Lazer Anverz met MIPS en NTA 8776

Roodje
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2018, 18:44

Ik heb hem nu ook 3 weken.
Perfecte pasvorm, licht, en koel zonder de dichte kap.

voor mij een 5 uit 5
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Nu de dagen weer merkbaar korter worden, ben ik aan het uitkijken naar een extra lamp voor op mijn helm.

Ik wil daarbij de bijhorende mount gebruiken, maar als ik op SMS of Safety Mounting System + light google of iets dergelijks, vind ik eigenlijk niks.

Iemand al ervaring met een extra lamp die de mount gebruikt op deze helm of iemand die me kan helpen zoeken? Bedankt!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nadeel van een felle lamp op een helm is dat je vaak tegenliggers verblindt. In de bossen met mountainbiken is zoiets en prima oplossing maar op de openbare weg zou ik het niet doen. Kun je beter zo'n extra lampje op je stuur zetten.
(of een bouwlamp voorop monteren, ben je gelijk overal vanaf :mrgreen: )
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

JeroenH schreef: 16 aug 2018, 12:09 Nu de dagen weer merkbaar korter worden, ben ik aan het uitkijken naar een extra lamp voor op mijn helm.

Ik wil daarbij de bijhorende mount gebruiken, maar als ik op SMS of Safety Mounting System + light google of iets dergelijks, vind ik eigenlijk niks.

Iemand al ervaring met een extra lamp die de mount gebruikt op deze helm of iemand die me kan helpen zoeken? Bedankt!
Ik ken de helmmount van de Lazer Anverz niet maar bijvoorbeeld Lupine https://www.lupine.de/produkte/helmlampen heeft hele fraaie exemplaren die echter meer voor off-road gebruik geschikt zijn. (denk aan 's nachts mountainbiken in een bos)

Zelf zou ik ook eerder een extra lamp op het stuur monteren en daar is - mits goed afgesteld - vooral het medeverkeer je heel erg dankbaar voor :)
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Ik wil deze helm denk ik wel gaan gebruiken. Ik raak wel een beetje in de war als ik online er naar zoek.
Soms zie ik ze met oorstukken, dan weer zonder. Zitten deze er altijd bij of niet?
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Bij de NTA versie zitten ze er standaard niet bij
ST3 cool white - sport - 983Wh
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Helder, dank je.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Rob77 schreef: 17 aug 2018, 12:27 Ik wil deze helm denk ik wel gaan gebruiken. Ik raak wel een beetje in de war als ik online er naar zoek.
Soms zie ik ze met oorstukken, dan weer zonder. Zitten deze er altijd bij of niet?
Kijk hier eens viewtopic.php?f=12&t=1517 :ay
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

JeroenH schreef: 16 aug 2018, 12:09 Nu de dagen weer merkbaar korter worden, ben ik aan het uitkijken naar een extra lamp voor op mijn helm.

Ik wil daarbij de bijhorende mount gebruiken, maar als ik op SMS of Safety Mounting System + light google of iets dergelijks, vind ik eigenlijk niks.

Iemand al ervaring met een extra lamp die de mount gebruikt op deze helm of iemand die me kan helpen zoeken? Bedankt!
Het transparante plaatje dat bij je Anverz helm is geleverd is monteer je op je helm SMS en is gemaakt om een voetje van een GoPro camera in te klikken.

Er zijn lampjes op de markt die je op die voetjes kunt bevestigen. Als je op google zoekt naar "GoPro lamp" ga je wat opties vinden. Ik heb niet uitgebreid gekeken naar lichtopbrengst ofzo.

Bijvoorbeeld deze;
[url]https://www.v-nix.nl/heye-h1-waterproof ... Lw_wcB/url]

Het voetje wat je onder de camera ziet past mooi in de mount van je anverz.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
LVAerde
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2018, 13:56
Locatie: België

Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een helmlamp als de kap op de helm gemonteerd is?
- welke lamp?
- hoe bevestigd?
AfbeeldingGrtz,
geveerde ST2 - 49 km ww
Spurcycle bel - Jroen 150 mm spatbord - BodyFloat 2.1
Plaats reactie