Upgrade batterij

Plaats reactie
RJS
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2017, 11:27

Hi,
Ik zit met mijn st1x en 814 batterij net op het randje qua afstand Woonwerk. Ik rij elke dag 50 km en op koude dagen met veel wind haal ik het net wel of net niet op stand 3.
Ik wil niet opladen en wil liever ook niet op stand 1 of 2 rijden.
Ben dus op zoek naar of een hogere capaciteit. Mijn dealer wil de accu niet inruilen.
Hebben jullie tips waar ik wel een accu kan omruilen en/of hebben jullie ervaring met het upgraden van de batterij zoals deze firma doet: https://www.ebikedokter.nl/stromer-st1- ... -accu.html

Dank,
Rolf
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Rolf,

zo'n upgrade is (op dit moment) alleen beschikbaar voor de St1-versies.
Ik heb dit soort upgrades nog niet voor de St2-versies gezien. Voor deze serie batterijen (waar jouw....en mijn) St1X op Stromert is de enige remedie de grote blauwe 983 batterij te kopen.

Dat je dealer de batterij niet inruilt kan ik wel begrijpen; die heeft geen enkel idee waar die batterij allemaal is geweest. Daarom koop/kies je bij de aanschaf van een Stromer ook direct voor jouw batterij.

Niet doemdenkend maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn/haar grote blauwe wil inruilen voor jouw kleinere versie. Blijft over de aanschaf van een nieuwe blauwe. Er schijnt in Amersfoort een voordelig bedrijf te zitten die de meest scherpe prijs heeft.
Je kan je huidige batterij dan verkopen OF je houdt deze dan als reserve en bent dan veel onafhankelijker van opladen. Ik heb ook 2 batterijen (2 x blauw) en dat maakt het Stromeren een stuk eenvoudiger......er ligt altijd een volle unit klaar.

ALS tzt de mogelijkheid bestaat om de ST2-versies te upgraden zal men het daar wel druk gaan krijgen. Niet alleen omdat de lichtere versies wat meer capaciteit kunnen gaan krijgen maar ook omdat de nieuw-aanschaf van een blauwe gewoon heel veel kost. En dan is een upgrade zo maar eens interessant. Ik weet zeker dat als dit wordt aangeboden het direct opplopt op dit forum.

Grtz, Reinout
RJS
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2017, 11:27

Bedankt Reinout, ik ga eens op zoek naar dat goedkope bedrijf uit Amersfoort. Of heb je een naam voor me?
Zal dat bedrijf van die upgrades ook eens bellen of ze al plannen hebben.
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

zie marktplaats, scooterzaak aan de A'damseweg denk ik dat bedoeld wordt.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
RJS
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2017, 11:27

Dank, got it.
Plaats reactie