Wat ik echt super irritant vond was het naar achter kiepen van het zadel op een verkeersdrempel. Ik zat bijna op de bagagedrager bij wijze van spreken.
Ik kreeg de zadelschroef daarna niet op het juiste aandraaimoment omdat het metaal van de zeskant te slap was. Ik heb de zadelschroef vervangen door een stalen T30. Ik loop deze schroef dan ook regelmatig na.
Periodiek onderhoud
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
1 keer in de maand word hij/zij volledig gewassen ontvet en gesmeerd, voorts doe ik er niets aan buiten mss eens bijsmeren door overvloedig regenen of pekel op de baan.
Voor mij is t 1 a 2,x per maand grondig wassen met autoshampoo/tuinslang/spons, ketting schoonmaken met allesreiniger in kettingschoonmaakding, dan met wat borsteltjes overal tussen pielen, goed drogen, invetten. Ketting met een drupje vet per schakel, carrosserie met silicone.
Dat vind ik al heel wat.
Bij veel pekel/modder/enz na retourrit even afspoelen.
Op naar de 4k
Verder mag de dealer de beurtjes voor zijn rekening nemen.