Pagina 6 van 12

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 19 apr 2018, 22:18
door Elsje
Ik heb al wel in de regen gefietst maar rij dan net als Stromeur niet op de grens toch is mijn indruk dat mijn ST2, door de vorm van de band en het profiel, beter contact houdt met de weg dan met de Big Bens. Ik rijd nagenoeg alleen op asfalt en neem bochten in de regen rustig. Waarom zou ik dat niet doen, scheelt misschien 1 minuut op mijn totale reistijd.....

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 19 apr 2018, 22:29
door Lamkram
Stromeur schreef:
19 apr 2018, 20:39
Lamkram schreef:
19 apr 2018, 20:23
Nog niet met regen, maar dat wil ik ook helemaal niet testen. :d3:
Volgende week lekker op de Stromer? Het wordt geweldig weer voor je :mrgreen:
Grapjas.

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 24 apr 2018, 21:24
door Tomasj
Mijn ST2 is geleverd met deze banden (een gratis service van de fietsenmaker, de schwalbes verkoopt hij wel door aan iemand anders).
Fiets rijdt goed en stabiel, moet wel nog testen wat de band doet bij regenweer, maar het zit wel snor, denk ik.

Fietsenmaker had zelf ook een korte testrit met de nieuwe banden gemaakt, en gaf aan dat de band op zowat alle vlakken superieur is aan de Schwalbe, en toch niet duurder is.

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 24 apr 2018, 21:50
door Elsje
Ik heb de laatste dagen de bochten sneller genomen en ik vind de stabiliteit in de bochten echt veeeel beter dan de Big Ben maar ook beter dan bij de winter contact. Ik vergelijk met de winterbanden vind ik dat wel begrijpelijk door totaal ander profiel.

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 25 apr 2018, 20:33
door Marco Verkerk
Iemand al ervaring met de grip bij regen met de Continental Contact Plus City?

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 25 apr 2018, 20:58
door Mountainmac
Niet met regen, alleen met nat wegdek... :D Dat ging prima. Deze banden geven meer vertrouwen, ik denk vooral omdat ze beter insturen en stabieler zijn.

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 27 apr 2018, 21:17
door Lamkram
Marco Verkerk schreef:
25 apr 2018, 20:33
Iemand al ervaring met de grip bij regen met de Continental Contact Plus City?
Ik rij nu ongeveer 2 weken op de CCPC. Eerste week droog en een prima band. Vertouw de band helemaal. Afgelopen week soms met wat regen maar wel met nat wegdek. Ook toen had ik een goed vertrouwen in deze band. Ik durf toch met redelijke snelheid de bochten te nemen en 1 keer een noodstop gemaakt en de fiets bleef mooi rechtdoor gaan zoals ik wilde. Even de remmen los en ik voelde hoe de banden de controle weer overnamen. Erg tevreden tot nu toe.

Groet Mark

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 28 apr 2018, 09:27
door Elsje
Ik heb dezelfde ervaring. Ik rij er nu een week of 4 op. De CCPC (handige afkorting) lijkt qua grip in de bochten meer op de CTCWP (Continental Topcontact Winter II premium) dan op de BB's. Qua stuurgedrag beter dan zowel CTCWP als de BB's. Ik heb geen vergelijk met de Topcontact zomerband.

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 28 apr 2018, 11:49
door philipbo
Ik heb de banden nu ook geplaatst en vindt de fiets nu stabieler sporen, ofwel iets zwaarder te sturen, volgens mij omdat de band een iets minder uitgesproken ballon profiel heeft. Ik vind dit overigens geen nadeel.

Ik heb wel nog een vraag over de looprichting van de band, waar ik her en der verschillende info over vind.
Voor heb ik het profiel zodat de punt van de v van het profiel eerst het wegdek raakt. Hier is geen discussie over, het water wordt dan naar buiten afgevoerd.

Over de achterband zijn de meningen verdeeld, het profiel tegengesteld aan de voorband, zou betere tractie opleveren, of zelfde als voorband, vanwege het water.

Ben benieuwd naar jullie kennis/ervaring. Ik kan helaas de originele montage af fabriek niet meer achterhalen, kan iemand met de Big Ben wellicht posten wat Stfomer zelf doet?

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 28 apr 2018, 13:25
door Golvas
Zowel de Schwalbe's als de Conti's worden vooraan én achteraan gemonteerd zoals jij het beschrijft :
philipbo schreef:
28 apr 2018, 11:49
de punt van de v van het profiel eerst het wegdek raakt