Continental Top CONTACT Winter II Premium topic
Indien ik het goed heb begrepen is er een verschil tussen de Contact City II en de Top Contact Winter II Premium. De waarschuwing van Stromer spreekt blijkbaar specifiek over de Top Contact Winter premium, beide banden hebben een formaat van 55 - 559 wat overeenkomt met de Big Ben. Mijn fietsenhandelaar weigert de Winter 2.2 te installeren, maar heeft geen probleem met de 2.2 Top Contact City.Stromeur schreef: ↑30 sep 2018, 19:27 Dat een dealer tegen (extra) officiële informatie van Stromer in toch 2.20 banden monteert, tja...dan iedereen maar eigenwijs.
Als de dealer je op schrift meegeeft dat zij aansprakelijk zijn als montage van deze 2.20 banden tot schade leidt (binnen en buiten garantie): dan is het natuurlijk helemaal dikke prima. Doet de dealer dat?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Vreemd want ook de CTCC 2.2 kan schade veroorzaken als je de haartjes niet verwijderd. Haartjes van de City zijn wel iets korter maar een stuk stugger.
Dus mijn advies is: altijd haartjes verwijderen indien je de 2.2 monteert.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Ook ik heb de Continental CONTACT Plus City al enige tijd op een 2017 ST2 geplaatst in de breedte 2.20 en deze loopt vrij van de achterbrug; dit lijkt te bevestigen dat deze band toch iets smaller is als de winter uitvoering. Echter ik neem geen enkel risico en ga dus ook met de tondeuse aan de slag; de buren zullen zich wel afvragen of je wel helemaal 100% in orde bent als je een band staat te scheren
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Na 10000 km Big Bens (1 valpartij door bravoure, geen lek a.k.a: topband, dus niet zoveel afzeiken) zijn deze wel aan vervangen toe. Ik merk zeker met nat weer dat de grip nu ook minder wordt en in de bochten voel ik mij niet meer geheel veilig op de bandjes.
Ik heb besloten ook de CTCWII 2.2 te gaan plaatsen. Kan ik gelijk zien hoe mooi mijn wiel gecentreerd staat (ik hoop goed ). Ik zag trouwens ook enige giethaarschade in de lak van de Big Bens (achter). We gaan het meemaken.
Ik heb besloten ook de CTCWII 2.2 te gaan plaatsen. Kan ik gelijk zien hoe mooi mijn wiel gecentreerd staat (ik hoop goed ). Ik zag trouwens ook enige giethaarschade in de lak van de Big Bens (achter). We gaan het meemaken.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
van het weekend mijn banden gewisseld, ging top! Achterwiel is inderdaad zwaar, daarom tegen gehouden met een spanbandje. Enige wat mijn opviel was dat vanochtend mijn voorste schijfrem aanliep, (piept af en toe) is dat een kwestie blokjes eruit en opnieuw vastdraaien?
Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km Li-ion ±1kWh
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Bouten waarmee de klauw aan het frame zit losdraaien, rem inknijpen, bouten aandraaien, rem loslaten, lekker gaan fietsen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
thnx for the tip, bij de magura op de st2 is het volgens mij maar 1 bout. Ondanks je tip, loopt hij nog niet helemaal vrij
Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km Li-ion ±1kWh