Diefstal beveiliging gaat er niet meer af

Plaats reactie
Hoorntje
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2018, 18:57

Bij het schoonmaken schoot mijn ST2 in de anti diefstal modus.
Ik krijg hem met de app er niet uit, terwijl andere programmeringen zoals taalverandering wel doorkomen.
Morgen maar weer naar de dealer, want er is geen beweging in te krijgen. Zou wel handig zijn als ik thuis ook kan resetten...
Iemand ervaring hier mee? Nog andere oplossing?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pfoe.. niet eerder zelf meegemaakt, maar ik gebruik de anti diefstalmodus nooit. Al gepoogd om de accu eruit te halen, 10min wachten en accu terug erin? Misschien dat je Stromer hierna wel wil reageren op het commando van je OMNI app om uit de diefstalmodus te gaan?

En anders moet Stromer hem er wel op afstand uit krijgen lijkt me. Al zullen je dan wel even moeten aantonen dat je de rechtmatige eigenaar bent, maar dat zal het probleem niet zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Als het goed is heb je ook een pincode waarmee je hem uit antidiefstalmode kan krijgen door die in te voeren op de OMNI op jouw fiets. Is dus altijd zonder app uit de mode te halen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Hoorntje
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2018, 18:57

Dankjewel mensen. Dat van Elsje gaat ook niet lukken: er verschijnt een afbeelding op het display met diefstal, en dan is er geen beweging meer in te krijgen.
10 minuten zal ik nog proberen, met 1 minuut batterij eruit lukte het niet
Ik laat het horen.
Zou wel fijn zijn als dat resetten gewoon thuis kan gebeuren, want de fiets weet waar die is, dus die heeft verbinding met de stromer server gehad.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bekijk het positief, als die fiets uit diefstalmodus te halen zou zijn met dit soort truucjes, dan zou die diesftalmodus ook waardeloos zijn....
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn voorstel was geen truukje, en het voorstel van Elsje met de PIN code was dat evenmin.

Het probleem is dat de Stromer niet uit de diefstalmodus gehaald kan worden via de OMNI app, terwijl dat normaal wel mogelijk is, en terwijl de Stromer verder wel op de app reageert. De verbinding tussen de OMNI app en de Stromer is persoonlijk (tenzij de dief ook je inloggegevens van de app kent). Hetzelfde geldt voor de pincode.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Het onderste filmpje van deze pagina op de Stromer-site legt uit hoe het zou moeten werken. En anders zal het via de dealer moeten lopen vrees ik.
Scheldelaan-Stromer
Plaats reactie