Pagina 7 van 24

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 13 jul 2021, 16:02
door Golvas
Hier is hij in twee maten op voorraad (en gratis te retourneren), is de maat waarnaar je op zoek bent erbij ?

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 13 jul 2021, 16:38
door mrstrom
Stromeur schreef: 12 apr 2021, 21:09
k_a_r_e_l schreef: 12 apr 2021, 20:26 De huidige 'pedelec helmen' vind ik eigenlijk redelijk lompe gevallen.
Waarom denk je dat dat is?
Dit is een soort Darwin evolultie haha

Afbeelding

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 17 jul 2021, 09:10
door JeroenH
Golvas schreef: 13 jul 2021, 16:02 Hier is hij in twee maten op voorraad (en gratis te retourneren), is de maat waarnaar je op zoek bent erbij ?
Nog geen nood aan een nieuwe helm, gewoon ter info dat ik de helm bekeken heb maar de juiste pasmaat niet voorhanden was :ay

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 19 aug 2021, 12:20
door Free2be
Na mijn ongeval en de Giro dewelke ik op had, beschadigd is, kijk ik uit naar een andere helm, de Giro zat vrij diep op mijn hoofd en verhinderde het vooruit kijken als ik een voorover gebogen fietshouding aannam, dan keek ik tegen de bovenrand van de helm, en diende ik mijn hoofd naar achter te houden. Verder ondervond ik last van mijn fietsbril, dewelke serieus drukte op mijn neus, tot vervelens toe en dit kreeg ik niet opgelost. Nu overweeg ik een helm met vizier, dat afneembaar of kantelbaar is, verder moet het een goed zicht garanderen en zeker geen donkere tint. Wat zijn jullie bevindingen?

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 19 aug 2021, 14:20
door Achiel
Bevindingen zijn dat met een vizier je meer tocht nog hebt langs je ogen dan met een goed aansluitende bril. Zelf erg tevreden met mijn Abus pedelec 2.0 zonder vizier dus.

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 19 aug 2021, 19:13
door Golvas
Klopt ... om die reden combineer ik de goed aansluitende fotochromatische Oakley Radar EV met de Abus Urban-I 3.0 of met de MET Grancorso, beiden zonder scherm.

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 20 aug 2021, 09:55
door Polling
Wij hebben de AGU urban pedelec. Goedgekeurd, met vizier en zonneklep (uitwisselbaar). Niet te laag op het voorhoofd, zodat ik bij sportieve zit nu niet tegen de rand aankijk. Heel lichte helm, zit bij mij en bij mijn vrouw prima (verschillende maten).
Wij dragen de helm inmidels niet alleen op de SP maar ook op de gewone (reis)fietsen, hele vakantie opgehad (1855 km door NL in juni) en totaal geen last. Dunne Buff-pet (lekker grote klep) eronder. Het vizier wel thuisgelaten.

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 20 aug 2021, 12:16
door Joker
Ik ben heel tevreden over de Lazer Anverz.
zeker in overweging nemen. Een aanrader.

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 22 aug 2021, 12:13
door Free2be
Bedankt voor jullie advies. Het probleem is dat je bij een FM niet alle merken en uitvoeringen zal aantreffen om te passen en er een proefrit mee maken.

Ik vind beide wel nodig. Het online bestellen loopt meestal al fout bij de maatvoering. de ene M is de andere M niet..Ook je vorm van je hoofd speelt een rol.
Zonder bril of scherm valt er niet te rijden, al is het maar om de insecten uit je ogen te houden. Eveneens een insectengaas is van belang. De Giro had dit niet en er zat er toch wel een wesp te kriebelen op mijn hoofd.. Eveneens de bandjes, de Giro had een sliert aan overschot en het gevaar dat je vel tussen de magneetsluiting zat..

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Geplaatst: 18 okt 2021, 14:48
door lucasdepeer
Free2be schreef: 19 aug 2021, 12:20 Na mijn ongeval en de Giro dewelke ik op had, beschadigd is, kijk ik uit naar een andere helm, de Giro zat vrij diep op mijn hoofd en verhinderde het vooruit kijken als ik een voorover gebogen fietshouding aannam, dan keek ik tegen de bovenrand van de helm, en diende ik mijn hoofd naar achter te houden. Verder ondervond ik last van mijn fietsbril, dewelke serieus drukte op mijn neus, tot vervelens toe en dit kreeg ik niet opgelost. Nu overweeg ik een helm met vizier, dat afneembaar of kantelbaar is, verder moet het een goed zicht garanderen en zeker geen donkere tint. Wat zijn jullie bevindingen?
Ik heb de Lazer Anverz NTA mips. Tophelm. Het vizier is enorm ruim. Als ik mijn bril met het vizier erover heb kan ik er nog met 1 vinger tussenin.
Het is echter ook vervelend als het mistig is, want dan kan je adem het vizier doen aanslaan. Dit probleem had ik niet met de abus pedelec. Bij deze helm had ik hetzelfde als jou dat mn fietsbril tegen mn neus werd geduwd.