banden: weg met de Big Ben :-(

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Free2be schreef: 20 sep 2018, 21:05 Even een vraagje, heeft er iemand ervaring met Gaadi binnenbanden die uit 2 stuks bestaan, waarbij je het wiel niet uit je fiets hoeft te halen, mocht je onderwege lek rijden?
Zit standaard in mijn tas maar nog niet nodig gehad.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

De Gaadi bestaat maar uit 1 stuk hoor.
Ik heb 'm al een keer gebruikt, handig voor wanneer je aan de kant van de weg staat. Wel zorgen dat er voldoende druk op staat, anders heeft het weinig zin en rij je snel weer lek, zoals ik :oops:
Gaadi heeft ook diverse maten, zorg dus dat je de juiste koopt.
Ik dacht dat er ergens al een draad over bestond, maar vind 'm niet direct weer terug.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Wij hebben 3 jaar op Big Ben banden gereden, ca. 5000 km, toen hebben we ze vervangen door Continental Contact plus.
Deze laatste banden hebben merkbaar betere wegligging, De Big Ben dribbelde in bochten nog wel eens een beetje “naar buiten”, wat ertoe leidde dat je de bochten toch altijd rustiger neemt, maar je ook niet helemaal veilig voelt.
Dat is met de Continental banden 100% verdwenen.
Voorts hebben we met de Big Ben banden, vooral tijdens het rijden op ruwer terrein (zoals hobbelige onverharde fietspaden, die je in bijvoorbeeld Frankrijk veel ziet) nogal eens lekke banden gehad: niet geperforeerd, maar met een scheur in de binnenband in lengterichting. De binnenband komt op hobbelige paden kennelijk nogal eens tussen de velg en buitenband, en dan is het snel gebeurd.
Ook dit probleem is op slag verdwenen met de Conti’s.
Zie eerdere posts over dit onderwerp.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Plaats reactie