Welke verlichting gaat er bij jullie uit met het knopje?

LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Tomasj schreef: 11 apr 2018, 18:51 Ik denk dat je als S-Pedelec wettelijk verplicht bent met licht te rijden., dus waarom afzetten?
Heb je al met de fiets in 't donker gereden? Is de verlichting van de ST2 2018 voldoende?
Wist ik niet!
Het geeft behoorlijk wat licht voor zo'n goede 10 meter voor je, maar ik zou er geen 45 mee vlammen in het donker hoor.
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
Stromer Newbee

Tomasj schreef: 11 apr 2018, 18:51
LeuventotBrussel schreef: 11 apr 2018, 18:32 Groot licht steeds manueel uit te schakelen (vergeet ik soms overdag)
Ik denk dat je als S-Pedelec wettelijk verplicht bent met licht te rijden., dus waarom afzetten?

Heb je al met de fiets in 't donker gereden? Is de verlichting van de ST2 2018 voldoende?

ST2 - 2018: Ook enkel grootlicht aan en uit met de knop maar ik blijf daar eigenlijk gewoon af. Licht of donker, je kan niet genoeg opvallen in het verkeer vind ik. Zo'n grootlicht zie je toch nog altijd iets beter aankomen dan enkel het dagrijlicht.

Ik heb geen last om in het donker te rijden met het grootlicht. Wat mij betreft geeft deze dus meer dan genoeg.
In België heb je zelden fietspaden die totaal onverlicht zijn. (toch regio waar ik woon)
We zijn niet voor niets het meest verlichte land van Europa :idea: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb zonet ook even een testritje gemaakt op een volledig donker stukje weg met mijn ST2 2018.
Volgens mij geeft de lamp meer dan voldoende licht, maar staat ze gewoon iets teveel naar beneden ingesteld. Ik ga dat morgen nog eens nakijken, ik schat dat je zo'n 20 m voor je kan zien, daar een zeer krachtige lichtbundel hebt, maar verder dan dat : niets, nada, nul. Indien ik het licht enkele graden naar boven kantel heb ik volgens mij 30-40 m zicht en verblind ik nog steeds niemand. Ik ga het in ieder geval morgennacht uittesten met mijn zoon.
Maar eerst ga ik morgen checken of de lamp nu geïnstalleerd staat zoals Stromer het aanraadt
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Riese
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mei 2018, 19:23

Ik heb een overjaarsmodel gekocht.
Mijn lichtknop is 'alles aan- alles uit'.
Maar hoe weet je nu exact van welk bouwjaar de fiets is?
Als ik het goed begrijp hebben de verschillende instellingen ook te maken met de wettelijke bepalingen hierrond die regelmatig zijn veranderd
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

In de ST2 - 2018 versie kan je instellen wat er uitschakelt met de knop.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Riese schreef: 10 mei 2018, 10:13 Maar hoe weet je nu exact van welk bouwjaar de fiets is?
Je kunt het framenummer naar Stromer mailen, zij kunnen nakijken uit welk jaar jouw Stromer is. Volgens mij is er niet superveel gewijzigd aan de 2015, 2016 en 2017 modellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinder
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2018, 18:53

Elsje schreef: 10 apr 2018, 22:12 Bij mijn ST2 van 2015 kan ik alleen de dagrijverlichting instellen via het servicemenu. Achterlicht schakelt altijd samen met de koplamp aan/uit.
waar in het service menu kun je dit instellen? Ik zou graag de dagrijverlichting willen ontkoppelen van de koplamp/achterlicht
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Zo kom je in het service menu:

Rechter rem indrukken
Op menu drukken
Rem na 2 sec loslaten
Menu ingedrukt houden
Gaat open en er is onderaan een optie bij: service

In het servicemenu kan je de dagrijverlichting instellen. Ik weet niet meer precies hoe maar ingewikkeld is het niet. Ik kan er nu niet in bij mij omdat mijn rechter remhendel defect is. Dus kan het nu even niet bekijken voor jou.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Golvas

Reinder schreef: 29 jul 2018, 19:47 Ik zou graag de dagrijverlichting willen ontkoppelen van de koplamp/achterlicht
In dit topic vind je alle info in detail terug ... succes !
Plaats reactie