Continental Contact Plus City topic

Voor (elektro)technische vragen, fietsonderhoud en -onderdelen.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1229
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Tomasj » 14 apr 2018, 21:36

Lamkram schreef:
14 apr 2018, 20:05


Oh ja, ook direct en kettingwissel. Ga nu elke 500 km de ketting wisselen. Eens zien of dit een verschil gaat maken.
Waarom om de 500 km je ketting wisselen? Met een beetje zorg moet je volgens mij een heel stuk verder kunnen rijden met een ketting.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Lamkram » 14 apr 2018, 22:44

Ik doe dit om te kijken of het waar is dat de tandwielen minder snel zullen gaan slijten wanneer je meerdere kettingen gebruikt. Alle kettingen zullen denk ik dezelfde gelijkmatige slijtage krijgen. Misschien een keer een tandwiel 11 of 12 vernieuwen. Met mijn laatste ketting heb ik 5000km gereden en kon nog wel mee maar het einde zat eraan te komen terwijl ik alles wekelijks schoon maakte. Nu een nieuwe cassette geplaatst dus ook een nieuwe ketting.

We gaan het zien Tomasj.

Groet Mark
ST1X, 814 Wh, Charcoal, 20'', Redshift ShockStop, BF, Magicshine MJ-900 (1200Lm), Spurcycle (black), 25Km enkele reis. In de zomer CCPC en in de winter CTCW-II, Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1229
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Tomasj » 14 apr 2018, 22:54

Ahh dat werkt met zekerheid. Ik dacht iedere 500 km een nieuwe ketting en de andere weg. Wanneer je de ketting wisselt, kan je de oude ketting eerst perfect ontvetten en reinigen, daarna goed drogen en ze dan nog enkele dagen in het smeermiddel laten drenken ;-)
Gebruik wel missing links die herbruikbaar zijn.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Ebiker
Veteraan
Veteraan
Berichten: 302
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Ebiker » 14 apr 2018, 23:03

Zijn er dan missing links die niet herbruikbaar zijn?
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1229
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Tomasj » 14 apr 2018, 23:34

Ebiker schreef:
14 apr 2018, 23:03
Zijn er dan missing links die niet herbruikbaar zijn?
Zowat alle 11 speed missing links, maar ook sommige 10 speeds zijn niet herbruikbaar (enfin je kan ze herbruiken, maar producent zegt van niet)
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Lamkram » 15 apr 2018, 12:18

Tomasj schreef:
14 apr 2018, 22:54
Ahh dat werkt met zekerheid. Ik dacht iedere 500 km een nieuwe ketting en de andere weg. Wanneer je de ketting wisselt, kan je de oude ketting eerst perfect ontvetten en reinigen, daarna goed drogen en ze dan nog enkele dagen in het smeermiddel laten drenken ;-)
Gebruik wel missing links die herbruikbaar zijn.
Dat is precies zoals ik het voor ogen had Tomasj. Haha, elke 500 Km een nieuwe ketting, dure grap wordt dat dan. Ik merk wel weer, ik moet nog duidelijker zijn. Ik gebruik 3 nieuwe kettingen. #1 ligt nu onder de schone olie (gewoon minerale motorolie) #2 ontvet, schoongemaakt, elke schakel druppel olie (Boeshield t9) en #3 wacht op montage.

Groet Mark
ST1X, 814 Wh, Charcoal, 20'', Redshift ShockStop, BF, Magicshine MJ-900 (1200Lm), Spurcycle (black), 25Km enkele reis. In de zomer CCPC en in de winter CTCW-II, Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 406
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Elsje » 15 apr 2018, 13:18

Lamkram schreef:
14 apr 2018, 20:05
Vandaag ook voor mij bandenwisseldag. Met twee keer de woordwaarde, succes gegarandeerd.

Wanneer je de banden wisselt is het direct een mooie gelegenheid om alles eens goed schoon te maken. Winter conti’s eraf en de Continental Plus City erop. Ben benieuwd hoe ze op de weg liggen maandag.
Komende week mooie temperaturen, dus het was echt nodig.

Hieronder een impressie van voor, tijdens en na de bandenwissel.

Oh ja, ook direct en kettingwissel. Ga nu elke 500 km de ketting wisselen. Eens zien of dit een verschil gaat maken.

Fijn weekend verder,

Groet Mark
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Geen last van aanlopen? Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Teller afwijking nu 1 tot 1,5 km/h dus ik rij nu makkelijk boven de 45 GPS snelheid.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Lamkram » 15 apr 2018, 13:26

Elsje schreef:
15 apr 2018, 13:18
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Geen last van aanlopen? Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Teller afwijking nu 1 tot 1,5 km/h dus ik rij nu makkelijk boven de 45 GPS snelheid.
Na het plaatsen van het achterwiel hoorde ik aan de bovenzijde wat aanlopen. Die haartjes tegen de onderzijde van het spatbord. Bagagedrager aan beide zijden losgedraaid, spatbord naar boven geschoven en alles weer vast.

Weg geluid. Haartjes aan de zijkanten weggetrokken. Er loopt nergens wat aan.
Morgen mijn eerste ritje, misschien vanmiddag.

Groet Mark
ST1X, 814 Wh, Charcoal, 20'', Redshift ShockStop, BF, Magicshine MJ-900 (1200Lm), Spurcycle (black), 25Km enkele reis. In de zomer CCPC en in de winter CTCW-II, Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1229
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Tomasj » 15 apr 2018, 17:57

Elsje schreef:
15 apr 2018, 13:18

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Geen last van aanlopen? Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Teller afwijking nu 1 tot 1,5 km/h dus ik rij nu makkelijk boven de 45 GPS snelheid.
Het verschil tussen 45 km/h en 46 km/h gaat ons natuurlijk niet zo veel opleveren, maar op de Schwalbe na zijn alle andere banden nog eens wat kleiner qua diameter, zodat we toch spreken van 46km/h vs 44 km/h. Maar ook dan scheelt dat max 1-2 minuten over mijn traject.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Mountainmac
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Mountainmac » 19 apr 2018, 19:52

Gisteren de CCPC 26-2,2 gemonteerd. Linksachter even de rubber wiebertjes verwijderd. Loopt mooi vrij.

Lijkt stiller dan de Schwalbe's. Wel minder rond qua dwarsdoorsnede, dus je stuurt een bocht net wat agressiever in. De fiets valt als het ware wat meer de bocht in.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten