Giro Bexley MIPS

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
Stromer Newbee

Re: Giro Bexley MIPS

Bericht door Stromer Newbee » 07 sep 2018, 08:57

allesstroomt schreef:
06 sep 2018, 22:17
mhoutman schreef:
06 sep 2018, 18:59
Stromer Newbee schreef:
06 sep 2018, 08:52

Gisteren mijn Bexley binnen gekregen via Bike24 (na slechts 3 dagen tov ondertussen reeds 12 weken bij Futurmshop :roll: )

Interessante info over de leveranciers. Nog steeds Bexley in bestelling bij Futurumshop. Nog nergens goedkoper gevonden.

Bij Futurum staan ze €225.95, mits een kortingsbon kan je deze hebben aan €200.95.
Bij Bike24 heb je ze aan €203.26 en €209 geleverd.

Ik heb via Futurumshop 2,5 maand gewacht en kreeg uiteindelijk opnieuw te horen dat het pas week 39 zou zijn.

Uiteindelijk maar besteld bij Bike24 en 3 dagen later had ik de helm.
Dat was me de €9 extra wel waard.

Ik vind het uiterst fout dat Futurumshop blijft vermelden op hun website dat de helmen 'op voorraad' zijn want dat zijn ze NIET.
Klanten bestellen dus en krijgen dan doodleuk paar dagen later te horen dat de levering is uitgesteld... :roll:

J3R
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door J3R » 07 sep 2018, 14:21

Hier bij vanbon-sport te Apeldoorn, staat levering vanaf 15 sept. en ook een goede prijs:
https://vanbon-sport.nl/zoeken?zoek=bexley
🇳🇱 Stromer ST2 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲 MTB: Scott Scale 730

skybiker
Rookie
Rookie

Bericht door skybiker » 08 sep 2018, 13:57

Stromer Newbee schreef:
07 sep 2018, 08:57
allesstroomt schreef:
06 sep 2018, 22:17
mhoutman schreef:
06 sep 2018, 18:59

Interessante info over de leveranciers. Nog steeds Bexley in bestelling bij Futurumshop. Nog nergens goedkoper gevonden.

Bij Futurum staan ze €225.95, mits een kortingsbon kan je deze hebben aan €200.95.
Bij Bike24 heb je ze aan €203.26 en €209 geleverd.

Ik heb via Futurumshop 2,5 maand gewacht en kreeg uiteindelijk opnieuw te horen dat het pas week 39 zou zijn.

Uiteindelijk maar besteld bij Bike24 en 3 dagen later had ik de helm.
Dat was me de €9 extra wel waard.

Ik vind het uiterst fout dat Futurumshop blijft vermelden op hun website dat de helmen 'op voorraad' zijn want dat zijn ze NIET.
Klanten bestellen dus en krijgen dan doodleuk paar dagen later te horen dat de levering is uitgesteld... :roll:

Hey, Werd de Bexley bij Bike24 geleverd met een transparant vizier of een gekleurd zoals het op de website afgebeeld is?

Stromer Newbee

Bericht door Stromer Newbee » 08 sep 2018, 21:33

Zowel de witte (wel in stock toen bij Futurumshop) als zwarte bij Bike24, worden geleverd met transparant vizier.
Héél licht spiegelend langs buiten gezien vind ik maar niet donker makend als je er door kijkt.

Wel vind ik het vizier nogal losjes zitten. Laat ons hopen dat ik het niet in mijn handen heb na enkele ritten :D

allesstroomt
Expert
Expert

Bericht door allesstroomt » 08 sep 2018, 21:57

Even een Bexley maat M op mijn hoofd gehad, en zelfs compleet dichtgedraaid achteraan, echt te groot, stond te wiebelen op mijn hoofd. Dus maar futurumshop laten weten dat het een S mag zijn.

Polling
Veteraan
Veteraan

Bericht door Polling » 08 sep 2018, 23:20

Valt inderdaad groot is voor mij maar net klein genoeg, met maat 60.
Vizier is net niet helemaal helder. Vizier lijkt inderdaad los, maar is toch niet zo los dat je hem verliest. Weet niet eens hoe te demonteren...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

Stromer Newbee

Bericht door Stromer Newbee » 09 sep 2018, 08:49

Maat M is 55 tot 59 (op de doos)
Ik heb omtrek 57-58 en zit eigenlijk perfect.

Ik probeerde een S en deze kreeg ik met geen slagen en trekken op mijn hoofd dus oppassen met die Maat S ;)

Het vizier gaat inderdaad niet loskomen maar het voelt wel een beetje 'cheap' op die manier.

mhoutman
Pro
Pro

Bericht door mhoutman » 09 sep 2018, 18:38

skybiker schreef:
08 sep 2018, 13:57

Hey, Werd de Bexley bij Bike24 geleverd met een transparant vizier of een gekleurd zoals het op de website afgebeeld is?
Meest websites gebruiken allemaal oud fotomateriaal (omdat de helm zo lang in ontwikkeling is geweest).

Er is maar een kleur vizier en dat is transparant. Helm valt groot en bijvoorbeeld bij 57 cm hoofdomtrek is maat M prima.

Stromer9000
Expert
Expert

Bericht door Stromer9000 » 09 sep 2018, 21:17

Ik heb 56cm omtrek zou ik dan beter voor een S opteren?
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 09 sep 2018, 21:22

Hoofdomtrek = helmmaat geeft een goeie eerste indicatie, maar zegt niet alles.

Als je een vrij ovaal hoofd hebt bijvoorbeeld (moi) en zeker als je tussen twee helm-maten in zit, dan zul je echt moeten passen om erachter te komen welke het beste zit. Ik zou bij een dealer gaan passen of twee maten online bestellen en degene die niet past retour sturen.

De lengte van een helm (voorhoofd-achterhoofd) kun je binnen een bepaalde marge aanpassen met de knop aan de achterzijde, maar de breedte van de helm niet. Een helm die niet perfect aansluit is funest voor de bescherming van je hoofd. Ik had op basis van mijn hoofdomtrek bij de Lazer b.v. een M nodig, maar daarbij kon ik links en rechts een vinger tussen mijn hoofd en de helm steken. Uiteindelijk is het dus een S geworden, met de knop aan de achterzijde op bijna de ruimste stand. Zit als gegoten.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie