Cassette problemen

Plaats reactie
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Bij het uitnemen van mijn achterwiel (ST2) viel de cassette eruit.
Blijkbaar heb ik meer dan één jaar kunnen fietsen zonder sluitring op deze cassette. :o
Hierbij de foto van deze cassette gemonteerd in het achterwiel, zonder sluitring:
20180205_125001.jpg
20180205_125001.jpg (2.27 MiB) 2377 keer bekeken
Wie heeft dit probleem ook ? Waar bleef de kwaliteitscontrole ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb wel gevallen voorbij zien komen waarbij de sluitring niet helemaal vast was aangedraaid, maar een ontbrekende sluitring is voor mij de eerste.

Wat zeggen je dealer en Stromer hiervan?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Het ontbreken van de sluitring heeft mijn dealer gezien maar geen verbetering uitgevoerd. Uitleg: was zo vanuit Stromer (met ontbrekende sluitring op de cassette) opgeleverd .... Vandaar geen actie. Ik rijd nog altijd rond zonder deze sluitring op de cassette. Toch maak ik me zorgen over de kwaliteitscontrole. :!:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

dvdk schreef: 05 feb 2018, 16:44 Het ontbreken van de sluitring heeft mijn dealer gezien maar geen verbetering uitgevoerd. Uitleg: was zo vanuit Stromer (met ontbrekende sluitring op de cassette) opgeleverd .... Vandaar geen actie.
Ik vind dat een hele onduidelijke uitleg. Bedoelt je dealer dat:

1. Stromer dit zo bedoeld heeft, dus dat er een duidelijke reden is voor het ontbreken van de lockring, en dat deze daarom niet alsnog hoeft te worden aangebracht?

of

2. Stromer een fout heeft gemaakt en dat de dealer niet van plan is om deze fout van Stromer te herstellen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Ik heb het raden naar de onderliggende reden waarom deze lockring niet werd aangevuld. Ik had begrepen dat dit normaal was. Bij mij volgende bezoek laat een lockring plaatsen :!: . Eerder kwam tijdens het rijden, aan hoge snelheid, de crankarm van de niet-aandrijfzijde volledig los zodat de ketting vast liep tussen de voor-derailleur en de voorste kettingbladen (opgelost door deze bout terug aan te spannen). Net ontsnapt aan een ernstig ongeval ! Ontbreken van onderdelen en vroegtijdig loskomen van bouten vertellen iets over onvoldoende "kwaliteitscontrole". :oops:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het lijkt inderdaad op een gebrekkige kwaliteitscontrole bij Stromer. Maar de positie die de dealer inneemt vind ik in deze ook niet helemaal zuiver. Ik begrijp namelijk niet waarom de dealer dit niet direct oplost.

Heb je de klacht al rechtstreeks aan Stromer voorgelegd? Ik ben wel benieuwd wat die hierop te zeggen hebben.

Voor wat betreft het vroegtijdig los komen van bouten: dit kan altijd gebeuren bij een gloednieuwe fiets. Het aandraaien van alle boutjes hoort daarom altijd bij de eerste controlebeurt door de dealer te worden uitgevoerd. (En daarna moeten de boutjes ook periodiek worden nagelopen.) Als de dealer dit heeft nagelaten, dan ligt de fout bij de dealer, niet bij Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie