Piepende remmen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Bij de 1500 km controlebeurt bij mijn dealer bleek dat de achter remblokken schade hadden. Mogelijk had ik dat zelf veroorzaakt bij het wisselen van de BB’s voor de Conti’s, (mogelijk met de remschijf aangetikt) maar vanaf die tijd piepte de achterrem enorm. Later verschillende Youtube filmpjes bekeken over het vervangen van de remblokken. Nu denk ik dat het daar fout is gegaan. Voordat je nieuwe plaatst dien je eerst de remschijf goed te reinigen met alcohol of andere ontvetter net zolang totdat deze geen vuil meer achter laat op de schone doek. Daarna kan het geen kwaad om de remmen in te remmen.

Ik vond laatst ook een filmpje om het piepen op te lossen. Hieronder een paar filmpjes die misschien voor jullie de moeite waard zijn. Ik pretendeer niet dat dit DE oplossing is maar het p[iepen is bij mijn Stromer weg.

Dat inremmen heb ik niet gedaan maar zal ik zeker gaan doen wanneer ik nieuwe remblokken ga plaatsen.

Groet Mark


:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Ik zelf wordt hier helemaal hor en dol van :ck: , ik heb mijn remmen al heel vaak schoongemaakt :bu: . Maar elke keer komt het piepen weer terug. Wat een drama. Enige voordeel is dat mensen je aan horen komen :lol:

Ik heb onderhand de moet een beetje opgegeven. Denk door weer en wind te fietsen en met een hoge snelheid dat je al snel vuil op je remblokken krijgt.
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Lomito

Ik ben juist blij met die piepende remmen... op de ST5 piepen de remmen niet meer en ik weet nog niet of ik daar blij mee moet zijn... :bn:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Heel raar maar mijn speciale ST2 had dit niet of amper, de trek waar ik nu mee rijd heeft het wel en dat zijn dezelfde magura remmen is me al opgevallen. Hoe het komt weet ik niet maar de magura's op mijn ST2 piepten amper.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Die van mij piepen wel. Op fietspaden rem en altijd zo dat ze gaan piepen en dan heb ik de aandacht van de fietsers...
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Atarist
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2018, 20:36

Dat is ook precies mijn punt :D
Ik vind het wel handig dat een beetje remmen al voldoende geluid produceert om de aandacht van voorliggers te trekken.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Bij nat weer piepen mijn remmen sporadisch, bijvoorbeeld vorige week gedurende de wolkbreuk.

Ik maak de remmen af en toe schoon en spuit ze daana in met brake silencer. Daarna lijn ik de remmen weer goed uit, zodat ze optimaal aansluiten op de schijf. Ik probeer de blokjes weer op dezelfde manier erin te plaatsen als ik ze eruit gehaald heb. Dus L, R en achter, voor niet omwisselen.

Schoonmaken:
Ik maak de remmen af en toe schoon met remreiniger van TUNAP (Sports W60) https://www.bike24.de/p1279306.html

2.PNG

Preventie:
Daarna spuit ik ze in met SwissStop Brake Silencer http://www.swissstop.ch/silencer/

1.PNG
Plaats reactie