Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Elsje schreef: 17 sep 2018, 13:18 Nee de zekering kan 2,5A aan. Die treed in werking als de spanning hoger wordt dan 2,5A. 2,5A haal je niet met de lamp. Wat is de dikte van de bedrading tussen accu en relais? Maar als eerste zou ik de zekering even overbruggen met een draadje en dan de lamp testen. Hopelijk kan je bij de zekering zonder de accubak weer te moeten uitbouwen......
Ik heb de zekering achter de OMNI liggen, dus daar kan ik makkelijk bij, ik ga dat wel even testen. De draden van de accu naar boven in het frame zijn dik genoeg. De draden die van het relais naar de lamp lopen zijn iets dunner dan de draden in de kabel van de M99 pro. Maar het lijkt me niet dat een te dunne draad dit kan veroorzaken.

Ik heb niet veel foto's gemaakt, maar hierbij een greep:
IMG_20180916_214559-COLLAGE.jpg
IMG_20180916_214559-COLLAGE.jpg (614.76 KiB) 3840 keer bekeken
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Ok, ik heb de lamp direct aangesloten op de accu en hij toont nog steeds hetzelfde gedrag (dus knipperen bij grootlicht). Het lag dus niet aan mijn soldeerkunsten ;)

Wel balen want nu moet ik dus een garantietraject in... Dikke kans dat ik straks die lamp een tijd kwijt ben en moet ik weer de oude lamp terugzetten :bu:
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Die kans was groot, maar nu weet je het wel zeker... Ik hoop dat de garantie snel afgewikkeld wordt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

thijser schreef: 19 sep 2018, 08:53 Ok, ik heb de lamp direct aangesloten op de accu en hij toont nog steeds hetzelfde gedrag (dus knipperen bij grootlicht). Het lag dus niet aan mijn soldeerkunsten ;)

Wel balen want nu moet ik dus een garantietraject in... Dikke kans dat ik straks die lamp een tijd kwijt ben en moet ik weer de oude lamp terugzetten :bu:
Dat is balen. Hopelijk leveren ze snel een nieuwe.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Ja balen idd, ik heb net de oude lamp terug gezet. Nu reactie van de (Duitse) webwinkel afwachten, kijken of ik garantieprocedure ga starten of dat ik de lamp terugstuur en mijn geld terugvraag. Dan koop ik hem wel weer als hij in Nederland op voorraad is.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
BernardSch
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2018, 21:14
Locatie: Blanden
Km-stand: 18000

Elsje schreef: 14 sep 2018, 12:27
Elsje schreef: 12 sep 2018, 22:36
thijser schreef: 12 sep 2018, 21:30

Ja, je hebt een andere beugel nodig, een paar posts hierboven worden er een aantal genoemd.
Ik heb de originele besteld die ook op de ST2s zit. Die wordt aangeboden op de site van de Amsterdamse dealer. Mooie beugel. Vergeet niet het originele boutje en moertje erbij te vragen.
De originele ST2s beugel met verzonken bout en moer.
Afbeelding
Heb de amsterdamse dealer gecontacteerd en krijg het volgende antwoord :"Helaas kan de koplampbeugel van de ST1 x niet op de Stromer ST2 bevestigd worden en ook niet in combincatie met de M99 Pro worden gebruikt" Is dit nu correct of willen ze gewoon beletten dat we zelf onze ST2 upgraden?
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

BernardSch schreef: 21 sep 2018, 19:16 Heb de amsterdamse dealer gecontacteerd en krijg het volgende antwoord :"Helaas kan de koplampbeugel van de ST1 x niet op de Stromer ST2 bevestigd worden en ook niet in combincatie met de M99 Pro worden gebruikt" Is dit nu correct of willen ze gewoon beletten dat we zelf onze ST2 upgraden?
Ik heb exact diezelfde beugel als op de foto, dat past gewoon op mijn ST2 (2017) en met de M99 Pro.

Nog iets ander, mocht iemand nog interesse hebben in een zelfherstellende zekering, ik heb er 20 en dus meer dan genoeg, die wil ik met alle liefde opsturen naar geïnteresseerden. Deze dus: https://nl.aliexpress.com/item/10-STKS- ... 4c4dQyvoFR
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

thijser schreef: 19 sep 2018, 22:24 Ja balen idd, ik heb net de oude lamp terug gezet. Nu reactie van de (Duitse) webwinkel afwachten, kijken of ik garantieprocedure ga starten of dat ik de lamp terugstuur en mijn geld terugvraag. Dan koop ik hem wel weer als hij in Nederland op voorraad is.
En hoe is het afgelopen? Heb je een nieuwe M99 PRO gevonden?
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Elsje schreef: 25 okt 2018, 21:23 En hoe is het afgelopen? Heb je een nieuwe M99 PRO gevonden?
Nee nog niet... Ik heb de lamp retour gestuurd. Maar een nieuwe M99 pro is nog nergens leverbaar... Nog even geduld hebben dus, hopelijk komt een nieuwe batch M99 pro's snel beschikbaar.

Tot die tijd nog even met mijn kaars fietsen 🙈
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

thijser schreef: 25 okt 2018, 22:04 Nee nog niet... Ik heb de lamp retour gestuurd. Maar een nieuwe M99 pro is nog nergens leverbaar... Nog even geduld hebben dus, hopelijk komt een nieuwe batch M99 pro's snel beschikbaar.

Tot die tijd nog even met mijn kaars fietsen 🙈
Ah, sh!t. Net nu je die lamp steeds harder nodig hebt :bc
Ik heb ook lang gewacht op mijn lamp, in januari of begin februari heb ik de knoop doorgehakt dat ik de bouwlamp wilde gaan monteren, heeft nog tot mei of zo geduurd voordat ik hem daadwerkelijk in huis had (voor een goede prijs dan, voor 450 Euro waren ze wel verkrijgbaar).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie