Pagina 34 van 49

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 21 mei 2018, 15:25
door Johnb_53
Ik heb mijn gegevens toegevoegd aan de tabel ST1X.
De fiets wordt alleen gebruikt voor toeren, geen vaste ritten dus.
90 % van de km’s rij ik in stand twee met de settings op 50 %.

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 21 mei 2018, 15:27
door Johnb_53
ST1X
618 Wh --- 10,3 Wh/km --- 31,5 km/uur -- 324 Watt -- 54 km -- (mrt 2017, 2.027 km, Stromeur, 30 km enkel)
618 Wh --- 11,7 Wh/km --- 38,5 km/uur -- 450 Watt -- 48 km -- (dec 2017, 2.084 km, Blizzard, 21 km enkel)
618 Wh --- 12,2 Wh/km --- 37,3 km/uur -- 455 Watt -- 46 km -- (jun 2017, 1.350 km, Danigator, 38 km enkel)

814 Wh --- 12,0 Wh/km ---19,5 km/uur -- 234 Watt -- 61 km -- (jun 2017, onbekend, Silver, geen vaste rit)
814 Wh --- 9,7 Wh/km --- 26,1 km/uur -- 253 Watt -- 76 km -- (jun 2017, 2.137 km, Alex.slaets, 25 km enkel)
814 Wh --- 10,0 Wh/km -- 36,6 km/uur -- 366 Watt -- 73 km -- (okt 2017, 2.115 km, STROMERUUD, 36 km enkel)
814 Wh --- 12,1 Wh/km --- 31,3 km/uur -- 379 Watt -- 61 km -- (mrt 2017, 294 km, Zespri, 20,2 km enkel)
814 Wh --- 11,0 Wh/km --- 34,6 km/uur -- 381 Watt -- 66 km -- (jan 2018, 268 km, Speedy, 16 km enkel)
814 Wh --- 10,3 Wh/km --- 38,1 km/uur -- 392 Watt -- 71 km -- (apr 2017, 7.306 km, Dreiky, 25 km enkel)
814 Wh --- 11,5 Wh/km --- 35,2 km/uur -- 405 Watt -- 64 km -- (mei 2017, 2.031 km, Pieter)
814 Wh --- 10,9 Wh/km -- 38,4 km/uur -- 419 Watt -- 67 km -- (jun 2017, 504 km, pclaerhout 17", 32 km enkel)
814 Wh --- 11,3 Wh/km --- 38,0 km/uur -- 429 Watt -- 65 km -- (feb 2018, 1.225 km, RenevB, 36 km enkel)
814 Wh --- 14,9 Wh/km -- 32.0 km/uur -- 477 Watt -- 49 km -- (dec 2017, 1.014 km, Wiebe, 33 km enkel)
814 Wh --- 14,8 Wh/km -- 36,6 km/uur -- 541 Watt -- 50 km -- (jun 2017, 894 km, JondeSTX, 32 km enkel)

983 Wh --- 7,6 Wh/km -- 32,0 km/uur -- 243 Watt -- 116 km -- (maart 2018, 1.842 km, Johnb_53, geen vaste rit)
983 Wh --- 10,1 Wh/km -- 34,0 km/uur -- 343 Watt -- 88 km -- (jun 2017, 2.095 km, Jos, 52 km enkel)
983 Wh --- 10,3 Wh/km -- 36,3 km/uur -- 374 Watt -- 85 km -- (jun 2017, 809 km, Calimero, 17,5 km enkel)
983 Wh --- 11,1 Wh/km --- 35,3 km/uur -- 392 Watt -- 80 km -- (aug 2017, 293 km, Awv)
983 Wh --- 11,6 Wh/km --- 35,0 km/uur -- 406 Watt -- 76 km -- (jul 2017, 2.071 km, vincentbosse, 29 km enkel)
983 Wh --- 12,8 Wh/km -- 35,4 km/uur -- 453 Watt -- 69 km -- (okt 2017, 5.276 km, marco-hlv, 37 km enkel)
983 Wh --- 13,7 Wh/km -- 35,1 km/uur -- 481 Watt -- 65 km -- (jan 2017, 1.675 km, Buzze, 25 km enkel)
983 Wh --- 15,5 Wh/km -- 34,6 km/uur -- 536 Watt -- 57 km -- (nov 2017, 3.133 km, mhuibers, 28 km enkel)
983 Wh --- 14,7 Wh/km -- 37,0 km/uur -- 544 Watt -- 60 km -- (mei 2017, 16.682 km, Reinout ST1x, 61 km enkel)

