Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hangt er vanaf. Online kosten deze banden zo rond de 50 a 70 euro per stuk, maar dan zul je ze er zelf op moeten leggen, wat op zich prima te doen is.

Ik weet dat mijn dealer 159 euro vraagt voor twee van deze banden inclusief montage. Mijn dealer zal niet de aller-goedkoopste zijn, maar ze zijn wel enorm goed en kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs. Je kunt dit het beste even navragen bij de dealer waar je montage wil laten uitvoeren, maar dan heb je in ieder geval een richtlijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ik heb in september €92,= voor een set CTCW-II betaald bij Bikster en voor een set CCPC €52,= bij Bike24.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
JohnvanBekhoven
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2018, 19:43

Maandag 14 mei 6.25 uur ik stap op mijn Stromer en fiets richting mijn werk zon 30 km verder, dit doe ik dagelijks op mijn Stromer S2 uit 2016. Ik heb de Stromer vorig jaar 2e hands gekocht met nog oorspronkelijke banden. Qua levensduur dus doen ze het prima, al wel een paar keer gemerkt dat ze een beetje weg kunnen schuiven en er geen optimale grip is met deze bandjes... helaas 14 mei was mij noodlottig, ongeveer 1 km gefietst mooi asfalt en een mooie bocht niet scherp, maar een gewone bocht.. het wegdek was nog vochtig door een beetje mist.. voor ik kon reageren in t begin van de bocht, weg Stromer schoof er volledig onderuit :ck: :ck: ....behalve dat de Stromer wat schade heeft die wel hersteld gaat worden, lag ik dus languit op het asfalt met mijn schouder uit de kom, een gescheurde lip en een paar schaafplekjes.. vooral de schouder deed echt serieus veel pijn... het is nu 2 dagen geleden de fiets gaat nog naar de fietsenmake een stromerdealer... maar er komen toch echt de Continental top contact winter 2 de dikke maat op te liggen... anders stap ik niet meer op die fiets en dat is toch echt jammer... mijn advies aan Stomer, de fiets is duur genoeg leg er nu de veiligste banden op met de meeste grip want nu was het alleen mijn schouder, dit had veel erger kunnen aflopen...kom op Stromer het forum staat vol met reacties doe er iets positiefs mee. Jullie hebben echt superbikes nu nog ffe de veiligheid vergoten...dus firma Stromer please :bc :bc
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een akelige smak heb je gemaakt. Schouder uit de kom is bijzonder pijnlijk. Heel veel sterkte met je herstel! Hopelijk kan je dealer de schade aan je Stromer ook allemaal volledig herstellen.

Voor wat betreft de banden, ik neem aan je dus de Big Bens nog op de ST2 had? Ik vind het op zich prima banden, maar het zijn inderdaad niet de prettigste banden bij nat wegdek. Balen dat je je door een laagje vocht op het wegdek hebt laten verrassen en het hebt moeten bekopen met een ongeval. Waren je banden sowieso niet al aan vervanging toe door slijtage? Het zijn toch flinke afstanden die je wegtikt als ik het zo lees.

De winterbanden zullen je zeker meer grip geven, maar voor in de zomer zijn ze misschien wel een beetje overkill. Aan de andere kant: het gaat erom waar jij je prettig bij voelt en ik kan me goed voorstellen dat je na zo'n val het zekere voor het onzekere wil nemen. Andere optie is om eens te kijken naar de Continental Top Contact II of Continental CONTACT Plus voor de zomer. Zeker die eerste heeft zich al bewezen als de meerdere van de Big Ben, al kun je feitelijk met elke band onderuit gaan als de omstandigheden tegen zitten. De CONTACT Plus kun je min of meer tussen de de Top Contact II en de Winter II Premium in plaatsen.

