Bodyfloat 2.1 vering

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
Plaats reactie
manitou
Rookie
Rookie

Bodyfloat 2.1 vering

Bericht door manitou » 12 jul 2018, 09:53

Ik gebruik sinds enkele maanden een Bodyfloat 2.1 (nieuwste model) op mijn ST2.
Ik maak gebruik van de twee oranje veren.
Vorige week is de zwarte plastiek ring (op de bout) achteraan de onderste veer gebroken. Van de fabrikant heb ik per direct een nieuwe ring ontvangen en inmiddels is deze ook geplaatst.
Ik heb het idee dat er nog iets fout is want bij iedere druk op het zadel hoor ik een "klak" geluid , een gevoel van metaal dat op metaal drukt.
Ik kan ook het zadel met de hand een klein stukje indrukken zonder dat de veren in werking treden.
Ik heb de onderste veer ingedraait tot op stand 2 à 3.
1) Ervaren jullie ook een "klak" geluid of veert de BF gewoon soepel?
2)Kan u het zadel ook een beetje indrukken met de hand tot op het startpunt van inveren bij gewichtsdruk?
Graag uw ervaring en/of eventuele tips.

Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Re: Bodyfloat 2.1 vering

Bericht door Golvas » 14 jul 2018, 07:21

Ik heb dezelfde BodyFloat met dezelfde veren in gebruik en tot op heden doet hij het zeer goed.

Hij staat ingesteld op "standje 1", je kan hem met de hand lichtjes induwen (de veren werken dan in tegenstelling tot wat jij beschrijft wel degelijk) en geeft prima comfort op onze (slechte) Belgische fietspaden.

Bijgeluiden zijn er niet en heb ik ook niet ervaren op de andere fietsen met BodyFloat waarmee ik gereden heb ... ik zou dan ook zo snel mogelijk terug contact opnemen met de verkoper om hem dit euvel te laten oplossen.
Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Bodyfloat 2.1 vering

Bericht door Stromeur » 14 jul 2018, 16:25

Er rijden volgens mij rustig een paar honderd forumleden rond op een Stromer met BodyFloat, en ik heb ook nog nooit iets gehoord of gelezen over bijgeluiden. (Daar hebben we de Suntour SP12-NCX al voor :geek: .)
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Plaats reactie