Vind ik ook! (Sowieso respect voor de afstand die je hebt weggetikt!)
Accu revisie: algemene informatie
-
- Veteraan
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
- Locatie: Arnhem
- Merk SP: Stromer ST2
Ik ben een collega van Walter. De status was goed, echter hoeveel % is goed?
Stromer ST2 sinds okt. 2016 , Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat vraag ik mezelf ook nog steeds af. Zodra ik de kans krijg zal ik dit eens bij een dealer of Stromer navragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
- Locatie: Arnhem
- Merk SP: Stromer ST2
Ik weet dat je vaste dealer dit kan uitlezen.
Mijn accu had nog 96% na 1 jaar en 9 maanden met 4700km op de teller.
Mijn accu had nog 96% na 1 jaar en 9 maanden met 4700km op de teller.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 , Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Levensduur van de batterij is ook voor mij een grote zorg. Ik rijd de batterij twee keer per dag leeg tot 5%-25%. Batterij wordt dan wel altijd onmiddellijk opgeladen.
Zelf vindt ik 50% capaciteitsverlies na 32000km (ongeveer 640 laadbeurten) niet geweldig. Als standaard voor Li-ion cellenwordt uitgegaan van 20% verlies na 500 laadcycli met 100% ontlading, en na 650 laadcycli van 80% ontlading. Wel in 't voordeel van Stromer, de accu is al 3,5 jaar oud...
Bovendien worden Stromers opgeladen zonder hoge laadstromern (0,25 C) en ook de ontlading komt niet boven de 1C uit, dat zou de levensduur dus ook ten goede moeten komen.
De referentie in elektrisch transport (Tesla) geeft acht jaar garantie zonder kilometerbeperking. Nu kan je in zo'n wagen wel wat extra systemen inbouwen waarvoor in een fiets geen plaats is...
Zelf vindt ik 50% capaciteitsverlies na 32000km (ongeveer 640 laadbeurten) niet geweldig. Als standaard voor Li-ion cellenwordt uitgegaan van 20% verlies na 500 laadcycli met 100% ontlading, en na 650 laadcycli van 80% ontlading. Wel in 't voordeel van Stromer, de accu is al 3,5 jaar oud...
Bovendien worden Stromers opgeladen zonder hoge laadstromern (0,25 C) en ook de ontlading komt niet boven de 1C uit, dat zou de levensduur dus ook ten goede moeten komen.
De referentie in elektrisch transport (Tesla) geeft acht jaar garantie zonder kilometerbeperking. Nu kan je in zo'n wagen wel wat extra systemen inbouwen waarvoor in een fiets geen plaats is...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
-
- Expert
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 27 mei 2019, 10:23
- Locatie: Groningen
- Merk SP: Stromer ST3-2019
- Km-stand: 9325
Ik heb een Stromer ST1 uit 2012 en heb daarbij twee accu's van 396 wh. Ik vroeg me af of het mogelijk is om één van de accu's te laten reviseren (eentje is uit 2011 !!) en daarbij de capaciteit te vergroten naar 630. Ik belde de plaatselijke accudokter en die zei dat dit niet mogelijk was vanwege de BMS (die is ingesteld op 396 en "herkent" daardoor de overige capaciteit van een 630 niet).
Kosten zouden 357 euro zijn (voor nieuwe cellen met 396wh dus). Zijn er forumleden met batterijrevisie (eventueel bij anderen bedrijven)?
Edit: bij https://batterie24.de/Stromer-ST1-36V-S ... llentausch staat dat onafhankelijk van de oorspronkelijke capaciteit een grotere capaciteit ingebouwd kan worden. Herkent de Stromer die extra capaciteit dan ook? Iemand een idee?
https://batterie24.de/Stromer-ST1-36V-S ... llentausch
Kosten zouden 357 euro zijn (voor nieuwe cellen met 396wh dus). Zijn er forumleden met batterijrevisie (eventueel bij anderen bedrijven)?
Edit: bij https://batterie24.de/Stromer-ST1-36V-S ... llentausch staat dat onafhankelijk van de oorspronkelijke capaciteit een grotere capaciteit ingebouwd kan worden. Herkent de Stromer die extra capaciteit dan ook? Iemand een idee?
https://batterie24.de/Stromer-ST1-36V-S ... llentausch
Huidig: Stromer St3 2019, 10.000, 983wh, Bodyfloat
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Je zou het eens bij https://www.ebikeaccu.nl kunnen navragen. Zij hebben in elk geval een no cure, no pay garantie.
Bij mijn accu (geen Stromer) is door hen de capaciteit van 735Wh naar 1260Wh vergroot, de BMS herkent die grootte bij mij niet, maar deze is wel gewoon te gebruiken. Alleen geeft mijn fiets na zo'n 40-60 km aan dat de accu leeg is, maar dan heb ik dus nog 525Wh over
Bij mijn accu (geen Stromer) is door hen de capaciteit van 735Wh naar 1260Wh vergroot, de BMS herkent die grootte bij mij niet, maar deze is wel gewoon te gebruiken. Alleen geeft mijn fiets na zo'n 40-60 km aan dat de accu leeg is, maar dan heb ik dus nog 525Wh over
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Er zijn vele bedrijfjes die aan accu revisie doen. Het is immers Big Business. Neem wel een betrouwbaar adres en niet een de iets goedkopere “handige Harrie” die het met een net behaalde Electrotechniek-diploma die klus wel eventjes op zijn zolderkamertje gaat fixen. Als je de verschillende aanbieders op internet natrekt en via de email en telefonisch benadert, kun je met enige moeite het kaf van het koren scheiden.
Witte ST3 van maart 2019