Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 26" wielen)

Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Geen idee of hij al is langsgekomen:

Michelin Energy E-Bike Performance Line Drahtreifen ECE-R75 - 26x1.85", kosten ca. 20 euro.
Kon wel eens de mooie tegenhanger zijn voor de ST1, ST1x en ST2 serie waarvoor de Pirelli van de ST5 niet leverbaar is.
Optisch in ieder geval een geslaagde band.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ziet er goed uit, helaas lijkt hij niet leverbaar in 28x1,75 (47-622) :(
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

Vraagje aan de mensen die preventief met sealant in hun banden rijden: je herhaalt de behandeling met een bepaalde frequentie (6 maanden ?), komt er geen moment dat die binnenband "verzadigd" is door al die behandelingen en dat de binnenbanden hierdoor moeten vervangen worden ?
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Golvas schreef: 12 sep 2018, 10:33 Vraagje aan de mensen die preventief met sealant in hun banden rijden: je herhaalt de behandeling met een bepaalde frequentie (6 maanden ?), komt er geen moment dat die binnenband "verzadigd" is door al die behandelingen en dat de binnenbanden hierdoor moeten vervangen worden ?
Goeie vraag Dirk :ay !

Ik gebruik Stan's Notubes en volens mij is 'normaal'' gebruik bedoeld voor tubeless banden. Bij mij gaat het dus in de binnenband.

Dit staat in hun FAQ. https://www.notubes.com/faqs

How long will the sealant last in my tire?

The sealant should last anywhere from 2-6 months or longer. However, there are many factors that the time will depend on: temperatures in your area, weather and humidity conditions, how often you ride, where you store your bike (cooler is better), tire casing thickness, number of punctures the sealant has already sealed that you never knew you had, etc.

Ik denk dat ik het 1 keer paar jaar ga verversen en in het ergste geval kan er altijd nog een nieuwe binnenband in...preventief zeg maar, maar daar doe je het sowieso voor :)
Golvas

Schwalbe Doc Blue Professional droogt na zijn werkzame periode op tot een rubberfilm ... deze sealant wordt geproduceerd door Stan's NoTubes, ik ga er dan ook van uit dat het resultaat bij Stan's zelf hetzelfde is en dat je in beide gevallen gewoon mag "bijvullen" zonder dat je de binnenband moet "leegmaken".

Bij Slime ("gegarandeerd twee jaar werkzaam") is het een ander verhaal ... hier wordt het volgende aangegeven:
Slime is een vloeistof die kan uitdrogen na een lange periode. De roest- en corrosieremmers in het afdichtmiddel breken af na verloop van tijd. Voor maximale bescherming tegen lekrijden en optimale prestaties, raden wij aan Slime na 2 jaar te vervangen. Voor veel banden zal dit doorgaans ook de periode zijn dat ze aan vervanging toe zijn door slijtage. Bij fietsen waar langer dan 2 jaar op dezelfde banden gefietst wordt raden we aan om de binnenband te vervangen om zo de kwaliteit en werking van ons product te kunnen garanderen.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Bij m'n vrouw haar e-bike hadden ze ook zo'n pap ingespoten, met als gevolg dat ik de band niet meer kon oppompen, het ventiel binnenste zat gewoon vastgeplakt, eruit gepeuterd, maar dichte niet meer af..dus nieuwe binnenband en nooit nog van dat spul in m'n banden. Hetzelfde met die autobanden reperatiekids, in de meeste gevallen mag je je buitenband in de vuilcontainer dumpen.

Volgens de info van de dealer in Geleen, zouden de nieuwe pirelli's die gemonteerd zijn op de ST5 een hemelsbreed verschil in rijeigenschappen en comfort uitmaken, tov van de vorige banden. Op de ST3 zou er ook Pirelli's liggen maar blijkbaar van 'n ander type, voorlopig nog niet gekend wat of welke.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Free2be schreef: 15 sep 2018, 11:50
Volgens de info van de dealer in Geleen, zouden de nieuwe pirelli's die gemonteerd zijn op de ST5 een hemelsbreed verschil in rijeigenschappen en comfort uitmaken, tov van de vorige banden. Op de ST3 zou er ook Pirelli's liggen maar blijkbaar van 'n ander type, voorlopig nog niet gekend wat of welke.
Op het forum is ook iedereen die met die Pirelli's heeft gereden lyrisch over de banden, maar blijkbaar is de band bij nat wegdek niet zo goed (tenzij iemand dat hier corrigeert)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Diegene die al beschikken over de ST3 Launch Editon, zouden dat intussen al kunnen weten..
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Martin

Free2be schreef: 15 sep 2018, 11:50 Volgens de info van de dealer in Geleen, zouden de nieuwe pirelli's die gemonteerd zijn op de ST5 een hemelsbreed verschil in rijeigenschappen en comfort uitmaken, tov van de vorige banden. Op de ST3 zou er ook Pirelli's liggen maar blijkbaar van 'n ander type, voorlopig nog niet gekend wat of welke.

ST5: Cycle-e 57-584 (27.5 X 2.40)
ST3: Cycle-e ST 57-584 (27.5 X 2.35)

Bron: stromerforum.ch
Golvas

Free2be schreef: 15 sep 2018, 11:50 Bij m'n vrouw haar e-bike hadden ze ook zo'n pap ingespoten, met als gevolg dat ik de band niet meer kon oppompen, het ventiel binnenste zat gewoon vastgeplakt, eruit gepeuterd, maar dichte niet meer af..dus nieuwe binnenband en nooit nog van dat spul in m'n banden. Hetzelfde met die autobanden reperatiekids, in de meeste gevallen mag je je buitenband in de vuilcontainer dumpen.
Er is een essentieel verschil tussen "ingespoten pap" die louter als "thuiskomer" bedoeld is en een sealant die preventief ter voorkoming van lekke banden wordt gebruikt ... mijn collega zijn zoon bolt ondertussen ruim 3 jaar rond met sealant, zonder enige issues.
Free2be schreef: 15 sep 2018, 11:50 Volgens de info van de dealer in Geleen, zouden de nieuwe pirelli's die gemonteerd zijn op de ST5 een hemelsbreed verschil in rijeigenschappen en comfort uitmaken, tov van de vorige banden.
Het blijft een kwestie van continu alert zijn ... ook met die hoog geprezen Pirelli's, maakt geen verschil uit of het nu droog of nat is.
Plaats reactie