Continental Contact Plus City topic

Voor (elektro)technische vragen, fietsonderhoud en -onderdelen.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Berichten: 327
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Lamkram » 19 apr 2018, 20:23

Mijn eerste week met de Conti C+ City is goed bevallen. Goed in de bochten en geluidsarm. Deze week 210 km gereden en voelde heel goed.
Nog niet met regen, maar dat wil ik ook helemaal niet testen. :d3:

Groet Mark
ST1X, 814 Wh, Charcoal, 20'', Redshift ShockStop, BF, Magicshine MJ-900 (1200Lm), Spurcycle (black), 25Km enkele reis. In de zomer CCPC en in de winter CTCW-II, Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 5518
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Stromeur » 19 apr 2018, 20:33

Mountainmac schreef:
19 apr 2018, 19:52
Wel minder rond qua dwarsdoorsnede, dus je stuurt een bocht net wat agressiever in. De fiets valt als het ware wat meer de bocht in.
Ik heb de bochten op mijn Big Bens altijd zeer voorzichtig genomen. Voelen de bochten op jouw nieuwe banden enger dan de Big Bens, of juist minder eng?
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 5518
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Stromeur » 19 apr 2018, 20:39

Lamkram schreef:
19 apr 2018, 20:23
Nog niet met regen, maar dat wil ik ook helemaal niet testen. :d3:
En toch ben ik daar ontzettend benieuwd naar, want bochten in de regen, dat is wel zo'n beetje het mindere punt van de Big Bens en ik heb goeie hoop dat dit beter gaat met de Contact Plus City banden.

Volgende week lekker op de Stromer? Het wordt geweldig weer voor je :mrgreen:

Weersverwachting.png
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Mountainmac
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Mountainmac » 19 apr 2018, 20:47

Tsja, ik had geen problemen met het bochtengedrag van de Big Bens. Reed eigenlijk prima. Ook geen 'oh nee momentjes' gehad oid. Was er wel op beducht gezien de berichten hier op het forum.

De Conti zijn door de vorm nog makkelijker in een bocht te leggen en ze voelen wmb heel stabiel aan.

Maar.. nog niet in de regen gefietst. Uiteindelijk toch een kwestie van een gepaste bochtsnelheid kiezen bij de ondergrond. Ik verwacht geen wonderen.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 5518
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Stromeur » 19 apr 2018, 21:07

Ik redde mezelf ook prima met de Big Bens, maar ik nam bochten wel als een mietje. Sinds ik een ST2 S heb met Top Contact II banden gaat het wel lekkerder (al blijf ik een mietje), en het kan zomaar zijn dat ik hierna deze nieuwe banden eens ga proberen, gewoon omdat het kan en omdat deze banden mij blijven intrigeren. Dank voor het delen van je bevindingen :cool2:
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Mountainmac
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Mountainmac » 19 apr 2018, 21:25

Uiteindelijk komt het neer op de banden in combinatie met de mogelijkheden van het frame en de bestuurder(-ster). Ik heb geen brede speed-pedelec ervaring, maar iig de ST1x is door zijn starheid en gewicht (en fietstas...) wel even wennen qua wendbaarheid en bochtgedrag. Terwijl ik door een zeer ruime fietscross en MTB ervaring zelf denk dat ik wel aardig kan sturen.

Daarom verwacht ik geen wonderen, het is nogal een onafgeveerd gewicht wat onderweg is en dat 'escaleert nogal snel uit de bocht' als je niet oppast. Dus waar mogelijk neem ik een iets ruimere radius of pas de snelheid voldoende aan. Het gaat meestal alsnog met 35+ door de bocht, maar vergeleken met de normale 43-44 voelt dat al stukken trager (na 4 weken Stromeren, voorgoed verpest, normaal fietsen wordt nooit meer hetzelfde... :? )
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 5518
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Stromeur » 19 apr 2018, 21:30

Mee eens, het blijft een combinatie van de fiets + banden, de stuurmanskunsten van de berijder en de omstandigheden op het wegdek. Het ligt zelden maar aan één van deze factoren als er wat mis gaat.

Toevallig heb ik vandaag uit mijn werk terug naar huis eens bekeken met welke snelheid ik het gros van de bochten neem. Nu zijn er bochten en bochten natuurlijk, maar een beetje een "gemiddelde" bocht waar ik niet bang van ben als ik 'm aan zie komen, maar die ook niet volle bak met 45km/u te nemen is, pak ik meestal met een snelheid van rond de 30km/u, soms nog wat langzamer. En dat is dus onder de ideale omstandigheden van vandaag. Met regen of herfstblad doe ik het direct stukken langzamer.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Mountainmac
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Mountainmac » 19 apr 2018, 21:36

Tijdens de VRO met de motor heb ik ooit eens geleerd dat de grip op nat asfalt eigenlijk niets eens heel veel minder is, ik meen 15%. Toch heb ik daar een mentale blokkade voor als ik op nat asfalt rijd nu met de fiets. Gewoon aansnijden met een snelheid die voor jezelf goed voelt is het beste. De Stromer is toch zo weer op snelheid.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 5518
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Stromeur » 19 apr 2018, 21:41

Op asfalt valt het inderdaad wel mee met de grip, maar ik heb ook aardig wat stukken gebakken straatklinkers en die vind ik me toch eng als het geregend heeft.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Mountainmac
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Mountainmac » 19 apr 2018, 21:56

En terecht. Lekker rustig aan doen op klinkers.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast