Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Bedoel je met zoeken dat ze meer 'zwabberen'?

Mijn ervaring na een kleine 300km Schwalbe BigBen;
Rolt lekker, prima contact. Alleen wanneer ik flink in de remmen moet word het lastig de stromer in een rechte lijn te houden.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Wat een pech kan een mens hebben.

Nog geen week Continental TopContact Winter 2 Premium onder de Stromer en al twee keer een lekke achterband.

Vanmorgen om 05:30 uur brak mijn achterwiel uit, tot 2 keer toe. Nou toen wist ik het wel. Weer een lekke achterband. Wederom een nietje in de band. :oops: Even teruglopen naar een veilige en verlichte plek en plakken. Eerste twee pogingen mislukte, plakker bleef niet plakken. Ik denk dat ik de lijm te lang had laten drogen. Derde keer prima en 4 bar erin en gaan.

Blij dat ik mijn reparatieset en voetpomp altijd bij mij heb. Stromer kan trouwens keurig op zadel en stuur staan in de berm zonder enige schade.

De Conti’s rijden prima verder. Voelt steviger aan in de bochten.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja zeg wat een pech. Ligt er zoveel rommel op jouw route denk je?

Mooi dat je jezelf onderweg kunt redden, dat leer je helaas vanzelf op deze manier :bu:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Nee, een nieuw geasfalteerde weg. Oefenen met plakken doe ik liever in het zonnetje. :hy:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Lomito

Random schreef: 10 okt 2017, 13:19 Bedoel je met zoeken dat ze meer 'zwabberen'?

Mijn ervaring na een kleine 300km Schwalbe BigBen;
Rolt lekker, prima contact. Alleen wanneer ik flink in de remmen moet word het lastig de stromer in een rechte lijn te houden.
Zwabberen zou ik het niet willen noemen maar ik merk dat het wiel soms zijdelings beweegt, weliswaar minimaal maar aangezien ik dat van de zomer-Conti's niet gewend ben was dat wel even wennen. Verder doet de band het prima op zwaar vervuilde wegen. Een echte regentest heb ik nog niet gehad...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Is je bandendruk niet te laag?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Aanvankelijk wel, maar ze staan nu op 4... lekker hard.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Nou,....die winter-Conti's doen het prima in de regen hoor.
Heb er nu meer dan 1000 km mee opzitten en ben er zo tevreden over dat dit mijn standaard band wordt; en niet alleen in de winter.
Gisteren en eergisteren weer ongezonde regenbuien gehad en deze band kan die vracht water prima verwerken.
Het is op dit moment droog en da's maar goed ook want ik rijd even tijdelijk op een leen-fiets met standaard Big Ben's (mijn eigen fiets krijgt een nieuwe motor omdat de temperatuur daar nu 142 graden aangeeft....en dat leidt weer tot een reeks van haperingen).
Ik herken Chris' zij-bewegingen niet maar da's vooral omdat ik de zomer-Conti's niet ken. Ten opzichte van de Big Ben's zijn de winter-Conti's juist heel koersvast in slecht weer. Geen uitbreken meer gehad; en dat zijn toch echt heftige zij-bewegingen.
Ga weer door met de duurtest....doei.....
Grtz, Reinout
Lomito

Het is niet dat de band zijdelings uitbreekt, gelukkig maar want anders zou het een kat-in-de-zak zijn, maar meer een zoekende beweging bij oneffen ondergrond. Maar ik schrok wel want het voelde als mogelijk verlies aan grip terwijl het dat dus niet was. Nu is het inderdaad zo dat de zomer-Conti's mij nog nooit in de steek hebben gelaten behalve dan die slippartij twee weken geleden waarbij ik een noodstopje moest maken, uitweek op een kletsnatte weg en op bemosde stoeptegels terechtkwam. Ik heb al veel vaker geslipt bij een noodstop (tijd voor een ABS!) maar het achterwiel is daarbij steeds keurig op koers gebleven, dit was de eerste keer met zomer-Conti's dat mijn achterwiel heftig uitbrak. Gezien de natte en glibberige omstandigheden natuurlijk niet verrassend en goed om te weten waar de grens van deze banden liggen.

En dus winterbanden om de wielen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het verschil in weggedrag tussen jouw ST2 S en Reinouts ST1 X kan misschien ook nog mede verklaard worden uit het feit dat Reinout standaard met twee behoorlijk zware Ortliebs rijdt. Veel extra gewicht op het achterwiel dus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie