Ik ga me daar ook absoluut niet aan houden. Ik ben heel blij met de strip op mijn banden, en vanuit de auto ben ik er ook heel blij mee wanneer er fietsers oversteken met verder matige (of geen) verlichting. Onmisbaar voor het zij-aanzicht.
Continental Contact Plus City topic
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik heb de continental contact plus city in de maat 55-559 erop zitten. Ik moest veel giethaartjes met de tondeuse verwijderen en de haartjes zijn stugger dan die van de winterbanden dus moeilijker weg te krijgen. Klein ritje gemaakt. Eerste indruk ten opzichte van de winter premium:
- Koersvaster dan de winter premium
- Minder bandenruis. De winterbanden gaan een beetje zingen boven de 40 km/h
- Stugger dus minder comfort maar dat is logisch tov winterbanden. Bandenspanning: voor 3 bar en achter 3,5 bar.
- Rolweerstand Eerst een week woon werk daarna kan ik iets zeggen over rolweerstand. Ik ga letten op gemak waarmee ik topsnelheid haal en actieradius.
Foto toegevoegd van de het profiel en een foto die de ruimte laat zien tussen de achtervork en de band. Ik schat circa 5 mm speling.
- Koersvaster dan de winter premium
- Minder bandenruis. De winterbanden gaan een beetje zingen boven de 40 km/h
- Stugger dus minder comfort maar dat is logisch tov winterbanden. Bandenspanning: voor 3 bar en achter 3,5 bar.
- Rolweerstand Eerst een week woon werk daarna kan ik iets zeggen over rolweerstand. Ik ga letten op gemak waarmee ik topsnelheid haal en actieradius.
Foto toegevoegd van de het profiel en een foto die de ruimte laat zien tussen de achtervork en de band. Ik schat circa 5 mm speling.
Laatst gewijzigd door Elsje op 01 apr 2018, 12:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb je bijdrage verplaatst vanuit het algemene bandentopic naar het topic over deze band. Ik denk dat er heel veel belangstelling gaat komen naar ervaringen met deze band. Dank voor het delen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dank. Geschikter topic inderdaad. Ik zal mijn beoordeling binnenkort ook vergelijken met de Big Ben. Ik heb een week of 4 geleden nog op een ST2 met Big Ben's gereden. Die voelden toen ook een stuk stugger dan de winter premium. Ik heb hieronder nog even een foto toegevoegd.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Na 2 dagen fietsen ben ik nog steeds zeer tevreden over de banden. Indrukken na 2 dagen (100 km)
-Het comfort valt mij eigenlijk erg mee (voldoet voor mij prima). Zeker niet minder dan de Big Ben's. Ik rij zonder zadelpenvering. Ik heb we de -6 graden redshift gemonteerd.
- Rolweerstand is duidelijk minder dan de winter premium. Ik heb meer accucapaciteit over terwijl ik iets harder heb gereden met dezelfde inspanning en 2 dagen met redelijk wat tegenwind schuin van voren op de terugweg naar huis.
- De omtrek is van de band is groter mijn woon-werk retour rit is 0,5 km korter geworden
- De band voelt veilig aan in de bocht, veiliger dan de Big Ben wat mij betreft. Overigens heb ik nooit gevaarlijke situaties meegemaakt met de Big Ben's. Maar ik had met de Big Ben's in bochten op nat wegdek regelmatig het gevoel dat het contact met de weg minder was (soms geringe zijdelingse beweging voelbaar met name op ruw asfalt).
- Lekbestedigheid nog niets over te zeggen. Schijnt goed te zijn volgens de specs.
De brede 55 band staat mooi maar de eerste dag terug naar huis liep de band ietsje aan achter bij het spatbord (kentekenplaatbeugel) en ook voor liepen de haartjes licht aan bij het spatbord aan de achterondezijde. Door netjes uitlijnen van de spatborden is het nu weg maar het past allemaal maar net. Dus wil je zonder "gedoe" rijden met de contact plus city dan adviseer ik de smallere versie te nemen.
De banden hebben mij tezamen 51 euro gekost en dat is het mij absoluut waard.
-Het comfort valt mij eigenlijk erg mee (voldoet voor mij prima). Zeker niet minder dan de Big Ben's. Ik rij zonder zadelpenvering. Ik heb we de -6 graden redshift gemonteerd.
- Rolweerstand is duidelijk minder dan de winter premium. Ik heb meer accucapaciteit over terwijl ik iets harder heb gereden met dezelfde inspanning en 2 dagen met redelijk wat tegenwind schuin van voren op de terugweg naar huis.
- De omtrek is van de band is groter mijn woon-werk retour rit is 0,5 km korter geworden
- De band voelt veilig aan in de bocht, veiliger dan de Big Ben wat mij betreft. Overigens heb ik nooit gevaarlijke situaties meegemaakt met de Big Ben's. Maar ik had met de Big Ben's in bochten op nat wegdek regelmatig het gevoel dat het contact met de weg minder was (soms geringe zijdelingse beweging voelbaar met name op ruw asfalt).
- Lekbestedigheid nog niets over te zeggen. Schijnt goed te zijn volgens de specs.
De brede 55 band staat mooi maar de eerste dag terug naar huis liep de band ietsje aan achter bij het spatbord (kentekenplaatbeugel) en ook voor liepen de haartjes licht aan bij het spatbord aan de achterondezijde. Door netjes uitlijnen van de spatborden is het nu weg maar het past allemaal maar net. Dus wil je zonder "gedoe" rijden met de contact plus city dan adviseer ik de smallere versie te nemen.
De banden hebben mij tezamen 51 euro gekost en dat is het mij absoluut waard.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Vandaag dus de eerste test gedaan met de plus city.
Heb met de Big Ben's nog niet in de regen gereden wegens de ST2 nog maar pas aangeschaft, dus dat kan ik niet beoordelen.
Daar ik geen verende zadelpen heb, moet ik het hebben van mijn banden. Ik voel tegenover de Big Ben's dat deze iets beter de schokken opvangen. Zijn dan ook de Contact Plus City 26" 2.20, dus iets breder dan de Ben's. Vooraan steekt er 3 bar, net als achteraan.
Ik vind de reflecterende zijkanten wel interessant. je kan niet genoeg "gezien" worden.
Blij met deze aankoop
Heb met de Big Ben's nog niet in de regen gereden wegens de ST2 nog maar pas aangeschaft, dus dat kan ik niet beoordelen.
Daar ik geen verende zadelpen heb, moet ik het hebben van mijn banden. Ik voel tegenover de Big Ben's dat deze iets beter de schokken opvangen. Zijn dan ook de Contact Plus City 26" 2.20, dus iets breder dan de Ben's. Vooraan steekt er 3 bar, net als achteraan.
Ik vind de reflecterende zijkanten wel interessant. je kan niet genoeg "gezien" worden.
Blij met deze aankoop
...on a steel horse i ride....
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Klinkt goed :-) Zou nog steeds zomaar kunnen dat dit de volgende band op mijn Es wordt, als de Top Contacts II op zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1047
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 53.000
Vandaag ook voor mij bandenwisseldag. Met twee keer de woordwaarde, succes gegarandeerd.
Wanneer je de banden wisselt is het direct een mooie gelegenheid om alles eens goed schoon te maken. Winter conti’s eraf en de Continental Plus City erop. Ben benieuwd hoe ze op de weg liggen maandag.
Komende week mooie temperaturen, dus het was echt nodig.
Hieronder een impressie van voor, tijdens en na de bandenwissel.
Oh ja, ook direct en kettingwissel. Ga nu elke 500 km de ketting wisselen. Eens zien of dit een verschil gaat maken.
Fijn weekend verder,
Groet Mark
Wanneer je de banden wisselt is het direct een mooie gelegenheid om alles eens goed schoon te maken. Winter conti’s eraf en de Continental Plus City erop. Ben benieuwd hoe ze op de weg liggen maandag.
Komende week mooie temperaturen, dus het was echt nodig.
Hieronder een impressie van voor, tijdens en na de bandenwissel.
Oh ja, ook direct en kettingwissel. Ga nu elke 500 km de ketting wisselen. Eens zien of dit een verschil gaat maken.
Fijn weekend verder,
Groet Mark
- Bijlagen
-
- 01C2B8B3-F4E6-4BCC-B368-7084294211AB.jpeg (307.5 KiB) 4318 keer bekeken
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ziet er weer fraai uit Mark Ik ben benieuwd hoe de banden jou gaan bevallen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023