Nogmaals beterschap.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ik denk dat we allemaal moeten stoppen de big bens een goede band te noemen, er zijn veel teveel verhalen van volledig onnodig onderuit gaan (ik ook) op een licht vochtig wegdek,. Het is een levensgevaarlijke band die niet op zo’n dure fiets thuis hoort. Iedereen die niet onderuit is gegaan heeft gewoon geluk gehad, of fietst door de bocht zoals je met een normale fiets zou doen, tussen de 0 en 10 km/u. Een speed pedelec moet dat sneller kunnen. Ik zit eigenlijk al een hele tijd te denken om gezamenlijk een juridische zaak tegen stromer te beginnen, er zijn volgens mij inmiddels zoveel slachtoffers dat dit een goede kans moet maken. Ik wil de kosten van schade aan de fiets, nieuwe banden medische kosten eigenlijk terug hebben.
Laatst gewijzigd door philipbo op 17 mei 2018, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik laat m'n 'winter conti' s er lekker om liggen. Bevalt prima.

Mmmmm... Auto staat ook nog op winterbanden.. Dat toch maar es aanpassen. :hy:
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

philipbo schreef: 16 mei 2018, 22:56 Iedereen die niet onderuit is gegaan heeft gewoon geluk gehad, of fietst door de bocht zoals je met een normale fiets zou doen, tussen de 0 en 10 km/u.
Rond of net onder de 30km/u op de Big Bens en dat gedrag heb ik niet gewijzigd sinds ik de Top Contact II heb.
philipbo schreef: 16 mei 2018, 22:56 Een speed pededelec moet dat sneller kunnen. Ik zit eigenlijk al een hele tijd te denken om gezamenlijk een juridische zaak tegen stromer te beginnen, er zijn volgens mij inmiddels zoveel slachtoffers dat dit een goede kans moet maken. Ik wil de kosten van schade aan de fiets, nieuwe banden medische kosten eigenlijk terug hebben.
Waar je tegenaan gaat lopen is dat de Big Ben ECE-R75 gekeurd is en dus op een speed pedelec gebruikt mág worden. Ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan als je een zaak tegen Stromer begint, want zij hebben deze band niet gekeurd. Ze hebben hem er alleen op gelegd.

Ik ben het met je eens dat er betere banden zijn dan de Big Bens, maar ik ben het niet met je eens dat deze band levensgevaarlijk is en ik word soms een beetje moedeloos van de anti-hype jegens deze band. Dat staat overigens volledig los van jouw standpunt, want dat is (mede) voortgekomen uit jouw nare ervaringen met deze banden en de mening dat dit voorkomen had kunnen worden met een andere band. Die mening respecteer ik.

Maar als ik dan op FB weer zie dat iemand lek is gereden door een stuk metaal in zijn band en de schuld aan de Big Bens geeft en iedereen er weer overheen moet gaan over hoe slecht die band is, dan heb ik alweer gegeten en gedronken.

Ik denk dat je bij de keuringsinstantie moet zijn als je de kwaliteit van de Big Bens (juridisch) ter discussie wil stellen, niet bij Stromer. Maar een jurist weet dit ongetwijfeld beter dan ik.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Stromeur schreef: 17 mei 2018, 00:24 Ik denk dat je bij de keuringsinstantie moet zijn als je de kwaliteit van de Big Bens (juridisch) ter discussie wil stellen, niet bij Stromer. Maar een jurist weet dit ongetwijfeld beter dan ik.
Als niet jurist heb ik hier een aantal gedachten bij. De vraag waar je moet zijn - juridisch gezien - is niet eenvoudig te beantwoorden. Het consumentenrecht is denk ik een logisch aanknopingspunt.

Juridisch gezien is de standaard voor de snelle band geregeld per UN/ECE R75 https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 2)&from=EN

Een bandenfabrikant moet de UN/EC R75 test uit laten voeren door een erkend testlaboratorium. Deze instantie verleent de goedkeuring.

De standaard is een typisch voorbeeld van zelfregulering. In paragraaf 9 is de consequentie van niet voldoen aan de standaard uitgewerkt.

Het document bevat een definitie voor winterband: „winterband”: een band waarvan het loopvlakpatroon en de structuur in de eerste plaats zijn bedoeld om in modder en verse of smeltende sneeuw betere prestaties te leveren dan een normale wegband. Het loopvlakpatroon van een winterband bestaat doorgaans uit groeven (ribben) en/of massieve vlakken (nokken) die verder uiteenliggen dan bij een normale wegband.

De snelheidstest is uitgewerkt in paragraaf 6,2.
6.2. Belasting-/snelheidstest
6.2.1. De luchtband ondergaat een belasting-/snelheidstest volgens de in bijlage 7 beschreven procedure.
NL
L 84/56 Publicatieblad van de Europese Unie 30.3.2011
(...)
6.2.2. Een band wordt geacht de belasting-/snelheidstest te hebben doorstaan als er geen separatie van
het loopvlak, de koordlagen of de koorden heeft plaatsgevonden, als het loopvlak niet is afge­
scheurd en als er geen koorden zijn gebroken.
6.2.3. Bij een meting die ten minste zes uur na de belasting-/snelheidstest plaatsvindt, mag de buiten­
diameter van de band niet meer dan ± 3,5 % afwijken van de vóór de test gemeten buiten­
diameter.
6.2.4. De aan het eind van de belasting-/snelheidstest gemeten totale breedte van de band mag niet
hoger zijn dan de overeenkomstig punt 6.1.4.2 bepaalde waarde.
6.3. Dynamische expansie van banden
De in bijlage 9, punt 1.1, bedoelde banden die de belasting-/snelheidstest overeenkomstig punt
6.2 hebben doorstaan, worden onderworpen aan een dynamische-expansietest volgens de in die
bijlage beschreven procedure.
Van wat ik ervan begrijp zien die tests niet op het gedrag van een fiets in bochten. De test wordt namelijk op een trommel gedaan en ziet met name op het niet uit elkaar vallen van de band als gevolg van de middelpuntvliegende kracht.

Je kunt natuurlijk een vraag over de wegligging van de Big Ben bij nat wegdek in bochten bijvoorbeeld uitzetten bij - in eerste instantie - Schwalbe zelf.
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Ik vertrouw alleen een band als er Continental of Michelin opstaat en dit al meer dan 120 000 fiets km's road+ MTB. Telkens als ik een band van het "S" merk opliggen had of het "P" merk wat nu op de ST5 komt had ik problemen en dat waren niet de minste maar echt problemen die mijn veiligheid in gevaar brachten. Het zal slechts een kwestie van tijd zijn voor een topic komt over de problemen met de "P" banden.
Ik rij nu dagelijks met Conti's op mijn ST1X deze zijn niet goedgekeurd voor de S Pedelec. Al meer dan 1000 km's meegereden en geen enkel probleem mee.
JohnvanBekhoven
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2018, 19:43

Ik ben idd bang dat de casus om juridische stappen te ondernemen tegen stromer die een goedgekeurde band gebruikt weinig houvast heeft.Ik snap wel de frustratie aangezien er nog geen andere bandenkeuze heeft plaats gevonden ondanks zoveel negatieve reacties, dat kan Stromer beter doen.

Ik hoop dat Stromer, al deze forum klachten serieus neemt en overstapt op een band die minder slipgevoelig is. Uit alle reacties blijkt dat er voldoende alternatieven zijn. Stromer neem je klant en de veiligheid van je klant serieus en zet er betere banden onder. voor 50 euro per stuk koop je echt de Continenteal Top Contact Winter2. Winterbanden voor een fiets is niet zo erg lijkt mij, dan rij ik maar 1 km langzamer per uur..Veiligheid is pré...

Kom op Stromer, laat je net als de fiets zelf van je beste kant zien :hy:
Plaats reactie