Giro Bexley MIPS

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

@lomito probeer de Cratoni Commuter eens. Ik heb beide helmen in huis gehad, maar de Commuter mag blijven. De ‘overhang’ is wat minder bij de Commuter, dus minder storend.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Ik vind de helm prima bij dit weer, de overhang stoort niet.
Denk dat ie wel veel te warm gaat zijn tijdens de zomermaanden, zelfs zonder oorkappen
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Was ook mijn idee.

Helaas teveel nadelen, want qua materialen, afwerking en design een erg mooie helm.
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

PvDijk schreef: 10 nov 2018, 08:22 De Bexley nu een maand in bezit, enige wat ik storend vind is dat het vizier bij het weerbeeld van afgelopen maand, bij elke adem aanslaat als je in en uitademen door de neus. Heb me nu aangeleerd om in te ademen door de neus en uit te ademen door mond maar naar beneden blazend.
Wil anti condense spre testen maar heb dat nog niet in huis.
Helm is verder perfect. Denk ook dat het bij andere helmen met vizier niet anders is.
Eens. Ik heb'm vandaag voor het eerst getest en het visier ging na 500 meter weer omhoog vanwege het vele beslaan ervan. Dit lijkt niet werkbaar op deze manier, als dit altijd zo is, is dit wel een serieus nadeel van deze helm. Ik heb ook een ABUS met visier, maar dat visier staat veel dichter bij het gezicht en 'rust' op de neus. Geen last van condens dus, maar na verloop van tijd wordt het 'drukken' van de helm op de neus pijnlijk. Vandaar deze aanschaf.
Als je de anti condens spray hebt getest, hoor ik graag wat je bevindingen zijn :)!
ST1X 2018 ><>
Rosnyx
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jul 2018, 15:29

Anti condens (scheerschuim :) ) =>
Fleur
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2018, 21:44

Vraag aan de bezitters van een Giro Bexley:
Er werd hier vroeger reeds over gesproken maar is er nu een wezenlijk verschil in reflectie / visibiliteit tussen de verschillende kleuren van de Bexley (wit, titanium, zwart)? Licht de zijkant van de titanium versie effectief op in het donker? Op de Giro website vind ik hierover niets terug.
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Wat ik begrijp licht het hele titaniumvlak op, dat is de hele helm minus het grote rode licht aan de achterkant. Voor mij reden om deze ipv de zwarte variant te bestellen
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ernie schreef: 10 dec 2018, 08:36 Wat ik begrijp licht het hele titaniumvlak op, dat is de hele helm minus het grote rode licht aan de achterkant. Voor mij reden om deze ipv de zwarte variant te bestellen
Alleen spijtig dat het vizier donker is. Had lieverdoorzichtig gehad voor vliegjes en harde regen..
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Is er geen volledig blank vizier te bestellen?
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

boomshakalak schreef: 10 dec 2018, 09:12 Alleen spijtig dat het vizier donker is. Had lieverdoorzichtig gehad voor vliegjes en harde regen..
Ik heb mijn titanium Bexley gewoon met doorzichtig vizier.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie