Recup

Plaats reactie
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Vandaag voor het eerst door de tegenwind (heen en terug?) en de relatieve kou de accu leeggereden. De Erasmusbrug op was wel ploegen, tenminste, ik reed er met 20+ km/h op. Eigenlijk niet slecht, want dat zou ik ook doen met de gewone fiets. Het voelt echter zwaar omdat ik daarvoor nog lekker aan het stromeren was.

De brug af heb ik de RECUP mode aangezet. De fiets laadde weer tot 2% op. Net niet genoeg tot thuis, maar toch, alle beetjes helpen.
Snaker_dann
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2018, 14:48

Ik ben even benieuwd,..
Op welke "stand" heb je de "recup" staan ?
Bij mijn ST1 staat deze default op "5", maar daar merk ik niets van.
Ik heb 'm eergisteren verhoogd naar "35" maar ook daar merk ik nog helemaal niets van. ( Geen noemenswaardige vertraging bij heel klein beetje inknijpen van de achterrem. / totdat "Recup 2 " in het display te zien komt. )
Ferrari rode ST1 sinds 04-01-2017
Chris
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 sep 2017, 13:35

Het werkt enkel als de accu wat ontladen is, meen 60/70% en dan kan mijn st1 stevig remmen (instelling code 1011) met recup op de achterrem maar het is niet te doseren dus een sterke recup vind ik niet zo prettig. Het zou mooi zijn als het meer zou gaan werken als bij een hybride of elektrische auto waardoor je afhankelijk van de remkracht een recup hebt maar automatisch ook via de schijfremmen als dat nodig is.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Snaker_dann schreef: 13 jan 2018, 13:10 Ik ben even benieuwd,..
Op welke "stand" heb je de "recup" staan ?
Niet specifiek op gelet, maar ik heb een paar tikjes erbij gedaan om de toch nog vooruit te komen tijdens de afdaling. Niet teveel dus, omdat de Erasmusbrug ook weer geen buitencaterorie is. Op de Brienenoordbrug is trouwens een mooie afdaling te befietsen, waar de recup-modus langer benut kan worden.
Snaker_dann
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2018, 14:48

Gisteren op de terugweg heb ik ook even op standje "0" gefietst, maar de recup2 kwam in het display te staan, en dan is het werkelijk alsof je de eerste stuk van de Alpe d' Huez aan het beklimmen bent.
Ik had de recup even op 90 gezet, (testje)
Maar in stand 0 ( geen ondersteuningen) zou de recup toch helemaal niet in moeten grijpen...?

Overigens heb ik de recup teruggezet naar minimaal (10) maar dat maakte geen verschil.
Net zo zwaar...

Als je dan weer in stand 1 fietst, is er niets meer aan de hand...
Terug naar 0, en ik ben weer terug op de Alpe.....

Iemand een tip ?
Ferrari rode ST1 sinds 04-01-2017
Plaats reactie