Abus helm met NTA-8776 keurmerk en vizier?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

[Berichten over deze helm afgesplitst naar een eigen topic. Stromeur.]
AmPeer schreef: 28 aug 2017, 19:01 Overigens zou ook Abus haar huidige Speed-pedelec helm met vizier gaan uitbrengen .
Maar die komt in ieder geval later op de markt dan de Cratoni vizier-helm en de prijzen zijn mij nog niet bekend

Wellicht gaat Stromeur / Sylvia, hierover op de Eurobike-2017 meer ervaren om ons verder te informeren
IK heb de Abus stand op Eurbike bezocht en ernaar gevraagd, maar vooralsnog is er niks concreets bekend over een helm met vizier. DE enige NTA-8776-gekeurde helm van Abus is nog steeds de Pedelec+, verder is er helaas nog niks. Hou de helm met vizier dus voorlopig maar op "levertijd onbekend".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

och ?!
Gek he dat QICQ haar cliënten over Abus + Vizier anders informeert.

Wederom dank het te verifiëren bij Abus.
I want hold my breath ;)
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kan hoor dat de vertegenwoordiger die dit aan Qicq heeft laten weten meer wist te vertellen dan het mannetje dat ik op Eurobike heb gesproken. Er liepen heel veel mensen rond in de Abus stand en ik had niet de indruk dat ik er eentje trof met veel eindverantwoordelijkheid.

Laten we maar even zien wat ervan komt en hou de FB pagina van Qicq in de gaten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

AmPeer schreef: 04 sep 2017, 15:05 och ?!
Gek he dat QICQ haar cliënten over Abus + Vizier anders informeert.

Wederom dank het te verifiëren bij Abus.
I want hold my breath ;)
Ik heb Qicq net gesproken en inderdaad: omstreeks maart/april volgend jaar wordt er een Abus helm met vizier verwacht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST3 Sport
Km-stand: 24000

Ook geïnteresseerd want ik rijd nu voorlopig met een dunnere uitvoering van de Abus helm, niet goedgekeurd. Ik wacht op een goede helm die over de oren gaat (tegen windgeruis en kou) en vizier.
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
mhoutman

Beanie van GORE :)
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Aha dank voor het navragen over Abus, Sylvia


Nou dan is het wachten tot volgend jaar op Abus dan wel te kiezen voor een van de mooie Cratoni helmen Commuter of the smart ride *) , met hopelijk een wat bredere pasvorm.
De Smart Ride heeft behoorlijk wat online en of line veiligheid mogelijkheden incl richtingaanwijzer op je stuur maar het wordt al met al wel wel druk in de cockpit met weer een ding op het stuur.

*)
(Het bromfietsmodel vind ik persoonlijk te zwaar ; nog los van het gefrut om mijn oren binnenboord te krijgen )

Ik begreep dat Bikkenberg vanaf de opening van de nieuwe zaak, Cratoni dealer wordt .
Weer een extra reden om richting Herveld te koersen om de opening te vieren, naast eens een vrijdagmiddag borrel mee te maken en mijn Forum prijs te gaan genieten in De Hemel te Nijmegen :d3:
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Plaats reactie