Giro Bexley MIPS

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
mhoutman

Re: Giro Bexley MIPS

Bericht door mhoutman » 19 mei 2018, 16:14

Golvas schreef:
19 mei 2018, 07:15
mhoutman schreef:
17 mei 2018, 13:54
Giro heeft twee nieuwe fietshelmen: de Camden MIPS en de Bexley MIPS.
De Bexley MIPS was al in 2016 op de markt, als hij dan in 2018 niet op de website van de fabrikant staat wordt hij dan nog wel geproduceerd of is hij binnen het MIPS gamma vervangen door bijvoorbeeld de Camden ?

http://www.giro.com/eu_en/catalogsearch/result/?q=mips
Volgens mij is de Giro Bexley een compleet nieuwe helm en is het de eerste Giro helm met ingebouwd visier en NTA 8776 certificering. De Camden is ook een nieuwe helm. In de Duitse Giro catalogus van 2016 staat geen Bexley maar hij werd wel al op de Interbike 2016 aangekondigd…maar tot nu toe kan niemand hem nog leveren.

Ik heb zowel van Actionsports België (de Benelux importeur voor Giro fietshelmen) en van Futurumshop de informatie gekregen dat de GIRO Bexley een NTA 8776 certificering heeft.

Onderstaand het bericht d.d. 15-05-18 van Futurumshop: ‘Ik ben de certificering voor je nagegaan. De Giro Bexley beschikt inderdaad over de juiste NTA-certificering. Ik zal de opmerking op de website aanpassen. Exuses voor de onjuiste info’.

(Helaas duurt het bij Futurumshop helaas erg lang om e.e.a. aan te passen).

De verschillen tussen de Bexley en de Camden lijken het extra vizier en oorstukken bij de Bexley. De Camden heeft dat niet en dat is ook de reden van het prijsverschil.

Kijk je nu op de website van Hollandbikeshop dan staat er bij de Camden wél de NTA 8776 vermelding maar bij de Bexley weer niet.

https://hollandbikeshop.com/fietskledin ... cm-536367/

https://hollandbikeshop.com/fietskledin ... cm-536361/

Gisteren maar eens met Hollandbikeshop gebeld en ze kwamen er zelf ook niet meer uit. Hun eigen voorraadpositie van Camden en Bexley was ook niet duidelijk maar dat had volgens un info te maken met het feit dat het Duitse GROFA onlangs een meerderheidsbelang in ActionSports heeft genomen. Dus wellicht dat de helmen nu via (het inkoopsysteem van) GROFA komen…

Om een lang verhaal kort te maken:

Ik denk dat GIRO erg lang bezig is geweest met certificering van de Bexley en mogelijk binnenkort pas met uitlevering gaat beginnen. Vreemd blijft het dat de Bexley niet op de eigen website vermeld staat. Zowel Camden als Bexley hebben een NTA 8776 certificering, maar zolang niemand de sticker in de helm heeft gezien blijft het slechts een aanname.

Wordt vervolgd...

mhoutman

Bericht door mhoutman » 28 mei 2018, 14:02

de Giro website (Duitsland) is heden eindelijk aangepast met zowel vermelding can de Camden als de Bexley

http://www.giro.com/de_de/products/men/ ... rban.html/

Je moet wel onderaan deze pagina de regio in het Duits zetten....
Bijlagen
Screen Shot 2018-05-28 at 18.43.56.png
Screen Shot 2018-05-28 at 18.43.56.png (625.08 KiB) 854 keer bekeken

Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Golvas » 28 mei 2018, 20:54

Prijs is niet min en de NTA 8776 norm wordt opnieuw (nog altijd) niet vermeld :?:

http://de.giro.com/de_de/bexleytm-mips-eu.html

mhoutman

Bericht door mhoutman » 28 mei 2018, 22:09

Ik krijg morgen een Camden binnen en dan gaan we het zien.

Futurumshop heeft inmiddels NTA certificering wel aangepast :)

Stromerschierig
Runner-up
Runner-up

Bericht door Stromerschierig » 24 jun 2018, 00:28

Vandaag besteld ben er echt benieuwd naar, heb die zonder vizier gepast en zat echt wel zalig.
stromer st2 black :dwarf: keuze veranderd naar de st3 launch edition, bestelling doorgegeven me happy :mrgreen: :ay nu afwachten :cool2:

mhoutman

Bericht door mhoutman » 24 jun 2018, 00:31

Dat is dus de Camden MIPS en niet de Bexley MIPS :!:

Stromerschierig
Runner-up
Runner-up

Bericht door Stromerschierig » 24 jun 2018, 16:39

Inderdaad camden gepast en bexley besteld
stromer st2 black :dwarf: keuze veranderd naar de st3 launch edition, bestelling doorgegeven me happy :mrgreen: :ay nu afwachten :cool2:

mhoutman

Bericht door mhoutman » 24 jun 2018, 18:51

Maar niemand die kan vertellen wanneer de Bexley MIPS beschikbaar is :ck:

Stromer Newbee
Expert
Expert

Bericht door Stromer Newbee » 26 jun 2018, 10:02

Stromerschierig schreef:
24 jun 2018, 16:39
Inderdaad camden gepast en bexley besteld
Waar heb je dan de Bexley besteld??
Bevestiging gekregen dat ze daar beschikbaar is?

Via futurumshop kreeg ik dezemorgen nog te horen van niet.... :cry:
:bb ST2 - 2018 :bb

Stromerschierig
Runner-up
Runner-up

Bericht door Stromerschierig » 02 jul 2018, 06:44

Hey sorry van de late reactie
Heb mijne besteld bij daanfietsen in Lebbeke, moet er ook nog op wachten hoor. Mits ik toch moet wachten op men fiets vind ik het nog niet erg 👍🏼

Plaats reactie