Pagina 13 van 23

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 15 dec 2018, 20:37
door Bart VS
Zijn die GT365 dan niet enkele km trager ?

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 15 dec 2018, 20:57
door Tomasj
Je verliest, net zoals met de Continentals wat max snelheid door de kleinere diameter van het wiel (tenzij je de Conti 2.2 neemt, maar die raadt Stromer af in Winterversie en de City Contact paste bij mij ook maar net, kon die niet tot > 3 bar oppompen ).

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 15 dec 2018, 21:52
door Bart VS
Van de miniem kleinere wielgrootte ben ik niet bang, maar van de rolweerstand ?

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 16 dec 2018, 00:50
door Tomasj
Die rolweerstand heeft echt beperkte impact volgens mij. Zeker tussen de twee banden die je overweegt (City en Top Contact). Daar zou ik niet naar kijken

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 16 dec 2018, 09:45
door FreddyH
Bart VS schreef: 15 dec 2018, 20:37 Zijn die GT365 dan niet enkele km trager ?
Ik heb zeker het idee dat ik een ietsje lagere top heb dan voorheen met de gewone banden. Nu blijf ik onder normale omstandigheden eerder op 43-44 km/h (GPS) steken, daarvoor was het eerder 44-46.

Maar met mijn vorige banden had ik met regen echt geen goed gevoel in bochten. Persoonlijk vind ik dat belangrijker dan die topsnelheid.

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 16 dec 2018, 20:14
door Bart VS
Ik vind het moeilijk

De Top Contact II lijkt me heel goed qua grip en rolweerstand (en bij zware gladheid kan ik de auto nemen) maar hij toont een stuk smaller wat ik niet zo mooi vind

De Contact City plus lijkt me goed qua rolweerstand en qua breedte maar ik ben bang dat hij minder grip heeft en ook gezien ik mijn banden tot 3,8-4 oppomp, vrees ik voor schade (en is ook niet conform Stromer’s instructies)

De GT365 lijkt me heel goed qua grip en redelijk qua rolweerstand, maar is ook zo smal

Met de big bens blijven rijden is ook een optie, ik vind de rolweerstand redelijk goed en qua grip heeft die me nog niet in de steek gelaten, maar door altijd hierover op het forum te lezen ben ik bang geworden van die banden bij regen, en neem ik mijn bochtjes dan tegen 20-25

Liefst van al zou ik 1 band hebben die breed genoeg is en alles goed zfvinkt maar die is er dus blijkbaar nog niet

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 16 dec 2018, 20:26
door Stromeur
Toen ik van een ST1 X met Big Bens overstapte naar een ST2 S met CTCII banden heb ik ook moeten wennen aan de looks van de smallere band. Maar het went, echt waar. En op zich valt die 2,00" best mee als je van 2,15" af komt.

Je banden zijn zo onwijs belangrijk, ik zou looks niet voor veiligheid laten gaan. (Hoewel je je op de BB's inderdaad ook prima kunt redden als je je snelheid bij nat wegdek aanpast, maar er zijn betere banden.)

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 16 dec 2018, 20:39
door FreddyH
Ik snap je punt heel goed. Ik wil heel graag de Conti Winter banden op mijn fiets, maar voor 28" zijn ze juist alleen in smallere maat (42 ipv 47mm)... Vandaar dat ik er nog niet uit ben, maar gelukkig is de 365GT wel in 47mm breedte beschikbaar.

Los daarvan: ik ben het volledig met Stromeur eens: veiligheid is VEEL belangrijker dan looks...

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 16 dec 2018, 20:43
door Bart VS
In 28’’ bestaat de gt365 in 5 cm breed die in het echt 5,1 cm is

Re: Continental Contact Plus City topic

Geplaatst: 16 dec 2018, 22:35
door FreddyH
Klopt, maar de originele bandenmaat op mijn fiets is 47-622, dus die heb ik er ook opliggen,. De Conti Winter Contact II is er max in 42-622, dat vind ik net jammer... maar wellicht dat ze er volgende winter toch op komen. Nu zijn mijn GT365-jes nog te goed :cool2: