Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 26" wielen)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alles kan helaas lek. Enige idee wat de oorzaak was van de twee lekken? Als de boosdoener bijvoorbeeld een stukje metaal of glas was, dan gaat geen enkele band het houden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Eens met stromeur, ik heb ook een grondige hekel aan de big bens, maar niet omdat ze makkelijk lek raken, maar bij vochtig wegdek in de bochten totaal geen grip geven. Lekrijden is pech hebben. En het is toch wel aan te raden een plaksetje te kopen en te leren hoe je een band onderweg repareert, het is niet moeilijk, op youtube vast wel te vinden. En als je achterwiel uitnemen lastig vindt: als je je spiegel inklapt kun je je stromer ook nog gewoon op zn kop zetten en zo de band plakken.
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Ik heb dit gekocht:
http://all4bikes.be/shop/nl/bandenrepar ... lvevvo4l16

Toen ik triatlon deed en de laatste drie jaar met tubes reed gebruikte ik de race versie. Heeft mij 2 keer heel goed geholpen.

Voor de rest heb ik ook al de Schwalbe onplatbaar gebruikt op mijn fietsen voor naar het werk. In in mijn eerste rit had ik prijs. Achterkant van het werk is een recyclage park en er ligt veel glas op straat. Buitenband was gewoon kapot door groot stuk glas. Buiten dat je veel meer rolweerstand hebt ben ik er nooit nog mee lek gereden.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
mhoutman

Dit heeft mij na twee keer lek rijden in 1 week met de Conti TopContact II prima gewerkt: Stan’s Notubes sealant

https://www.notubes.com/shop/tubeless/sealant

Afkloppen maar :)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

6000 km lekvrij op de Schwalbes, nu een stukje ongelakt hout zoeken.......
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
sammyke007
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2017, 05:03
Locatie: België
Merk SP: Stromer
Km-stand: 100

1 jaar woon-werk : 5600km ==> 6x lek gereden.
6x de achterband... Intussen gaat het wisselen van binnenband vrij vlot :mrgreen:
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

mhoutman schreef: 27 mei 2018, 21:25 Dit heeft mij na twee keer lek rijden in 1 week met de Conti TopContact II prima gewerkt: Stan’s Notubes sealant

https://www.notubes.com/shop/tubeless/sealant

Afkloppen maar :)
Dus je kan je banden tubeless maken op de stromer velg?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Riese schreef: 26 mei 2018, 23:48 Wie kan mij vertellen wat wel een goede antilek band is?
Die marathon's?
Ik zou investeren in een plaksetje van een paar Euro en daar eens mee oefenen. Is helemaal niet moeilijk namelijk. Er is namelijk geen band waarmee je gegarandeerd niet lek rijdt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mhoutman schreef: 27 mei 2018, 21:25 Dit heeft mij na twee keer lek rijden in 1 week met de Conti TopContact II prima gewerkt: Stan’s Notubes sealant

https://www.notubes.com/shop/tubeless/sealant

Afkloppen maar :)
Of Schwalbe Doc Blue Professional. Dat heb ik er bij mij preventief inzitten en sindsdien heb ik nooit lek gereden. Maar daarvoor heb ik in 3 jaar tijd ook maar 3x lekgereden, dus dat "niet lek rijden" hoeft niet perse aan dat goedje te liggen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Ik heb altijd tubless op de mtb en dat is afgezien van een dropper seat een van de beste uitvindingen in de mtb wereld...
Na tubeless maken nooit meer snakebite of lek gereden...

Ga binnenkort is proberen die ben`s tubeless te maken. :ay
Plaats reactie