Continental Contact Plus City topic

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik heb al wel in de regen gefietst maar rij dan net als Stromeur niet op de grens toch is mijn indruk dat mijn ST2, door de vorm van de band en het profiel, beter contact houdt met de weg dan met de Big Bens. Ik rijd nagenoeg alleen op asfalt en neem bochten in de regen rustig. Waarom zou ik dat niet doen, scheelt misschien 1 minuut op mijn totale reistijd.....
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Stromeur schreef: 19 apr 2018, 20:39
Lamkram schreef: 19 apr 2018, 20:23 Nog niet met regen, maar dat wil ik ook helemaal niet testen. :d3:
Volgende week lekker op de Stromer? Het wordt geweldig weer voor je :mrgreen:
Grapjas.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mijn ST2 is geleverd met deze banden (een gratis service van de fietsenmaker, de schwalbes verkoopt hij wel door aan iemand anders).
Fiets rijdt goed en stabiel, moet wel nog testen wat de band doet bij regenweer, maar het zit wel snor, denk ik.

Fietsenmaker had zelf ook een korte testrit met de nieuwe banden gemaakt, en gaf aan dat de band op zowat alle vlakken superieur is aan de Schwalbe, en toch niet duurder is.
Laatst gewijzigd door Tomasj op 24 apr 2018, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik heb de laatste dagen de bochten sneller genomen en ik vind de stabiliteit in de bochten echt veeeel beter dan de Big Ben maar ook beter dan bij de winter contact. Ik vergelijk met de winterbanden vind ik dat wel begrijpelijk door totaal ander profiel.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Iemand al ervaring met de grip bij regen met de Continental Contact Plus City?
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Niet met regen, alleen met nat wegdek... :D Dat ging prima. Deze banden geven meer vertrouwen, ik denk vooral omdat ze beter insturen en stabieler zijn.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Marco Verkerk schreef: 25 apr 2018, 20:33 Iemand al ervaring met de grip bij regen met de Continental Contact Plus City?
Ik rij nu ongeveer 2 weken op de CCPC. Eerste week droog en een prima band. Vertouw de band helemaal. Afgelopen week soms met wat regen maar wel met nat wegdek. Ook toen had ik een goed vertrouwen in deze band. Ik durf toch met redelijke snelheid de bochten te nemen en 1 keer een noodstop gemaakt en de fiets bleef mooi rechtdoor gaan zoals ik wilde. Even de remmen los en ik voelde hoe de banden de controle weer overnamen. Erg tevreden tot nu toe.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik heb dezelfde ervaring. Ik rij er nu een week of 4 op. De CCPC (handige afkorting) lijkt qua grip in de bochten meer op de CTCWP (Continental Topcontact Winter II premium) dan op de BB's. Qua stuurgedrag beter dan zowel CTCWP als de BB's. Ik heb geen vergelijk met de Topcontact zomerband.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ik heb de banden nu ook geplaatst en vindt de fiets nu stabieler sporen, ofwel iets zwaarder te sturen, volgens mij omdat de band een iets minder uitgesproken ballon profiel heeft. Ik vind dit overigens geen nadeel.

Ik heb wel nog een vraag over de looprichting van de band, waar ik her en der verschillende info over vind.
Voor heb ik het profiel zodat de punt van de v van het profiel eerst het wegdek raakt. Hier is geen discussie over, het water wordt dan naar buiten afgevoerd.

Over de achterband zijn de meningen verdeeld, het profiel tegengesteld aan de voorband, zou betere tractie opleveren, of zelfde als voorband, vanwege het water.

Ben benieuwd naar jullie kennis/ervaring. Ik kan helaas de originele montage af fabriek niet meer achterhalen, kan iemand met de Big Ben wellicht posten wat Stfomer zelf doet?
Golvas

Zowel de Schwalbe's als de Conti's worden vooraan én achteraan gemonteerd zoals jij het beschrijft :
philipbo schreef: 28 apr 2018, 11:49 de punt van de v van het profiel eerst het wegdek raakt
Plaats reactie