Helmen met NTA 8776 keurmerk

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Bericht door AmPeer » 25 jan 2018, 17:25

rvaneijk schreef:
24 jan 2018, 11:06
Ik heb dit weekeinde een Kenny Trial Up helm gepast. DIt is een hele lichte crosshelm met goede ventilatie. Het voelt qua gewicht niet anders dan de ABUS.

Het valt bovendien op dat vergelijkbare speed-pedelec producten op de markt echt veel duurder zijn (naar mijn smaak).

Bovendien heb je geen last van windgeruis, dus geen cat-ears o.i.d. nodig :)

kenny-trialhelm-redorangeblue--1250.jpg

Smaken verschillen maar deze helm heeft voor mij een te hoog Evel Knievel gehalte
Voor verdere inspiratie voor de rest van de bijpassende outfit, zie foto :cool2:
Bijlagen
Schermafbeelding 2018-01-25 om 17.21.57.png
Schermafbeelding 2018-01-25 om 17.21.57.png (70.54 KiB) 1437 keer bekeken
Laatst gewijzigd door AmPeer op 26 jan 2018, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1640
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Bericht door Tomasj » 25 jan 2018, 22:25

Bestaat er eigenlijk een defitig BMX-alike model, zodat ook je kin en kaken beschermd zijn tijdens het fetsen?
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Berichten: 576
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Bericht door rvaneijk » 25 jan 2018, 23:19

Tomasj schreef:
25 jan 2018, 22:25
Bestaat er eigenlijk een defitig BMX-alike model, zodat ook je kin en kaken beschermd zijn tijdens het fetsen?
Wat vind je van de mat-variant van bovengetoonde evil(evel?) knievel helm? Ik vind het er best deftig uitzien bij een witte ST2 of een zwarte ST2 S.
kenny-trial-white-1250_1.jpg
kenny-trial-mattblackyellow-1250.jpg
De integraal uitvoering ziet er zo uit (begint wel een beetje op een dart vader masker te lijken..)
kenny-extreme-blackfluoryellow-1000.jpg

Gebruikersavatar
mhuibers
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Bericht door mhuibers » 26 jan 2018, 08:46

Deze helmen hebben geen NTA 8776 keurmerk. Laten we even on topic blijven en alleen helmen met het NTA 8776 keurmerk plaatsen. Daarvoor is dit topic volgens mij gestart.
ST1x oranje 983 Wh | Spurcycle | Quadlock iPhone 7 | Ergon GP3 | Ergotec M88 | Ortlieb backroller classic zwart | Brooks B17 | Bodyfloat | Redshift Shockstop

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Berichten: 576
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Bericht door rvaneijk » 26 jan 2018, 11:26

Snap ik, maar vergeet niet dat de ECE-Norm ECE 22/05 een geldig norm is voor de motorsport en voor gebruik op de openbare weg. Het NTA 8776 keurmerk is slechts een minimaal vereist.

Marco Verkerk
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Bericht door Marco Verkerk » 03 feb 2018, 19:43

De Specialized Ambush Comp is ook een NTA goedgekeurde helm. Weegt dacht ik 385gram.
De pasvorm is fantastisch en deze is per direct leverbaar voor net onder de Euro 100 bij diverse fietswinkels. Het enige nadeel is dat de helm geen vizier heeft. 8-)

Ik weet niet hoe je een foto kunt toevoegen, dus gewoon even googlen.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7245
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Bericht door Stromeur » 03 feb 2018, 19:57

Foto staat op de eerste pagina van dit topic:

viewtopic.php?f=9&t=11
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

HJAV
Runner-up | Forum Supporter
Runner-up | Forum Supporter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 nov 2017, 22:43

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Bericht door HJAV » 05 feb 2018, 16:38

naar aanleiding vd diverse keurmerken toch maar eens de vraag gesteld aan het certificerings instituut NEN zelf. bijgaand reactie vd NEN.

To: Industrie & Veiligheid <industrie&veiligheid@nen.nl>
Subject: Vraag speedhelm

Goedendag,
ik heb een vraag over speedhelmen nta 8776 norm. Is dit een minimale norm?
Vraag van mij is omdat de speedpedelic onder de bromfietsen valt, mag ik dan ook een brommerhelm dragen?

Bv helm met ECE-Norm ECE 22/05, mag deze ook gedragen worden op een speedpedelic?

Hartelijk dank alvast voor uw antwoord,

Met vr groet Henk-Jan Visser

En antwoord vd NEN

Geachte heer Visser,

Naast een helm die voldoet aan NTA 8776, mag u inderdaad op een speedpedelec ook een helm dragen die voldoet aan ECE R22.

Met vriendelijke groet,

Robby Veders
Consultant Industrie & Veiligheid


ventusbt
Rookie | Forum Supporter
Rookie | Forum Supporter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 nov 2017, 18:42
Locatie: Ens

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Bericht door ventusbt » 05 feb 2018, 18:48

Als gelijkstelling met andere normen mogelijk is zou het interessant zijn of de CE EN 966 voor luchtsporten of de EN 1077 voor skieen en snowboarden hiervoor in aanmerking komen. Daar zitten diverse interessante helmen bij waar je prima mee kunt fietsen.
Ik heb zelf bijvoorbeeld deze voor Paragliding: https://finsterwalder-charly.de/en/helmets/loop.html

Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1061
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Bericht door Stromend » 06 feb 2018, 06:48

Doel bij helmen is vrijwel altijd beschermen van hoofd en gezicht.
Eisen van normen verschillen.
Binnen ranges van producten zijn lichte en zwaardere eisen. Bij skihelmen bijvoorbeeld A en B.
Van laag naar hoog zijn eisen aan helmen hoger: fiets, SP, brommer, motor.
Zo kun je met gerust hart een motor of bromfietshelm op een SP dragen.
Maar of je een ski- of luchtsporthelm kunt gaan dragen betwijfel ik.

Ik heb 2 nieuwe skihelmen, 1 oude, een motorhelm, een racefietshelm en een Cratoni Vigor.
De skihelmen zijn het lichts en zou ik hoewel ze heerlijk zitten, niet gaan dragen op de SP.
De motorhelm is het zwaarst maar dat is overkill. Er zit een groot verschil tussen de voor racefietsen goedgekeurde Lazer en m'n Cratoni waardoor ik me met de de eerste niet voldoende veilig voel en met de tweede wel.

De SP helm is voor bescherming bij een ernstige val waarna je vrijwel automatisch met verzekeringen te maken krijgt. Daarom kies ik voor minimaal een helm die aan de erkende norm voldoet. Ik vind het prettig dat hij meer dan het minimaal beschermingsniveau heeft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast