Iemand deze al tegenkomen in real life?
Niet gekeurd voor NL maar voor België prima bruikbaar!
Ziet er erg fraai uit ...
Giro Bexley MIPS
Ik heb inmiddels bericht van GIRO Duitsland (via Action Sport België, de Benelux distributeur voor GIRO fietshelmen)
“The Bexley is certified NTA8776 and all our Bexley helmets will have this certification sticker “NTA 8776” inside”
Nu nog even wachten totdat NEN daadwerkelijk gepubliceerd heeft
https://www.nen.nl/Standardization/Cert ... elmets.htm
“The Bexley is certified NTA8776 and all our Bexley helmets will have this certification sticker “NTA 8776” inside”
Nu nog even wachten totdat NEN daadwerkelijk gepubliceerd heeft
https://www.nen.nl/Standardization/Cert ... elmets.htm
Gisteren kwam de Giro Bexley MIPS binnen dus maar gelijk een paar foto's gemaakt om goed het verschil te kunnen zien
Het verschil is de kleur van het binnenwerk (beige t.o.v. zwart) de oorpads (makkelijk uitneembaar met bescherming tegen koude en geluid) en het inschuifbare transparante vizier. (handige constructie).
Het verschil is de kleur van het binnenwerk (beige t.o.v. zwart) de oorpads (makkelijk uitneembaar met bescherming tegen koude en geluid) en het inschuifbare transparante vizier. (handige constructie).
- Bijlagen
-
- Giro Camden MIPS (L) Giro Bexley MIPS (R)
- 1.JPG (2.98 MiB) 14858 keer bekeken
-
- Giro Camden MIPS (L) Giro Bexley MIPS (R)
- 2.jpg (3.49 MiB) 14858 keer bekeken
-
- 3.JPG (2.45 MiB) 14858 keer bekeken
-
- 4.JPG (2.75 MiB) 14858 keer bekeken
-
- 5.JPG (1.93 MiB) 14858 keer bekeken
-
- 6.jpg (3.04 MiB) 14858 keer bekeken
-
- 7.jpg (3.35 MiB) 14858 keer bekeken
-
- uitnembare oorpads
- 8.JPG (4.45 MiB) 14858 keer bekeken
De Titanium is iets grijzer van kleur dan de mat zwarte.
Heb lang getwijfeld maar bij mijn mat zwarte ST2 vond ik uiteindelijk de mat zwarte helm beter passen als geheel.
Is bijna exact hetzelfde mat zwart als de Stromer.
Heb lang getwijfeld maar bij mijn mat zwarte ST2 vond ik uiteindelijk de mat zwarte helm beter passen als geheel.
Is bijna exact hetzelfde mat zwart als de Stromer.
Kort: prima stevige helm met goede pasvorm. Zwaarder, warmer en groter dan mijn Kask. Inschuifbaar vizier is kleiner dan van de kask, maar staat prima ver van mijn hoofd. Sluitbare ventilatiegaten gaan in de winter misschien wel helpen, maar voorlopig lijkt de helm me warm zat. Het vizier tussen hoofd en helm zit prachtig opgeborgen en beschermd, dat is bij de Kask anders, daar zit die voorop en is nogal kwetsbaar.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Nog een aanvulling: toen ik hem had afgesteld en opgeborgen (in de schuur aan het stuur van de fiets, voor morgen) en ik keek er nog eens naar, leek de helm wit... zie foto. Ik denk aan een vorm van hi-vis?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Ik twijfel een beetje en denk ook aan de cratoni vigor. Zou die geen betere bescherming geven bij een val?
De Vigor loopt aan de zijkanten iets verder door en heeft daar dus wat meer bescherming.
Echter deze helm heeft voor zover ik kan achterhalen geen "MIPS" systeem wat de Bexley wel heeft en dat zou weer van belang zijn om hersenbeschadiging te voorkomen:
Multi Directionele Impact Protection System
MIPS is een extra laag binnenin je racefietshelm of MTB helm. Die laag kan, los van je fietshelm zelf, licht meedraaien op het moment dat je fietshelm contact met met de grond. De buitenlaag van de fietshelm vangt de grote klap op. MIPS zorgt ervoor dat je hoofd een klein beetje mee kan bewegen binnen in de fietshelm.
Met MIPS wordt de schok voor je hersenen dus aanzienlijk verminderd. En dat helpt hersenschade te voorkomen. MIPS kan ongeveer 10 tot 15 millimeter bewegen ten opzichte van de fietshelm. Dat klinkt niet veel, maar dat is dus al genoeg om een groot verschil te kunnen maken.
Verrassend genoeg is MIPS niet bedacht door een fietshelmfabrikant, maar door een Zweeds team van hersenspecialisten. Zij constateerden dat de fietshelm nog beter kon en ontwikkelden uiteindelijk MIPS.
Eerste indruk Bright Cratoni Vigor (2017):
https://www.bright.nl/tests/artikel/393 ... le-e-bikes
Draadje op dit forum met ervaringen Cratoni Vigor:
viewtopic.php?f=9&t=1081&hilit=vigor
Echter deze helm heeft voor zover ik kan achterhalen geen "MIPS" systeem wat de Bexley wel heeft en dat zou weer van belang zijn om hersenbeschadiging te voorkomen:
Multi Directionele Impact Protection System
MIPS is een extra laag binnenin je racefietshelm of MTB helm. Die laag kan, los van je fietshelm zelf, licht meedraaien op het moment dat je fietshelm contact met met de grond. De buitenlaag van de fietshelm vangt de grote klap op. MIPS zorgt ervoor dat je hoofd een klein beetje mee kan bewegen binnen in de fietshelm.
Met MIPS wordt de schok voor je hersenen dus aanzienlijk verminderd. En dat helpt hersenschade te voorkomen. MIPS kan ongeveer 10 tot 15 millimeter bewegen ten opzichte van de fietshelm. Dat klinkt niet veel, maar dat is dus al genoeg om een groot verschil te kunnen maken.
Verrassend genoeg is MIPS niet bedacht door een fietshelmfabrikant, maar door een Zweeds team van hersenspecialisten. Zij constateerden dat de fietshelm nog beter kon en ontwikkelden uiteindelijk MIPS.
Eerste indruk Bright Cratoni Vigor (2017):
https://www.bright.nl/tests/artikel/393 ... le-e-bikes
Draadje op dit forum met ervaringen Cratoni Vigor:
viewtopic.php?f=9&t=1081&hilit=vigor
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh