Zomerhandschoenen

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Zoals de meesten heb ik de hele winter met handschoenen gefietst. Nu met het heerlijke zomerse weer fiets ik zonder zoals ik vorig jaar ook deed. Echter voelt het minder veilig. Nou overweeg ik fiets handschoenen aan te schaffen liefst met bescherming aan de buitenzijd (vingers, knokkels).

Tot nu toe nog niet iets geschikts gevonden. Meeste is te dicht dus te warm. Iemand tips?
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Wielren handschoenen een optie ??
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
CKR
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
Locatie: Randstad
Merk SP: ST2S
Km-stand: 19.500

Ik gebruik mijn roeckl handschoenen met lange vingers. Zelfde als voor mijn ATB tochten. Je kan ook zoeken op enduro MTB handschoenen. Die hebben net wat meer bescherming, ook op knokkels.
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

In het voorjaar en de zomer gebruik ik mijn Roekl wielrenhandschoenen (zonder de vingers)
Ik wil bij een val niet dat mijn huid en vlees van mijn handen op het asfalt acher blijven.

Verder hebben mijn voorkeur die handschoenen met gel kussentjes op de plaatsen waar je handen op het stuur rusten.
comfortabeler
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Lederen ventilerende zomerhandschoenen voor de motorfiets en/of bromfiets. Ideaal en hoeft niet veel te kosten.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ben altijd tevreden geweest met Rockrider zomerhandschoenen (Decathlon)
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik gebruik Fox Sidewinder MTB/downhill handschoenen.

Lichte en luchtige allrounder, met extra bescherming aan de bovenzijde, siliconen grippers aan de binnenkant van de vingers voor extra grip. De handschoenen zijn winddicht, dus ook bij koude wind en temperaturen onder de 10 graden houden ze zich prima. Maar de stof ademt, en de afgelopen dagen met temperaturen rond de 20 graden zitten ze nog steeds comfortabel.

Fox Sidewinder MTB Gloves.jpg
Fox Sidewinder MTB Gloves.jpg (41.14 KiB) 3448 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb een paar Ziener zomerhandschoenen: korte vingers, bovenkant is dun gaas en binnenkanten hebben gel kussentjes. Ze zijn voor mij bij temperaturen van ±10-25 graden comfortabel, daarboven is het wel warm (maar zonder handschoenen ook).

Helaas kan ik uit ervaring melden dat de bescherming bij een valpartij (30+ km/h op steen) *uitstekend* is. Handschoenen waren goed beschadigd en mijn hand had een rood plekje van ± 5mm doorsnede. Was niet eens geschaafd, meer geirriteerd of zo. Ik heb gelijk daarna exact dezelfde terug gekocht, ik weet alleen niet hoe ze heten, maar het waren handschoenen van rond de 16 Euro bij de fietsenwinkel.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

gillflyer schreef: 21 apr 2018, 05:35 Lederen ventilerende zomerhandschoenen voor de motorfiets en/of bromfiets. Ideaal en hoeft niet veel te kosten.
Ik heb gezocht op leder, vingerloze en motorhandschoenen. Ik kom dan vrij snel bij lifestile winkels terecht die lederen outfits verkopen behorende bij bepaalde scène :mrgreen:
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Plaats reactie