Continental Contact Plus City topic

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elsje schreef: 17 mar 2018, 16:43 Ik vind de reflecterende strip ook een grote pre van de City ook al is de strip officieel niet toegestaan.
Ik ga me daar ook absoluut niet aan houden. Ik ben heel blij met de strip op mijn banden, en vanuit de auto ben ik er ook heel blij mee wanneer er fietsers oversteken met verder matige (of geen) verlichting. Onmisbaar voor het zij-aanzicht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik heb de continental contact plus city in de maat 55-559 erop zitten. Ik moest veel giethaartjes met de tondeuse verwijderen en de haartjes zijn stugger dan die van de winterbanden dus moeilijker weg te krijgen. Klein ritje gemaakt. Eerste indruk ten opzichte van de winter premium:

- Koersvaster dan de winter premium
- Minder bandenruis. De winterbanden gaan een beetje zingen :) boven de 40 km/h
- Stugger dus minder comfort maar dat is logisch tov winterbanden. Bandenspanning: voor 3 bar en achter 3,5 bar.
- Rolweerstand Eerst een week woon werk daarna kan ik iets zeggen over rolweerstand. Ik ga letten op gemak waarmee ik topsnelheid haal en actieradius.

Foto toegevoegd van de het profiel en een foto die de ruimte laat zien tussen de achtervork en de band. Ik schat circa 5 mm speling.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Elsje op 01 apr 2018, 12:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb je bijdrage verplaatst vanuit het algemene bandentopic naar het topic over deze band. Ik denk dat er heel veel belangstelling gaat komen naar ervaringen met deze band. Dank voor het delen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 31 mar 2018, 15:41 Ik heb je bijdrage verplaatst vanuit het algemene bandentopic naar het topic over deze band. Ik denk dat er heel veel belangstelling gaat komen naar ervaringen met deze band. Dank voor het delen!
Dank. Geschikter topic inderdaad. Ik zal mijn beoordeling binnenkort ook vergelijken met de Big Ben. Ik heb een week of 4 geleden nog op een ST2 met Big Ben's gereden. Die voelden toen ook een stuk stugger dan de winter premium. Ik heb hieronder nog even een foto toegevoegd.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Na 2 dagen fietsen ben ik nog steeds zeer tevreden over de banden. Indrukken na 2 dagen (100 km)

-Het comfort valt mij eigenlijk erg mee (voldoet voor mij prima). Zeker niet minder dan de Big Ben's. Ik rij zonder zadelpenvering. Ik heb we de -6 graden redshift gemonteerd.
- Rolweerstand is duidelijk minder dan de winter premium. Ik heb meer accucapaciteit over terwijl ik iets harder heb gereden met dezelfde inspanning en 2 dagen met redelijk wat tegenwind schuin van voren op de terugweg naar huis.
- De omtrek is van de band is groter mijn woon-werk retour rit is 0,5 km korter geworden :mrgreen:
- De band voelt veilig aan in de bocht, veiliger dan de Big Ben wat mij betreft. Overigens heb ik nooit gevaarlijke situaties meegemaakt met de Big Ben's. Maar ik had met de Big Ben's in bochten op nat wegdek regelmatig het gevoel dat het contact met de weg minder was (soms geringe zijdelingse beweging voelbaar met name op ruw asfalt).
- Lekbestedigheid nog niets over te zeggen. Schijnt goed te zijn volgens de specs.

De brede 55 band staat mooi maar de eerste dag terug naar huis liep de band ietsje aan achter bij het spatbord (kentekenplaatbeugel) en ook voor liepen de haartjes licht aan bij het spatbord aan de achterondezijde. Door netjes uitlijnen van de spatborden is het nu weg maar het past allemaal maar net. Dus wil je zonder "gedoe" rijden met de contact plus city dan adviseer ik de smallere versie te nemen.

De banden hebben mij tezamen 51 euro gekost en dat is het mij absoluut waard.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Voila se, de continental contact plus city liggen er op en sticker (GPS-tracking) :cool2:
Hopelijk vrijdag tijd om te testen. Nu druk bezig in de tuin :ck:
IMG_1061.jpg
IMG_1061.jpg (1.46 MiB) 4406 keer bekeken
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Vandaag dus de eerste test gedaan met de plus city.

Heb met de Big Ben's nog niet in de regen gereden wegens de ST2 nog maar pas aangeschaft, dus dat kan ik niet beoordelen.
Daar ik geen verende zadelpen heb, moet ik het hebben van mijn banden. Ik voel tegenover de Big Ben's dat deze iets beter de schokken opvangen. Zijn dan ook de Contact Plus City 26" 2.20, dus iets breder dan de Ben's. Vooraan steekt er 3 bar, net als achteraan.
Ik vind de reflecterende zijkanten wel interessant. je kan niet genoeg "gezien" worden.

Blij met deze aankoop :cool2:
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klinkt goed :-) Zou nog steeds zomaar kunnen dat dit de volgende band op mijn Es wordt, als de Top Contacts II op zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Vandaag ook voor mij bandenwisseldag. Met twee keer de woordwaarde, succes gegarandeerd.

Wanneer je de banden wisselt is het direct een mooie gelegenheid om alles eens goed schoon te maken. Winter conti’s eraf en de Continental Plus City erop. Ben benieuwd hoe ze op de weg liggen maandag.
Komende week mooie temperaturen, dus het was echt nodig.

Hieronder een impressie van voor, tijdens en na de bandenwissel.

Oh ja, ook direct en kettingwissel. Ga nu elke 500 km de ketting wisselen. Eens zien of dit een verschil gaat maken.

Fijn weekend verder,

Groet Mark
Bijlagen
01C2B8B3-F4E6-4BCC-B368-7084294211AB.jpeg
01C2B8B3-F4E6-4BCC-B368-7084294211AB.jpeg (307.5 KiB) 4317 keer bekeken
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ziet er weer fraai uit Mark :cool2: Ik ben benieuwd hoe de banden jou gaan bevallen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie