Lazer Anverz met MIPS en NTA 8776

boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

Spannend de mijne komt morgen!
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb de indruk dat deze helm als warme broodjes verkoopt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22824
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Weet ik wel zeker. We zitten allemaal al eeuwen te wachten op een NTA-8776 gekeurde helm met vizier, en deze is ook nog eens heel mooi basic uitgevoerd. (En Cratoni heeft zichzelf in de voet geschoten met de almaar uitgestelde levertijd van hun twee nieuwe helmen mer vizier.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ik heb heden Nr1 fietsshop gesproken. Ze gaven aan deze week veel Lazer Anverz NTA mips verkocht te hebben (zo kun je zien wat een bericht op ons forum kan bewerkstelligen).

Ik heb gevraagd bij hun neergelegd of ze bereid zijn voor de forumleden de prijs voor de helm weer te reduceren van euro 142 naar euro 130,95. (ze kunnen nog steeds leveren uit voorraad)

Als ik feedback heb ontvangen zal ik dit uiteraard weer delen.
Laatst gewijzigd door Marco Verkerk op 04 mei 2018, 23:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Marco Verkerk schreef: 04 mei 2018, 22:42 Ik heb heden Nr1 fietsshop gesproken. Ze gaven aan de deze week veel Lazer Anvert NTA mips verkocht te hebben (zo kun je zien wat een bericht op ons forum kan bewerkstelligen).

Ik heb gevraagd bij hun neergelegd of ze bereid zijn voor de forumleden de prijs voor de helm weer te reduceren van euro 142 naar euro 130,95. (ze kunnen nog steeds leveren uit voorraad)

Als ik feedback heb ontvangen zal ik dit uiteraard weer delen.
Dat zou heel mooi zijn, wel jammer dat ik net die 142 euro heb betaald 😇
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Troost je, ik heb 200 betaald
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Marco Verkerk schreef: 04 mei 2018, 22:42 Ik heb heden Nr1 fietsshop gesproken. Ze gaven aan deze week veel Lazer Anverz NTA mips verkocht te hebben (zo kun je zien wat een bericht op ons forum kan bewerkstelligen).

Ik heb gevraagd bij hun neergelegd of ze bereid zijn voor de forumleden de prijs voor de helm weer te reduceren van euro 142 naar euro 130,95. (ze kunnen nog steeds leveren uit voorraad)

Als ik feedback heb ontvangen zal ik dit uiteraard weer delen.
Wat aardig van je! Ik wil hem ook graag gaan aanschaffen!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Ik heb die van mij vandaag binnen gehad en geprobeerd. Bij mij gaat hij weer terug.

Het kan zijn dat het meer aan mijn hoofd ligt dan aan de helm. Ik heb een vrij smal hoofd. Mijn bevindingen zijn:

  • Regenkap is erg fragiel en niet makkelijk mee te nemen. Wat dat betreft is de regenhoes van de Pedelec+ fijner.
  • Vormgeving mooier dan de Pedelec+ maar op mijn hoofd is hij toch meer "bulkie".
  • Er komt toch vrij veel wind onder het vizier door, dat was de grootste reden dat ik voor de Anverz ben gegaan. Het wordt wel wat beter qua rijwind, maar onder het vizier komt echt nog wel veel wind door.
  • Ik merkte ook iets verminderd zicht als de felle zon in het vizier schijnt.
Ik ga maar eens kijken of een goed sluitende fietsbril meer voor mij is.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22824
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De mijne is vandaag verzonden (maat S). Ik hoop dat-ie maandag op tijd geleverd wordt, dan neem ik hem meteen mee naar het Stromer ST5 event in Zandvoort.
thijser schreef: 05 mei 2018, 19:33 Het kan zijn dat het meer aan mijn hoofd ligt dan aan de helm. Ik heb een vrij smal hoofd.
Kan hoor, de pasvorm van een helm is heel erg persoonlijk. Zit-ie niet lekker, dan houdt het helaas meteen op. Ik heb ook een vrij smal hoofd, maar bij mij zat-ie toch als gegoten.
thijser schreef: 05 mei 2018, 19:33 Er komt toch vrij veel wind onder het vizier door, dat was de grootste reden dat ik voor de Anverz ben gegaan. Het wordt wel wat beter qua rijwind, maar onder het vizier komt echt nog wel veel wind door.
Ik heb nu een Kask Urban Lifestyle helm met vizier, en ik ben heel erg benieuwd of ik verschil ga merken tussen de Kask en de Lazer.

Als ik de reacties zo lees, vraag ik mij af of de verwachtingen van de niet-vizier rijders over helmen met vizier misschien wat te hoog gespannen zijn. Ook ik heb met mijn Kask, zeker de eerste 15 minuten, nog steeds last van traan-ogen. En dat is dus met vizier, plus daaronder mijn bril of goed afsluitende sportzonnebril.

Ik zal het laten weten zodra ik de vergelijking heb kunnen maken.
thijser schreef: 05 mei 2018, 19:33 Ik merkte ook iets verminderd zicht als de felle zon in het vizier schijnt.
Ja, heb ik ook met het vizier van mijn Kask. Mijn sportzonnebril is volledig ontspiegeld, maar zodra ik met de zon laag in mijn gezicht met vizier ga rijden, krijg ik ook schitteringen aan de binnenkant van het vizier.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Na een paar ritjes met de Anverz Mips hier mijn ervaringen:

Wat zit die helm ontzettend veel comfortabeler op mijn hoofd vergeleken met de Abus.
De Abus zat of te strak en knelde na een tijdje, of zat te los waardoor hij ging schuiven. Met het wieltje is de Anverz veel preciezer af te stellen door veel kleinere stapjes. Ook is de padding veel beter waardoor het geheel wat vriendelijker zit.
De plaarsen waar hij je hoofd omsluit komt gevoelsmatig veel meer overeen met mijn Arai motorhelm. De druk is heel mooi even verdeeld en op de juiste plekken.

De ventilatie is beter dan bij de Abus. Maar door het vizier neemt de ventilatie in je gezicht weer af ;p

Windgeluid is wel minder dan bij de Abus, maar niet dusdanig dat ik dat als koopargument zou aanraden.

De regenkap is leuk, maar die zet je er niet zomaar ff op als het regent. Ik denk dat dat met name een leuk extraatje is voor in de winter tegen de kou.
Nou interesseert met dat niet zo, want mijn haardracht is zo goed als geen haardracht. Ik zou daarom bij een regenbui sowieso al geen regenkap gebruiken. Dan is een winterkap tegen de kou juist wel een mooie oplossing.

Hij is inderdaad wel meer "bulkie" dan ik had verwacht. Maar als je kijkt naar de dikte van het schuim van zowel de Abus als de Anverz is daar denk ik geen ontkomen aan. Dat is denk ik inherent aan de NTA normering. Het is denk ik even afwachten of dat bij de Commuter, Smartide en Bexley ook zo is.

Het vizier is super.
Als je denkt helemaal geen wind onder je vizier te krijgen kom je bedrogen uit. Maar dat kan ook alleen maar als je een vizier hebt dat tot de kin rijkt en/ of heel nauwsluitend op je gezicht zit. Op de motor heb ik wel eens met een jet helm gereden (vizier tot de kin) en daar bleef ik ook duidelijk een werveling voelen. Bij mijn Arai integraal helm niet. Maar zo'n nauwsluitend vizier zou ik op de Stromer niet willen. Met de Abus had ik altijd tranende ogen. Met de Anverz helemaal niet, maar ventileert net lekker (vooral met deze temperaturen erg fijn) en het houdt toch vliegen, stof en vuil prima bij je ogen weg.
Thijser geeft aan dat je zicht iets verminderd met felle zon. Tja....dat hoort bij een vizier. Alle motorhelmen die ik heb gehad (Arai, Shoei, Shark, X-lite) hadden dat ook. Dat is met een zonnebril prima op te vangen.

Leuk extraatje is de geintegreerde bevestiging voor een go pro mount.

Het lederen bandje is nog erg stug. Ik denk dat dat met een paar ritjes wel zal loslopen. Bij mijn Abus moest ik het bandje regelmatig bijstellen omdat ie licht slipte. Dat zal bij de Anverz niet snel gebeuren.

Minpunt 1: De zwarte tekst "do not remove" op de rode padding aan de binnenkant zat na het eerste ritje op mijn hoofdhuid geprint en niet meer op de padding :bu: :bj

Minpunt 2: Had die gele liner (mips systeem?) niet in een andere kleur of iets subtieler gekund? Die is ook aan de buitenkant nog duidelijk te zien.

Ik ben er superblij mee. Het absurd hogere niveau van comfort en de grotere veiligheid (vooral door veel betere pasvorm en aansluiting op het hoofd) maken van mij een nog blijere Stromeraar.
Laatst gewijzigd door LNY op 07 mei 2018, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie