MET Grancorso helm (NTA-8776 gekeurd)

Juy
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2017, 13:23

de ‘Met grancorso’ ziet er ook nog mooi uit vind ik. Vooral het afneembaar vizier zegt me wel iets en hij is ook nta8667 gekeurd. De cratoni is mooier maar als die nog te lang op zich laat wachten is dit ook een optie.

https://static.bike-components.de/cache ... bad2d.jpeg
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik vind dit een geweldige helm. Het vizier vind ik niet in de online-shops terug, maar deze helm is ook in 't fluogeel te koop. Ik rijd nu met de Abus rond, die dan weer het voordeel heeft van extra ventilatiegaten te hebben...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Juy
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2017, 13:23

Ja, ik ga passen voor die Cratoni commuter, levering is volgens mij weer uitgesteld tot februari (volgens een aantal verdelers toch).
Het zal de MET Grandcorso worden of de Kali Java. Die laatste heeft geen vizier maar dat is voor mij geen ramp als brildrager. De pasvorm zal de doorslag geven.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Tomasj schreef: 21 jan 2018, 18:38
Juy schreef: 03 jan 2018, 23:11 de ‘Met grancorso’ ziet er ook nog mooi uit vind ik. Vooral het afneembaar vizier zegt me wel iets en hij is ook nta8667 gekeurd. De cratoni is mooier maar als die nog te lang op zich laat wachten is dit ook een optie.

https://static.bike-components.de/cache ... bad2d.jpeg
Ik vind dit een geweldige helm. Het vizier vind ik niet in de online-shops terug, maar deze helm is ook in 't fluogeel te koop. Ik rijd nu met de Abus rond, die dan weer het voordeel heeft van extra ventilatiegaten te hebben...
Ik zag online dat er een Vizier bij zit en je Lunt ze ook los bestellen
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Koekwous
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:36

Juy schreef: 23 jan 2018, 13:40 Ja, ik ga passen voor die Cratoni commuter, levering is volgens mij weer uitgesteld tot februari (volgens een aantal verdelers toch).
Het zal de MET Grandcorso worden of de Kali Java. Die laatste heeft geen vizier maar dat is voor mij geen ramp als brildrager. De pasvorm zal de doorslag geven.
Ik Denk dat ik ook de MET ga passen, net gezien op een test site dat de Cratoni nog lang niet komt
er staat: Der Smartride verfügt über 9 Ventilationsöffnungen und abnehmbares Visier. Er wiegt 450 Gramm und wird ab Ostern 2018 in zwei Größen erhältlich sein: S-M (54-58 cm) und M-L (58-61 cm). Preis: 349,95 Euro
Juy
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 sep 2017, 13:23

Bedankt voor de foto’s. Ziet er goed uit. De kali Java had ik besteld maar zat niet zo goed en viel groter uit dan ik had verwacht.
Ga de Met ook eens proberen.

Het visier is flexibel heb ik gelezen? Hoe vast staat het visier op de helm gezien dat het met magneten vast hangt
Koekwous
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:36

Juy schreef: 16 feb 2018, 23:08 Het visier is flexibel heb ik gelezen? Hoe vast staat het visier op de helm gezien dat het met magneten vast hangt
Visier is inderdaad flexible, maar blijft ook prima zitten met die storm wind van 2 weken geleden. Het fijne is dat je hem er makkelijk afhaald en boven op zet, zodat hij beschermd is als je de helm weg legt.
Nadeel is dat ik vind dat er nog best veel wind bji je ogen komt. (ik vermoed door de gaten in het visier) maar moet het even aankijken nu er geen stormwind meer is.
Het is wel even wennen met een helm op fietsen, maar wel beter zo.
Tevens is het mutsje wat aan de kleine kant, maar wel supper dun en erg lekker warm.
Helaas blijft er veel windgeluid bij de oren.
mhoutman

Hoe zijn inmiddels de ervaringen met deze helm ?
Golvas

Patrikius schreef: 23 jan 2018, 21:34 Ik zag online dat er een Vizier bij zit en je Lunt ze ook los bestellen
Bij deze helm wordt geen vizier (meer ?) bijgeleverd, de meeste websites vermelden ook duidelijk dat dit een optie is.
mhoutman schreef: 30 apr 2018, 16:48 Hoe zijn inmiddels de ervaringen met deze helm ?
De helm zit goed, is goed af te stellen en heeft een makkelijk magnetisch slotje.

De maatvoering is correct.
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Iemand een link van deze helm incl vizier zie ze allen zo der vizier thanks !!
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Plaats reactie