Giro Bexley MIPS

Pumpkin rider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 jan 2018, 07:11
Locatie: Limal Belgie

mhoutman schreef: 20 sep 2018, 14:21 Hoewel ik beide helmen bezit, gaat mijn voorkeur toch uit naar de Camden, omdat je flexibeler bent voor wat betreft bescherming van je ogen. Ik gebruik bijv. een Oakley M-frame XL met verschillende lenzen. Die bril op de Bexley vind ik een beetje dubbelop, maar het kan natuurlijk wel.
Mijn voorkeur gaat ook voor de Camden!
Ik heb juist een besteld, in zwart mat ;)

Ik vind dat die ventilatie probleem als de vizier is naar boven een echte concept/design/ontwerp fout is.
Je ben verplicht om de vizier naar beneden te hebben als je goed ventilatie will.

De Giro Bexley Mips MOUSTACHE is ook heel lelijk vind ik :av

Ik zou graag een photochromische vizier hebben zo dat ik geen zonnen brillen moet dragen,...
Pumpkin 20’’ ST3 983Wh – Thule Shield S
34km enkel
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Pumpkin rider schreef: 23 sep 2018, 12:11
mhoutman schreef: 20 sep 2018, 14:21 Hoewel ik beide helmen bezit, gaat mijn voorkeur toch uit naar de Camden, omdat je flexibeler bent voor wat betreft bescherming van je ogen. Ik gebruik bijv. een Oakley M-frame XL met verschillende lenzen. Die bril op de Bexley vind ik een beetje dubbelop, maar het kan natuurlijk wel.
Mijn voorkeur gaat ook voor de Camden!
Ik heb juist een besteld, in zwart mat ;)

Ik vind dat die ventilatie probleem als de vizier is naar boven een echte concept/design/ontwerp fout is.
Je ben verplicht om de vizier naar beneden te hebben als je goed ventilatie will.

De Giro Bexley Mips MOUSTACHE is ook heel lelijk vind ik :av

Ik zou graag een photochromische vizier hebben zo dat ik geen zonnen brillen moet dragen,...
Ik zou ook wel een photochromisch vizier willen en had er een bij mijn cratoni in preorder besteld. helaas heeft cratoni besloten de photochromische viziers niet meer in het assortiment op te nemen
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

De Bexley is in mijn bezit, en mijn smalle kop heeft me eindelijk eens voordeel opgeleverd! :d3:

Alleen vraag ik me af of er nog mensen zijn die last hebben/hadden van het volgende probleem. Wanneer ik het vizier naar beneden 'trek' want vlot gaat dat niet hangt er elke keer een streepje lijm (of zoiets) aan... ik kan het afwassen maar praktisch is het niet.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik heb geen last van lijm ofo. Ook geen problemen met in of uitschuiven van het vizier...
Ik weet niet wat voor aanpassing er is, maar ben nu niet ontevreden, dus zal geen probleem maken.

Vandeweek voor het eerst met de oorstukken gefietst, ik dacht dat de catears er dan we af konden. Grote vergissing... wat een lawaai! Snel weer gemonteerd, scheelt slok op borrel.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

Gisteravond heb ik voor het eerst met de Giro Bexley gereden, mijn bevindingen zijn tweeledig: heerlijk comfortabele helm maar met enkele minnetjes...

Aangezien ik mijn bijdrage in het "Beste helm"-topic geplaatst had, zet ik mijn bericht hier nogmaals:
Mijn eerste bevindingen:
- mooie helm om te zien, groter dan mijn Kask
- iets hoger gewicht dan de Kask maar niet vervelend
- draagcomfort is geweldig goed met leren paddings
- oren zijn met leren pads afgedekt maar dempen het windgeruis voor mij niet voldoende (na enkele kilometers toch maar de meegenomen oordopjes gepakt)
- vizier ingebouwd (schuift weg IN de helm tussen binnen- en buitenschaal) en ligt dichter op bril/gezicht dan ik gewend ben van Kask
- voorkant van de helm steekt nogal over (ivm ingebouwd vizier) waardoor het zicht naar voren bij voorovergebogen zithouding belemmerd wordt.
Vanmiddag ga ik de helm bij daglicht/zonlicht testen.
Martin

Deze helm heb ik ook geprobeerd bij Dikkenberg en zag er goed uit. Helaas net een maatje te klein(M). De leren pads zijn meer geschikt voor de winter om de oren een beetje warm te houden dan om het windgeruis te dempen. Zoals Stromeur als terecht opmerkte, een helm koop je niet om het windgeruis volledig te verminderen. Die zijn er bijna niet, alhoewel de Cratoni Vigor een heel eind komt op dat gebied.

Ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen Lomito.
Lomito

Nou, daar ben ik weer, terug van 32 km met de Giro Bexley en onderweg geluncht met vrouwlief. Paar Karmelietjes verder weer naar huis gestuiterd met de MIPS-dop op mijn hoofd. Zoals ik al verwachtte is de "overhang" overdag een pluspunt, geen zonnebril nodig want het overstek zorgt dat je ogen beschermd worden tegen de zon. Heb me aardig in het zweet gefietst maar geen last van irritaties of drukplekken. De helm scoort dan ook heel goed. De klachten van gisteravond (raken van de bril bij het openen/sluiten van het vizier) zijn dan ook vooral gewenningspuntjes, beter opletten.

Eind van de middag heb ik nog een rit van ongeveer 45 km voor de boeg (30km ineens en 15 km terug) tijdens de avondspits. Vanavond zal ik mijn eindoordeel geven.
Lomito

Voor mij is het vizier erg belangrijk: geen tranende ogen en dus goed zicht. Het NTA-keurmerk is mooi meegenomen, de MIPS geeft een veilig gevoel maar vooral het draagcomfort is van belang want dat voel je telkens als je de helm op hebt.

Hoe de helm tijdens de winter in gebruik is zullen we later pas weten, maar met de ervaringen tot nu toe denk ik dat ik mijn nieuwe helm gevonden heb.
ST5 en Giro Bexley.jpg
ST5 en Giro Bexley.jpg (91.43 KiB) 3847 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nice. Past ook goed bij je ST5 vind ik. Strak design, comfortabel en chique.

Het draagcomfort van de Kask Urban Lifestyle helm heb ik altijd maar zozo gevonden. Maarja, dat vizier blijft onovertroffen. (Het vizier van mijn Lazer Anverz kan er niet tegenop, qua formaat en tint.) Ik ben wel blij dat er steeds meer goedgekeurde alternatieven op de markt komen met vizier.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wat is er zo goed aan dat specifieke vizier?
De Bexley en de Kask zijn onderweg naar Zuid Holland. Hopelijk eind van de week een pas-sessie. Zou alleen graag de Cratoni Commuter nog mee willen nemen, alleen kan ik die momenteel online niet op voorraad vinden.
Plaats reactie