niet, kijk maar eens naar de specs
En op je eerste vraag: gelukkig wel ja
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ah ok ik zag alleen het plaatje.
Heb niet verder naar de specs gekeken.
Ik heb er zelf 5 stuks voor €14,65 gekocht.
Je kunt ook volstaan met een 6volt autorelais.
Het hoeft net persé een solidstate relais te wezen.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.