Tubeless Stromer banden

Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Prijskaartje van de tubeless Stromer banden?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Alleen een kitje om de banden tubeless te maken. Je kunt gewoon de originele banden gebruiken.
Als je er geen ervaring mee hebt om dit zelf te doen, eerst even goed inlezen en dan beslissen of je het wel/niet gaat doen. Het kan een enorme bende worden met vloeibare latex als je het niet goed doet.
Overigens is het zeer wenselijk om een compressor te gebruiken om de band snel op spanning te zetten.
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Zo lezende, zit ik er aan te denken omdat tubeless niet de voordelen bied zoals bij een MTB. Als voorbehoedsmiddelen van lekrijden, de biba met 60cc latex te injecteren.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dat heb ik nu ook gedaan en meerderen hier op het forum .
Werkt prima en lekvertragend.
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Daniel1975 schreef: 21 jan 2019, 16:00 Dat heb ik nu ook gedaan en meerderen hier op het forum .
Werkt prima en lekvertragend.
Had ik ook gedaan maar toch lekgereden. De latex dichte niet snelgenoeg het gaatje. Het voordeel dat ik nu met de tubeless banden heb is dat als er een gaatje inzit en de latex het niet dicht krijgt dat ik een Dynaplug kan steken en zo het lek dicht. Dit is niet mogelijk als je met een binnenband rijd. Het achterwiel moet er zo niet uit.
Matthias
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:24
Locatie: Luik

Ik heb op één maand tijd al vier keer lek gereden met mijn originele st3 pirellis.
Ben nu ook aan het denken om tubeless te gaan. Mijn FM zei dat Stromer zegt dat de originele pirellis niet tubeless te maken zijn.
Welke is een goede band en tubeless compatibel?
Mijn FM stelde anders deze anti-lekband voor: Continental Contact PLus City SafetyplusBreaker Anti-lek. Iemand ervaringen?
Bedankt!
2018-2021: st3 LE
12/2022 - .... :ST7
WW /52km enkel
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Op de ST3 zitten 27.5 x 2.35 banden; die zijn er bij mijn weten nog niet te krijgen van andere leveranciers op die ene die jij noemt na.
Je moet echt een 27.5 x 2.25 (57-584) of 27.5 x 2.35 (60-584) hebben.
Review gevonden: https://road.cc/content/review/225777-c ... plus-tyres

Al geprobeerd met latex in je binnenband? Ik ben al 1500km lekvrij.
Matthias
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:24
Locatie: Luik

De band die de FM voorstelt is enkel verkrijgbaar in maat 27,5 x 2,2 inch (55 - 584 mm). De FM zegt dat hij iets kleiner uitvalt, maar dit geen probleem zal vormen.
Latex in de binnenband? Dat had ik nog niet overwogen... Dit kan dan wel met de huidige buitenband.
Bedankt voor de info!
Nog iemand een idee of eventuele ervaringen?
2018-2021: st3 LE
12/2022 - .... :ST7
WW /52km enkel
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Die 2.2" gaat gaat breedte inderdaad het verschil niet maken.
Enige waar ik beetje angstig voor ben is zijn de rijeigenschappen; hoge lekbestendigheid gaat zelden goed samen met optimale grip en comfort. Tevens ben ik zeer groot voorstander van vouwbanden ipv stugge draadbanden. Maar misschien dat deze de uitzondering op de regel is, zou graag eens proefrijden. Conti maakt over het algemeen goede banden!
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Matthias schreef: 08 mar 2019, 10:43 Ik heb op één maand tijd al vier keer lek gereden met mijn originele st3 pirellis.
Ben nu ook aan het denken om tubeless te gaan. Mijn FM zei dat Stromer zegt dat de originele pirellis niet tubeless te maken zijn.
Welke is een goede band en tubeless compatibel?
Mijn FM stelde anders deze anti-lekband voor: Continental Contact PLus City SafetyplusBreaker Anti-lek. Iemand ervaringen?
Bedankt!
Het zou me verbazen dat deze band niet tubeless te maken is. Het vraagt gewoon soms wat moeite en niet iedereen is even handig met het tubeless maken van banden. Ik wil het altijd wel eens bekijken moest je in de buurt wonen.
Plaats reactie