1000 km remblokken vervangen

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Dat zou best kunnen, Sylvia maar het is niet mijn vak. Binnen de garantie binnen twee maanden moet dit gewoon netjes opgelost worden.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tuurlijk, heb je helemaal gelijk in.

Eerst die remblokjes die al na 1000km op zijn, en nu een olielek. Dat is vreemd, het hoort niet, en dat mag je dealer in orde maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Alles is in orde gemaakt. Het leek eenvoudig te herstellen want na een uurtje was m'n fiets weer teruggezet.
Hoor morgen wat er aan de hand was. Helaas vandaag dus niet kunnen fietsen maar wel klaar voor morgen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Remblokjes mogen nooit in aanraking komen met olie.
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Ik heb ook zo'n een klaaglied gehad. Al 3 keer brakepads vervangen op een jaar want vooraan slijten ze als gek. Na zelf de laatste pads te hebben gezet ben ik toch naar mijn dealer gegaan waar ik hem heb gekocht om te mekkeren.
Maar die had wel arendsogen, want die zei me : "ja maar je bent er met gevallen".
Kopte ook , vorige winter in de sneeuw tegen 5 per uur op mijn bek gegaan, domme uitschuiver maar wel mijn eigen fout. Mag van mijn werk niet meer door de sneeuw rijden; overigens onverantwoord was het verdict. Tot zover la petite histoire.

Diagnose : door het vallen heeft de remhendel een trek gehad, waardoor voor de één of andere reden de oliedruk is afgenomen of zo goed als verdwenen was.
De mekanieker (vriendelijke man) heeft met een spuit het boeltje leeggehaald en terug remvloeistof ingespoten, met de melding dat hopelijk er geen lek is. Sinds een paar weken remt mijn ST2 terug prima.
Hij heeft ook mijn schijf terug wat gerecht, want die trok ook wel wat smoelen zoals ze hier zeggen. Komt toch veel torsie op als je remt. Vandaar.

Het wegvallen van de oliedruk gaf me de illusie dat brakepads op waren.
De brakepads werden onnodig synchroon vervangen, maar dat gaat me niet meer overkomen. Maar toen had ik geen benul van wat en hoe en kon een dealer (niet degene waar ik hem heb gekocht nb.) mij het is eender wat wijsmaken en de kassa doen rinkelen.
Dankzij dit forum is dit verleden tijd.

Zeg niet zomaar fiets tegen een Stromer :d3:
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Plaats reactie