Foutmelding?!?!

Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Vandaag kreeg ik deze foutmelding...
IMG_3207.JPG
IMG_3207.JPG (38 KiB) 4551 keer bekeken
Accu een half uur eruit gehad, sensoren gereset, koppelsensor droog geblazen... Stromer geeft aan normale storing en geen pas klare oplossing.
Soms deed die het wel, soms niet..
Iemand nog tips?
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh wat balen zeg..zeker als je net met je Stromer van huis bent.

"Normale storing"? Wat een vreemd antwoord, vooral als ze niet kunnen zeggen wat die storing dan veroorzaakt.

Volgens mij heb je de standaard dingen die je als gebruiker kunt doen allemaal wel zo'n beetje gedaan. Heb je ook gekeken of de bekabeling en connector naar je motor (dat zijn de kabels onder en aan de binnenkant van de liggende achtervork aan de linkerkant) nog allemaal netjes op hun plek liggen, connector goed vast zit en de bekabeling onbeschadigd is?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Ook dat idd gecheckt! Maar helaas..
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Meer dan resetten, reinigen en alles visueel nalopen kan ik helaas ook niet verzinnen. Ik vrees dat je ermee terug naar je dealer moet als de foutmelding zich morgen blijft herhalen. De ST1 X wordt wel vaker geplaagd door probleempjes die in pakweg de eerste 500 kilometer meteen al aan het licht komen, been there, done that. Het komt wel weer goed. Je dealer kan het probleem ongetwijfeld voor je verhelpen. Succes en hou ons op de hoogte!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Als de accu verwijderen niet helpt dan moet ik 300 meter lopen met de fiets aan de hand naar de Stromer-dealer. Ik heb 1 keer een foutmelding gehad en toen hielp het om de accu tijdelijk te verwijderen uit de fiets. Toen zag ik ook voor het eerst de blauwe accu... mooooi.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik vind toch dat er blijkbaar erg veel onduidelijke storingen/foutmeldingen op onze fietsen voorkomen. En het ergste van al is dat er niet echt oplossingen voorhanden zijn. :evil: :evil: :evil:
Benieuwt wat de invoerder en fabrikant hier aan (gaan) doen in de toekomst.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben het met je eens dat Stromer de Quality Control voorafgaand aan export/verkoop moet verbeteren. Ik ben binnen 1000km diverse -gelukkig oplosbare- foutmeldingen, een nieuw voorwiellager, een nieuwe controller, een nieuwe afdekkapje onder de trapas en een nieuw setje schroeven voor in het batterijvak verder. Allemaal problemen die al aanwezig waren voordat ik mijn eerste kilometer op mijn ST1 X had afgelegd, ze kwamen alleen pas veel later aan het licht. Gelukkig zijn alle issues feilloos en kordaat (binnen een dag en zonder gezeur) opgelost door mijn dealer Qicq.

Stromer is natuurlijk maar een zeer kleine fabrikant, totaal niet te vergelijken met de grote jongens zoals Specialized of Koga, maar op dit vlak moet Stromer écht gaan verbeteren. Want zeker nu de verkochte aantallen Stromers fors toenemen, zal anders ook het aantal problemen en mensen die hierover klagen steeds meer aan het daglicht komen.

Verzachtende omstandigheid vind ik verder ook dat speed pedelecs een relatief nieuw product zijn. Alle merken hebben problemen, zo gaat dat nu eenmaal met innovatieve technologie.

Zolang Stromer de QC niet op orde heeft, zijn we dus massaal afhankelijk van de kwaliteiten van onze dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Vandaag heerlijk kunnen fietsen...
Gisteravond de accu eruit gehaald en aan de lader. Fiets warmpjes in de woonkamer. Mogelijk was de sensor vochtig geworden...
Vandaag heerlijk kunnen fietsen met broertje lief en dus geen foutmelding meer gehad.
IMG_4489.JPG
IMG_4489.JPG (171.96 KiB) 4497 keer bekeken
IMG_4488.JPG
IMG_4488.JPG (188.49 KiB) 4497 keer bekeken
IMG_4487.JPG
IMG_4487.JPG (184.2 KiB) 4497 keer bekeken
Komende week weer mooi weer, dus lekker stromeren. Vrijdag 1e onderhoudsbeurt gepland en plaatsing 11-34 tands cassette.
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fijn dat het vandaag wel weer goed ging met de bike. Houden zo!

Mooie foto's mannen! Wat leuk om zo samen met een grote grijns te kunnen Stromeren :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Stromeur schreef: 02 jul 2017, 17:16 Fijn dat het vandaag wel weer goed ging met de bike. Houden zo!

Mooie foto's mannen! Wat leuk om zo samen met een grote grijns te kunnen Stromeren :)
Zekerssssss
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Plaats reactie