Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
Sven
Expert
Expert

Re: Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

Bericht door Sven » 09 jun 2018, 10:35

Ja, groepsinkoopvraag is hier beter op zijn plek.

En voor wie het echt heel goedkoop wil (en een beetje kan klussen):
https://www.kabelshop.nl/Konig-LED-opla ... t7616.html

Als ik zeker wist dat ik ook de fietsbouwlamp wilde dan zou ik zeker interesse hebben in aanschaf en instalatie in bulk.
Maar daarvoor is mijn ervaring nog te klein.
ST1-wit-geveerde voorvork-26 km enkel Bennekom-Arnhem zuid

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 09 jun 2018, 10:54

Sven schreef:
09 jun 2018, 10:35
Ja, groepsinkoopvraag is hier beter op zijn plek.

En voor wie het echt heel goedkoop wil (en een beetje kan klussen):
https://www.kabelshop.nl/Konig-LED-opla ... t7616.html

Als ik zeker wist dat ik ook de fietsbouwlamp wilde dan zou ik zeker interesse hebben in aanschaf en instalatie in bulk.
Maar daarvoor is mijn ervaring nog te klein.
Die lamp zou ik niet op de fiets monteren. Een echte bouwlamp is erop gemaakt om zoveel mogelijk het licht alle kanten op te gooien, dus ook in de ogen van je tegenliggers. Een fietslamp is erop gemaakt om het licht zo ver mogelijk naar voren te sturen en daarbij een mooie, brede lichtvlek voor je te geven.

Te weinig ervaring in? In het donker fietsen of met het aansluiten van dit soort dingen? Het eerste is op te lossen door vanavond na 23u een eind te fietsen op vergelijkbare wegen die je normaal fietst. Het tweede is op de gezamelijke knutseldag geen probleem, zolang je het geen probleem vindt als een ander het voor je doet.
Als je fiets nog garantie heeft moet je wel een goede afweging maken in risico's... Die moet ieder voor zich nemen. Naar mijn beste inschatting is het technische risico bijzonder laag, ik kan echter niet inschatten hoe flauw jouw dealer en Stromer doen als je modificaties aangebracht hebt...
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Sven
Expert
Expert

Bericht door Sven » 09 jun 2018, 20:42

Ik bedoelde te weinig ervaring in wat ik echt nodig heb en wat niet.

Als ik wil dan kan ik nog eens 1000 euro spulletjes kopen "om de boel compleet te maken". Dat ga ik misschien wel doen, maar dan wel rustig aan.

Ik heb inmiddels een kiekje gezien van de omgeving met alleen zo'n bouwlamp aan.
Da's inderdaad niet echt een nuttige bundel voor een fiets.

Dan blijft er alleen nog een interessante basis over om te verbouwen.
Maar voor dat dat weer bruikbaar (en dus waterdicht) is ben ik misschien een paar van die lampen verder die jij volgens mij net verkocht hebt ; )

Maar ik blijf wel kijken of een lamp er bij voor mij niet misschien een betere optie is dan een vervanging van wat er nu op zit.
ST1-wit-geveerde voorvork-26 km enkel Bennekom-Arnhem zuid

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 09 jun 2018, 20:53

Sven schreef:
09 jun 2018, 20:42
Ik bedoelde te weinig ervaring in wat ik echt nodig heb en wat niet.

Als ik wil dan kan ik nog eens 1000 euro spulletjes kopen "om de boel compleet te maken". Dat ga ik misschien wel doen, maar dan wel rustig aan.
Verstandig. Ikzelf heb het ook redelijk rustigaan gedaan. Ik heb in de 3,5 jaren dat ik mijn fiets nu heb andere trappers, 2 zadelpennen (normale veerpen -niet doen!- en een Suntour), 2 bellen (andere el-cheapo, nu een Spurcycle) en 2 lampen (andere el-cheapo en nu een bouwlamp met ook remlicht) uitgeprobeerd. Daarnaast heb ik een Smarthalo navigatie/alarm dingetje erbij gekocht en ik heb in januari mijn accu laten verbouwen naar iets wat wel ergens op lijkt. C'est tout.

Mijn fiets was altijd al bijna helemaal super, ondertussen heb ik alle nadelen stuk voor stuk opgelost :bp:
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Elsje
Veteraan
Veteraan

Bericht door Elsje » 15 jun 2018, 18:56

Elsje schreef:
08 jun 2018, 15:16
Eens kijken wat ik binnenkort moet doen in het donker... :D

Ik heb alle spulletjes binnen. Ik ga alleen de koplamp vervangen dus heb minder spullen nodig dan FreddyH

- M99 PRO € 360,=
- Speciale bout en hulsmoer voor de koplamp. Gratis met dank aan de Amsterdamse Stromer dealer
- Relais circa € 8,=
- Koplampbeugel € 29,=
- Zekering 2A
- Waterdichte zekeringhouder € 3,5
- Voedingsdraad naar het relais
Soldeer, vulcaniseertape e.d. tel ik niet mee dat heb ik liggen
Ik heb nu ook een bouwlamp op mijn ST2. De 2e ST2 met bouwlamp. Benoist1 was de eerste met bouwlamp :cool2:

Verwijderen:
Oude lamp, accubak inclusief controller (6 boutjes), en 4 boutjes loshalen van het connector en dan met wat moeit het slot verwijderen. Als laatste ook de OMNI uitbouwen. Het was lastig de kabeldoorvoer te verwijderen aan de rechterzijde.
Afbeelding

Voorbereiden:
Aansluiting 48V. Ik heb gekozen voor solderen. Ik heb het relais in de bovenbuis geplaatst tussen OMNI en het zadel. Ik heb de kabeldoorvoer iets uitgeboord omdat de kabel van de M99 PRO dikker is dan de standaard kabel. Middelste foto bovenzie je 2 pennetjes voor de 6V aansluiting op de kabel van de E3. Ik heb 2 dunne koperend spijkertjes aan de draden gesoldeerd die strak in de Higo connector passen. Daarna met vulcaniseertape afgewerkt. Ik ga wel de blauwe kabelschoentjes in de gaten houden (vocht)
Afbeelding

Het resultaat :mrgreen:
Afbeelding

Mountainmac
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Mountainmac » 15 jun 2018, 19:10

Netjes! De onderkant van de fiets laat je zo? :D
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.

Elsje
Veteraan
Veteraan

Bericht door Elsje » 15 jun 2018, 19:16

Mountainmac schreef:
15 jun 2018, 19:10
Netjes! De onderkant van de fiets laat je zo? :D
Ja goed voor de koeling van de controller :mrgreen:

rvaneijk
Veteraan
Veteraan

Bericht door rvaneijk » 15 jun 2018, 22:59

Mooi!

Voor de documentatie: waar gaat het dunne rode draadje uit de zekering naartoe? (plaatje rechtonderin).

Ga je de remfunctie ook nog aansluiten?

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 16 jun 2018, 16:47

Remfunctie kan redelijk makkelijk als je accepteert dat je alleen met je linkerrem remlicht hebt (zo heb ik het nu ook). Ik ben nog aan het bedenken wat voor schakeling je nodig hebt om het maak-contact uit de rechter remhendel te dupliceren naar 2 onafhankelijke maak contacten, zodat er 1 naar de controller kan en 1 naar het remlicht.
Eisen aan die schakeling zijn: het moet klein zijn (is bij mij namelijk nergens in te bouwen) en de 2 maak contacten moeten echt onafhankelijk van elkaar zijn.

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 16 jun 2018, 16:49

Goed bezig Elsje!
Heb je nu een regulier relais gebruikt of zo'n mosfet ding?

Plaats reactie