Schwalbe Marathon GT 365 topic

Voor (elektro)technische vragen, fietsonderhoud en -onderdelen.
Wiebe
Veteraan | Forum Supporter

Re: Schwalbe Marathon GT 365 topic

Bericht door Wiebe » 19 nov 2018, 08:34

Zo, na een paar honderd kilometer tijd voor GT 365 review van mijn kant.

Eindconclusie: ben er prima tevreden mee :bf:

Wat kan ik verder zeggen: de band geeft me een prima gevoel, ik voel zeker meer grip dan met mijn oude BBs (wel te verstaan dat deze er natuurlijk al 10K op hadden zitten, dus geen vergelijk met nieuwe BBs!). Eigenlijk geen flauw idee hoe ik nu voel dat ik meer grip heb, aangezien ik met de BBs ook nooit mijn grip verloor in de bochten..... Zal wel iets subtiels zijn ergens in het zitvlak ofzo dat doorgeeft dat ik iets harder zou kunnen.....?!? Ik voel me in ieder geval weer zekerder rijden in de bochten en dat is fijn.

De snelheid: wellicht ga ik iets langzamer, maar eigenlijk merk ik het niet zo, op mijn w/w rit (50 a 55 min) blijf ik gewoon binnen dezelfde tijd aankomen. Wel heb ik ook een ligstuurtje op de fiets gezet net na de bandenwissel, dus wellicht dat die 2 dingen elkaar opheffen vwb de snelheid.

Verder natuurlijk ontzettend jammer dat een 26" band niet 26" is....... De band is gewoon wat kleiner dan de BB. Ik hoop dat er op termijn meer banden van 2.1 - 2.15 komen die dan wel een iets grotere omtrek hebben, maar dat zien we dan wel weer.

En maar de helft van de CTCWIIP prijs, dus da's ook fijn.
St1X 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 10000+ and counting.

FreddyH
Contacteer:

Re: Schwalbe Marathon GT 365 topic

Bericht door FreddyH » 19 nov 2018, 10:50

Wiebe schreef:
19 nov 2018, 08:34
En maar de helft van de CTCWIIP prijs, dus da's ook fijn.
De prijs per letter is wel ongeveer gelijk :d3:
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Plaats reactie