Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

FreddyH schreef: 17 sep 2018, 08:32 Dat hoort niet zo. Heb ik bij geen enkele bouwlamp ervaren (heb er een stuk of 5 ervaren).
Het is niet echt storend ofzo, maar viel mij wel op. Als ik eerst het probleem bij mezelf zou zoeken zou ik niet weten welk deel van het "schema" het probleem zou veroorzaken, het relais heb ik al uitgesloten.

Waarschijnlijker is dat het in de lamp zit, ik zal wel even kijken of ik het vast kan leggen op video. Anders zal ik even contact opnemen met Supernova.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

FreddyH schreef: 17 sep 2018, 08:32 Cool! Gefeliciteerd! Inderdaad: helemaal klaar voor de donkere dagen :bp:
thijser schreef: 17 sep 2018, 08:18Ik merk trouwens wel dat bij groot-licht er een heel kleine beetje resonantie uit de lamp komt en het licht een klein beetje flikkert, hoort dat?
Dat hoort niet zo. Heb ik bij geen enkele bouwlamp ervaren (heb er een stuk of 5 ervaren).

Het zou theoretisch kunnen dat het knipperen gebeurt op een frequentie die ik niet zie, maar het zou raar zijn om een high-beam te dimmen (dan zie je leds zoms wel knipperen)

Gefeliciteerd!! Ik zal eens kijken of de high beam bij mij stabiel is.
thijser welke zekering en relais heb je gebruikt?
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Elsje schreef: 17 sep 2018, 09:52 Gefeliciteerd!! Ik zal eens kijken of de high beam bij mij stabiel is.
thijser welke zekering en relais heb je gebruikt?
Ik heb de volgende spullen gebruikt:
https://nl.aliexpress.com/item/Input-3- ... 4c4dz3oqU9
https://nl.aliexpress.com/item/10-STKS- ... 4c4dz3oqU9
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

thijser schreef: 17 sep 2018, 08:50 Waarschijnlijker is dat het in de lamp zit, ik zal wel even kijken of ik het vast kan leggen op video. Anders zal ik even contact opnemen met Supernova.
Probeer het op video vast te leggen en laat ons weten *hoe* je het gefilmd hebt. Dan kunnen wij dat ook eens proberen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

thijser schreef: 17 sep 2018, 10:04
Elsje schreef: 17 sep 2018, 09:52 Gefeliciteerd!! Ik zal eens kijken of de high beam bij mij stabiel is.
thijser welke zekering en relais heb je gebruikt?
Ik heb de volgende spullen gebruikt:
https://nl.aliexpress.com/item/Input-3- ... 4c4dz3oqU9
https://nl.aliexpress.com/item/10-STKS- ... 4c4dz3oqU9
Ik zie bij mij geen resonantie/flikkering. Beste zou jij de lamp zonder relais en zonder de zelfherstellende zekering direct aan de accu te hangen om hem te testen. Relais heb je uitgesloten zei je. Dus dan zou het nog aan de zekering kunnen liggen en anders inderdaad aan de lamp zelf.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Elsje schreef: 17 sep 2018, 10:27 Ik zie bij mij geen resonantie/flikkering. Beste zou jij de lamp zonder relais en zonder de zelfherstellende zekering direct aan de accu te hangen om hem te testen. Relais heb je uitgesloten zei je. Dus dan zou het nog aan de zekering kunnen liggen en anders inderdaad aan de lamp zelf.
Als je hem direct aan de accu hangt dan wel check-dubbelcheck-tripplecheck dat je 200% zeker alles goed aangesloten hebt. Een kortsluiting op je accu is zeer waarschijnlijk een *plof* en dan :ai gevolgd door :ak
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Elsje schreef: 17 sep 2018, 10:27 Ik zie bij mij geen resonantie/flikkering. Beste zou jij de lamp zonder relais en zonder de zelfherstellende zekering direct aan de accu te hangen om hem te testen. Relais heb je uitgesloten zei je. Dus dan zou het nog aan de zekering kunnen liggen en anders inderdaad aan de lamp zelf.
Ik heb hier een filmpje:


Als het de zekering was, dan zou de lamp toch helemaal uit moeten gaan?
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

thijser schreef: 17 sep 2018, 11:19 Ik heb hier een filmpje:


Als het de zekering was, dan zou de lamp toch helemaal uit moeten gaan?
Jee. Het is geen doorbrand-zekering. Ik weet niet precies hoe die dingen werken, maar het zou kunnen dat de voedingsspanning door een foute zekering bij hogere belasting gaat knipperen oid. Ik gok dat de kans klein is maar helemaal uitsluiten dat het aan die zekering ligt kan maar op 1 manier...

Het knipperen wat jij laat zien is nogal extreem, dat doen de lampen die ik gezien heb zeer zeker niet. Ik gok dat je een defecte lamp hebt... Dus ff de controle of het echt aan de lamp ligt een dan het filmpje naar Supernova sturen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

FreddyH schreef: 17 sep 2018, 11:54
thijser schreef: 17 sep 2018, 11:19 Als het de zekering was, dan zou de lamp toch helemaal uit moeten gaan?
Jee. Het is geen doorbrand-zekering. Ik weet niet precies hoe die dingen werken, maar het zou kunnen dat de voedingsspanning door een foute zekering bij hogere belasting gaat knipperen oid. Ik gok dat de kans klein is maar helemaal uitsluiten dat het aan die zekering ligt kan maar op 1 manier...

Het knipperen wat jij laat zien is nogal extreem, dat doen de lampen die ik gezien heb zeer zeker niet. Ik gok dat je een defecte lamp hebt... Dus ff de controle of het echt aan de lamp ligt een dan het filmpje naar Supernova sturen.
Nee de zekering kan 2,5A aan. Die treed in werking als de spanning hoger wordt dan 2,5A. 2,5A haal je niet met de lamp. Wat is de dikte van de bedrading tussen accu en relais? Maar als eerste zou ik de zekering even overbruggen met een draadje en dan de lamp testen. Hopelijk kan je bij de zekering zonder de accubak weer te moeten uitbouwen......
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Elsje schreef: 17 sep 2018, 13:18 Nee de zekering kan 2,5A aan. Die treed in werking als de spanning hoger wordt dan 2,5A. 2,5A haal je niet met de lamp. Wat is de dikte van de bedrading tussen accu en relais? Maar als eerste zou ik de zekering even overbruggen met een draadje en dan de lamp testen. Hopelijk kan je bij de zekering zonder de accubak weer te moeten uitbouwen......
Da's hetzelfde als stellen dat de koplamp in groot licht stand continu brand en niet knippert. Er zit alleen een fout in het systeem, bij het zoeken naar die fout zou ik niet gelijk vanalles willen uitsluiten. Doe dat pas als je het zeker weet!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie