Cratoni Commuter helm (NTA-8776 gekeurd)

Rosnyx
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jul 2018, 15:29

Die helm heb ik ook Daniel, zelfde prijs als jij betaald in large. Heel tevreden van.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb de Bexley terug gestuurd ivm te log en zwaar. Maar daar ging het niet om, ging even om de prijs.
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Daniel1975 schreef: 21 nov 2018, 18:25 Eigenlijk vind ik de toon van je bericht niet eens de moeite waard om op te reageren, maar de beste manier om dat te doen is gewoon mijn orderbevestiging te laten zien. Nu tevreden?
Wit/zwart/tita allemaal zelfde prijs.
Was niet de bedoeling om een verkeerde toon over te brengen, het effect van interpretatie zonder non-verbale communicatie. Ik lees heel vaak prijsbrekers online, maar dan komt de aap uit de mouw qua (na)verkoopservice, effectieve beschikbaarheid of extreem lange wachttijden etc etc. Mooi dat je die helm daar aan zulke prijs hebt gevonden! Peace :az
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

:az

Hopmans is wat dat betreft zeer accuraat en betrouwbaar. Beschikbaarheid op de site heb ik nog nooit als niet-correct ervaren. https://www.vaneycksport.com/ is in Belgie vergelijkbaar in prijs en betrouwbaarheid (maar heeft momenteel geen Bexley op de site staan).
Myxomatose
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jan 2018, 20:33
Locatie: Klein Brabant (B)
Merk SP: Stromer
Km-stand: 15.000

Heb met deze nu ongeveer 300 km gereden en ben er wel tevreden over. Het windegeruis is echt een heel stuk minder dan met m'n vorige helm ( BBB jaya). De helm zit goed, is ook goed te verstellen, en voelt degelijk aan en weegt ook niet al teveel.
Wel jammer vind ik dat het achterlicht niet via usb op te laden is, wat op zich niet zo'n ramp is.
Een groter probleem vind ik het vizier, het beschermt de ogen wel goed tegen regen, bladeren, insecten, .....
Maar er komt ook via het vizier veel valse lucht naar binnen waardoor m'n ogen even hard tranen als met mijn vorige helm zonder vizier. :?
ST2 2018 - Sport 22" - Matt Black - 983 Wh
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik zit nu op een kilometer of 200 met de Commuter. Inmiddels wat mixed feelings. Puur op gewicht en pasvorm hou ik hem voorlopig, maar is nog geen onverdeeld genoegen.

+ gewicht: een van de lichtste (minder zware....) helmen die er is
+ ventilatiesysteem werkt goed (bij koude de ventilatiegaten makkelijk sluiten met schuifsysteem)
+ pasvorm is redelijk goed (altijd persoonlijk dingetje)

- vizier is gewoon slecht; misschien is mijn referentie te goed (oakley brillen en skihelm+vizier), maar deze vervormt echt teveel
- valse lucht onder vizier
- sluiting onder de kin irriteert, heb ik bij mijn wielerhelmen nooit gehad

En kritiekpuntje wat waarschijnlijk niet met Cratoni te maken heeft maar met die NTA norm: de helm loopt verder door in je nek. Als je diep gaat zitten drukt de helm in je nek als je ook een winterjack met kraag en een Craftshirt met col draagt.

Afbeelding

Afbeelding

Liefst zou ik gewoon weer met een racehelm gaan rijden, maar kan de ellende niet overzien die je met een verzekeraar krijgt.
Ik blijf erbij dat deze norm een onzinregel is voor de buhne, zelfde categorie kolder als het fietspad-verhaal.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

De Cratoni Commuter nu een tijdje in gebruik en afgesteld zodat deze goed zit. Vind de helm prettig zitten, lekker licht en door extern vizier en uitsparing voor de neus geen beslagen vizier tot nu toe.
Wel vind ik het een groot nadeel dat de bovenrand je zicht kan belemmeren. Gezien je toch wat voorover gebogen zit op de Stromer, kijk ik tegen de rand aan en ook merk ik dat een bril tegen de helm aankomt.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Herkenbaar.
bartelias
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2019, 20:53

Zijn er ondertussen nog ervaringen over de Commuter? Ik wil deze ook bestellen maar lees nogal veel over windgeruis in de ogen . En net daarvoor zou ik de commuter kopen, omdat deze een scherm heeft en ik GEEN windruis in de ogen wil.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb hem weer verkocht.
Een goede helm (in mijn geval Specialized Ambush) in combinatie met een goede zonnebril (Oakley Radar) vind ik veel fijner, werkt beter, is universeler (glazen wisselen bril of photochromic) en in de zomer luchtiger.
Plaats reactie