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 21 mei 2018, 15:44
door Stromeur
Johnb_53 schreef: 21 mei 2018, 15:25 90 % van de km’s rij ik in stand twee met de settings op 50 %.
Zo, en dan kom je ineens met een actieradius dik over de 100 kilometer. Netjes hoor :bf:

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 21 mei 2018, 16:18
door Lomito
Stromeur schreef: 21 mei 2018, 15:44
Johnb_53 schreef: 21 mei 2018, 15:25 90 % van de km’s rij ik in stand twee met de settings op 50 %.
Zo, en dan kom je ineens met een actieradius dik over de 100 kilometer. Netjes hoor :bf:
10% x A + 90% x A x 50% = 7,6 Wh/km
0,10A + 0,45A = 7,6
A = 13,8 Wh/km... dat lijkt mij vrij gebruikelijk.

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 21 mei 2018, 21:02
door Tomasj
Stromeur schreef: 21 mei 2018, 15:44
Johnb_53 schreef: 21 mei 2018, 15:25 90 % van de km’s rij ik in stand twee met de settings op 50 %.
Zo, en dan kom je ineens met een actieradius dik over de 100 kilometer. Netjes hoor :bf:
Vooral die gemiddelde snelheid is dan nog netjes, 32 km/h...

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 22 mei 2018, 19:47
door MarcelH
Afgelopen zaterdag mijn ST2 opgehaald. Vandaag voor de eerste keer heen en weer naar mijn werk.
Hele route op stand twee gereden die ik enigzins aangepast heb.

Volgens de stromer app totaal gereden 65,5 km, gemiddeld 36,4 km/h en 0,86 KWH gebruikt.
Fiets stond op 1% toen ik thuis kwam :ai

Mijn doel was om op 1 acculading heen en weer te kunnen, vindt de accu flink groot om mee te gaan lopen slepen.

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 25 mei 2018, 09:23
door Kornelito
Dat wordt nipt in de winter!

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 01 jun 2018, 11:56
door Jan-Willem Wisselink
Als ik het goed heb berekend dan kan je voor de ST1x deze lijn toevoegen:

ST1X -- 983 Wh --- 11,2 Wh/km -- 38.0 km/uur -- 425 Watt -- 79 km -- (Juli 2017, 6352 km totaal, Jan-Willem Wisselink ST1x (2017), 57 km enkel)
2018-06-01 11.45.18.jpg
2018-06-01 11.45.18.jpg (1.37 MiB) 4078 keer bekeken

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 01 jun 2018, 12:58
door J3R
MarcelH schreef: 22 mei 2018, 19:47 Afgelopen zaterdag mijn ST2 opgehaald. Vandaag voor de eerste keer heen en weer naar mijn werk.
Hele route op stand twee gereden die ik enigzins aangepast heb.

Volgens de stromer app totaal gereden 65,5 km, gemiddeld 36,4 km/h en 0,86 KWH gebruikt.
Fiets stond op 1% toen ik thuis kwam :ai

Mijn doel was om op 1 acculading heen en weer te kunnen, vindt de accu flink groot om mee te gaan lopen slepen.
Waarschijnlijk wordt dat beter; alleen de eerste drie keren accu vrijwel leegrijden en vervolgens volledig opladen. Daarna zou de accu op niveau moeten zijn en kun je 'm normaal gebruiken.

Re: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Geplaatst: 03 jun 2018, 21:09
door Jan-Willem Wisselink
Wellicht leuk ter lering en de vermaeck:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 154312675
Een Nederlander heeft deze spreadsheet opgezet om te kijken naar het gedrag van de batterijen van de Tesla's. Helaas heeft die deze wel op slot moeten gooien vanwege vandalisme. :( Maar wellicht leuk om de Stromer stats met z'n allen op deze manier bij te houden? Als we het gewoon in het Nederlands opzetten, is de kans dat het wereldwijd wordt opgepikt niet zo groot en dus de kans op vandalisme ook wat kleiner.